بهترین زمان برای سفر با تور استانبول

بهترین زمان برای سفر با تور استانبول


منبع: روزگار

239

1398/7/11

17:21


گروه گردشگری: قصد سفر با تور استانبول را دارید و می‌خواهید از بهترین زمان برای سفر اطلاع داشته باشید؟
 راهنمای ما به شما کمک خواهد کرد تا همه اطلاعات لازم پیرامون بازدید از استانبول در هر فصل را به دست آورید و درنهایت، سفر خود را به استانبول، یکی از بهترین شهرهای جهان برنامه‌ریزی کنید.
 بهترین زمان برای بازدید از استانبول، به هدف شما از سفر بستگی دارد، به عنوان مثال، هوای معتدل را می‌پسندید یا هوای گرم، به دنبال فستیوال‌های موسیقی و سینمایی محبوب هستید یا فقط می‌خواهید از مناظر و صداهای اصلی شهر لذت ببرید.
 
بهترین زمان برای بازدید از استاتبول بر حسب اهداف مسافران
 بازدید از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌ها: مه، ژوئن، سپتامبر و اکتبر
ماندن در هوای آزاد: اواسط آوریل تا جولای و سپتامبر و نوامبر
رویدادها و فستیوال‌های موسیقی و سینمایی: آوریل، مه، ژوئن، جولای، اکتبر
رفتن به ماه‌عسل: آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر
Budget Travelers: نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه
معتاد به خرید و فروشگاه‌گردی: ژانویه، فوریه و جولای
 
بهترین فصل برای بازدید از استانبول

 استانبول در بهار


 استانبول در بهار
 
هم‌زمان با فرا رسیدن فصل بهار، سواحل، کافه‌ها و بارهای روباز شلوغ می‌شوند و همه از آب‌و‌هوا، رژه‌ها و فستیوال‌ها لذت می‌برند. همه چیز برای پرسه‌زنی و گردش در شهر مهیا است. بازدید از جاهای دیدنی استانبول چندین برابر میشود. خورشید مایل است، هوا رو به گرمی می‌رود اما هنوز زمان مناسبی برای پوشیدن لباس‌های تابستانه نیست. میوه‌فروش انجیر، گوجه‌سبز و توت‌فرنگی می‌فروشد. پارک‌ها و فضاهای سبز با انواع گل‌ها به ویژه گل‌های لاله تزئین می‌شوند.
 
فستیوال‌ها ورویدادها در طی بهار
 عید پاک (آوریل، کلیسای هاگیا بورگی در Princes’  Islands – بویوکادا)
جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول (از اواخر مارس تا اواسط آوریل، در اکثر سینماها)
جشنواره گل‌های لاله استانبول (آوریل، در پارک اِمیرگان)
روز ملی پادشاهی و روز کودکان (تعطیلی ملی) (۲۳ آوریل)
روز کارگران و اتحاد (تعطیلی ملی) (۱۹ مه)
ماه رمضان (تعطیلات مذهبی – به مدت ۳ روز) (از یکشنبه، ۲۴ تا سه‌شنبه، ۲۶ مه ۲۰۲۰)
جشنواره بین‌المللی تئاتر استانبول (مه – ژوئن، هر دو سال)
 

استانبول در تابستان


استانبول در تابستان
 
در طول فصل تابستان تا اکتبر، روزها آفتابی‌اند. از اواسط جولای تا اواخر آگوست، هوا گرم می‌شود به طور میانگین در حدود ۲۸ درجه سانتی‌گراد، در جولای و در آگوست. در طی تابستان، از جولای تا آگوست، هوا می‌تواند گرم و مه‌آلود باشد، اگرچه این فصل، بهترین زمان برای گذراندن وقت در سواحل اطراف استانبول است. رطوبت بیش از حد در جولای و آگوست، دمای هوا را بالاتر نیز می‌برد. اگر تصمیم دارید در جولای یا آگوست به استانبول سفر کنید، هنگام انتخاب هتل به داشتن کولر توجه کنید.
 هم‌چنین تابستان، زمان کنسرت‌های روباز، رژه‌ها و انواع جشنواره و کنسرت‌های موسیقی است. شهر بسیار شلوغ می‌شود. توریست‌ها و مردم محلی به سواحل بوسفر، پارک‌ها و فضاهای سبز می‌روند. می‌توان گفت که تابستان، بهترین زمان برای بازدید از استانبول است.
 
فستیوال‌ها و رویدادها در طی تابستان
 جشنواره بین‌المللی موسیقی استانبول (ژوئن، در چندین مکان تاریخی)
جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز استانبول (جولای)
عید قربان (تعطیلات مذهبی – به مدت ۴ روز) (از دوشنبه، ۳۱ ژوئن تا ۳ آگوست ۲۰۲۰)
روز پیروزی (تعطیلی ملی) (۳۰ آگوست)
 

استانبول در پاییز


استانبول در پاییز

پاییز در استانبول اکثراً ابری است، در اوایل اکتبر بارش‌ها شروع می‌شوند. دمای هوا کاهش می‌یابد و آب‌و‌هوا برای پرسه‌زنی و گشتن در شهر مناسب می‌شود. طبق گفته اکثر مردم محلی، سپتامبر، یکی از بهترین ماه‌های استانبول است. در کل پاییز، فصلی عالی برای مسافرانی که دوست دارند بدون دردسر و شلوغی استانبول را بگردند.
 
فستیوال‌ها و رویدادها در طی پاییز
 روز جمهوری (تعطیلی ملی) (۲۹ اکتبر)
جشنواره آکبانک موسیقی جاز (اکتبر)
یادبود مرگ آتاتورک (تعطیلی ملی) (۱۰ نوامبر) (مراسمات در سراسر ترکیه)
جشنواره Efes Pilsen Blues (اوایل نوامبر)

استانبول در زمستان


استانبول در زمستان
 
زمستان معمولاً معتدل و بارانی است، اما گاهی اوقات هوا ممکن است سردتر شود و برف ببارد. زمستان سردترین فصل است، اما میانگین هوا در ژانویه و فوریه ۸ درجه سانتی‌گراد است. استانبول یکی از بهترین مقصدها در اروپا است و برخلاف دیگر کشورها، در ترکیه سال نو را جشن می‌گیرند و شور و اشتیاق زیادی وجود دارد، بدون توجه به برف سنگین و آب‌و‌هوای سرد. مردمانی که از دیگر کشورها به ترکیه مهاجرت کرده‌اند نیز، کریسمس را جشن می‌گیرند. مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اجناس و کالاهای خود را با تخفیفات ویژه ارائه می‌دهند.
 
فستیوال‌ها و رویدادها در طی زمستان
 Seb_i Aruz (۱۷ تا ۲۴ دسامبر، سالگرد مرگ مولانا جلال‌الدین رومی (۱۲۰۷ تا ۱۲۷۳، شاعر، حکیم و صوفی اسلامی، مراسمات در Galata Mevlevi Lodge)
کریسمس (اواخر دسامبر)
جشن سال نو (۳۱ دسامبر)
 توجه: می‌توانید برای اطلاع از آب‌و‌هوا و اقلیم ماهانه، صفحه آب‌وهوا و اقلیم در استانبول را مطالعه کنید.
 
خلاصه همه
 می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به استانبول، از اواخر آوریل تا اوایل سپتامبر است، زیرا آب‌و‌هوا برای گشت‌و‌گذار در سواحل، رویدادها و جشنواره‌های در فضای باز است.
 اگر تمرکز شما فقط بر روی گشت‌و‌گذار بدون شلوغی و سروصدا است، بنابراین از ماه مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر، زمان مناسبی خواهد بود، زیرا توریست‌های کم‌تری در شهر هستند و صف‌ها کوتاه‌تراند.
 اگر Budget Traveler هستید، بنابراین از نوامبر تا مارس بسیار مناسب است، اما باید از آب‌و‌هوای آفتابی و فعالیت‌های بیرونی صرف‌نظر کنید.
فصل تابستان، بین ژوئن و آگوست، اجناس و کالاها گران هستند، شهر بسیار شلوغ است و هوا گرم است. برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای محبوب در فصل تابستان برگزار می‌شوند.
منبع: جاذبه ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو