سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی دقایقی پیش در حاشیه افتتاح یک پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان خمین در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های محرومیت‌زدایی ‌اظهار داشت: ۵۷۲ پروژه در کشور داریم که پروژه‌هایی که در بسیج تعریف می‌شوند از نظر مقیاس کوچک اما زودبازده و از نظر حجم انبوه هستند.

وی افزود: در گام نخست ۵۷۲ پروژه تعریف شد که به واسطه کنگره‌ای که امروز در خمین به یاد نقش با عظمت امام راحل در انقلاب و در دفاع مقدس داشتند و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید این استان که تعدادی شهدای شاخص و برجسته‌اند که از افتخارات کشورند که می‌درخشند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ۳۶۲ پروژه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سایر پروژه‌ها هم در دست اقدام است و مسئول بسیج سازندگی کشور هم به همراه سایر استان‌ها از جمله سپاه استان مرکزی پروژه‌های جدیدی را تعریف می‌کنند.

سلامی خاطرنشان کرد: روز گذشته در دیدار با مقام معظم رهبری، معظم له راه فوق‌العاده جدیدی را در عرصه خدمات اجتماعی، امدادی، محرومیت‌زدایی و سازندگی به روی سپاه گشودند و به عبارتی فتح باغ جدیدی متفاوت از گذشته بود که انگیزه‌های ما در ابتدای این راه جدید قوی‌تر و فعال‌تر به میدان می‌آید و ‌از همه ظرفیت‌های مردمی، سپاه، دولتی و غیردولتی کمک می‌گیریم و سعی می‌کنیم نسبت به گذشته با ظرفیتی چند‌ برابر که انتظار مقام معظم رهبری چند‌ ۱۰ برابر است که توانمندی‌ها را با انتظارات مقام معظم رهبری هماهنگ کنیم و یک نهضتی را برای برطرف شدن مسائل جاری جامعه ایجاد کنیم و به فضل الهی غلبه کنیم.

وی ادامه داد: غلبه‌ای که در دوران دفاع مقدس داشتیم در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی و امدادی ادامه دهیم که تاکنون استان در این زمینه موفق بوده اما انتظارات ما بیشتر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در سطح کشور حدود ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی تعریف شده که تاکنون تقریبا ۱۵ هزار پروژه بهره‌برداری شده و تعداد دیگری از پروژه‌ها هم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد اما مصمم هستیم که همه پروژه‌ها را خاتمه دهیم و دوباره از نو شروع کنیم و این چرخه تا انتها ادامه داشته باشد.

سلامی بیان کرد: در زمینه مناطق سیل‌زده تقریبا ۲۰ هزار واحد مسکونی برای سپاه تعریف شده که تعدادی تحویل داده شده که در مجموع همه در دست اجراست و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل داده شده است.