زیاکووا: برجام را با حُسن‌نیت می‌توان حفظ کرد

منبع: برترین ها

50

1398/7/11

23:39


یکی از نامزدهای مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که برجام را با حسن نیت می‌توان حفظ کرد، نه با تحریم.

ایرنا: یکی از نامزدهای مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که برجام را با حسن نیت می‌توان حفظ کرد، نه با تحریم.

«مارتا زیاکووا» نامزد اهل اسلواکی پنجشنبه در گفت‌ و گو با رویترز اظهار داشت: طرف‌های باقیمانده در توافق هسته‌ای برجام ، یعنی گروه موسوم به E۳+۲ شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس که هنوز متعهد به توافق هستند باید در این وضعیت دشوار راهی برای کمک به ایران پیدا کنند تا نشان دهند که توافقنامه‌ ها باید رعایت شود.

مارتا زیاکووا: برجام را با حُسن‌نیت می‌توان حفظ کرد

وی افزود: ایران در ازای حفظ توافق هسته‌ای برجام چیز زیادی به دست نیاورده است اما باید به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل این توافق بازگردد.زیاکووا گفت که پس از خروج آمریکا طرف‌ های باقیمانده می‌توانند توافق هسته‌ای را حفظ کنند اما در ازای بازگشت ایران به تعهداتش و اجرای کامل برجام باید به جای تحریم، حسن نیت در مقابل این کشور نشان داده شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. اما سایر طرف‌ های برجام بر پایبندی خود به این توافق تاکید کرده‌اند.

ایران در مقابل بی‌عملی اروپایی‌ها، در سه مرحله تعهدات خود را در این توافقنامه کاهش داده است.

این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه در دوره مدیرکلی «یوکیا آمانو» در گزارش‌های متعدد خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

آمانو ماه ژوئیه درگذشت و شورای حکام آژانس امیدوار است ماه جاری میلادی (اکتبر) جانشین وی را تعیین کند.

زیاکووا، «کورنل فروتا» از رومانی، «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس، «لاسینا زربو» از بروکینافاسو برای جانشینی آمانو نامزد شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو