آیا جوکر فیلم خطرناکی است؟ تماشاگران با نقاب و شنل وارد سینما نشوند!

منبع: سیمرغ

91

1398/7/12

12:23


آیا جوکر فیلم خطرناکی است؟ تماشاگران با نقاب و شنل وارد سینما نشوند!

خبرهای مختلف درباره این فیلم نشان می دهد که این فیلم خارج از بخش محتوا در بخش اکران نیز با حواشی رو به رو است که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم

جوکر از ممنوعیت های عجیب برای تماشاگران تا حواشی اکران در جشنواره های خارجی

فیلم جوکر را می توان یکی از قوی ترین درام های امسال یا حتی قوی ترین فیلمهایی دانست که با حضور جوکر ساخته می شود. شخصیتی که این بار نه در کنار بتمن، بلکه با هویتی مستقل به تصویر کشیده شده است. اما خبرهای مختلف درباره این فیلم نشان می دهد که این فیلم خارج از بخش محتوا در بخش اکران نیز با حواشی رو به رو است.

جوکر که اخیرا یک پیروزی بزرگ در جشنواره ونیز کسب کرده است در کشورهای مختلف چهان روند اکران خود را آغاز کرده است اما این اکران بسیار عجیب شده است.

فیلم جوکر به تهیه کنندگی شبکه نتفلیکس ساخته شده است و در نتیجه جالب است بدانید به همین دلیل که به یک تهیه کننده سینمایی وابستگی ندارد در ورود به برخی جشنواره ها مثل کن با مشکلاتی رو به رو شد. البته جشنواره ونیز با رویکردی متفاوت با این فیلم برخورد کرد و به راحتی این فیلم را به جمع فیلمهای خود پذیرفت و علیرغم محتوا و ساختار خاصش به این فیلم جایزه داد.

این فیلم که با به تصویر کشیدن یک ضدقهرمان با بازی واکین فینیکس، به شدت پر طرفدار شده است و به اعتقاد بسیاری از افراد برترین جوکر چند سال اخیر را ثبت کرده است در سینما با ماجراهایی جالب رو به رو شده است. برخی از سینماهای ایالات متحده به علت هراس از تکرار کردن برخی از رفتارهای خطرناک جوکر توسط تماشاگران فیلم ممنوعیت هایی را ایجاد کرده اند. برای مثال تماشاگران حق ندارند با نقاب، شنل یا هر نوع وسیله مشکوک وارد سالن سینما شوند.

بیشتر بدانید : خشونت جوکر در آمریکا جنجال آفرین شد

فارغ از باری فوق العاده واکین فینیک، اغلب منتقدان خط داستانی، صحنه پردازی و بار درام سنگین فیلم را از مهمترین عوامل موفقیت این فیلم می دانند.

نظر متفاوت منتقد گاردین درباره فیلم "جوکر"

 "جوکر" که شیر طلایی ونیز را از آن خود کرده است، انتظارها را بالا برده است. با نقدهای تحسین‌برانگیزی که هنگام جشنواره ونیز درباره‌اش منتشر شد و تبلیغات موثری که پس از آن راه افتاد،‌ اغلب سینمادوستان مشتاق دیدنش شدند.

بیشتر بدانید : بررسی فیلم جوکر Joker؛ برنده ونیز که تماشاچیانش را متحیر کرده است!

در این میان خواندن نقد پیتر بردشا منتقد ارشد گاردین، آب سردی بر آتش این اشتیاق می‌ریزد. بردشا که از پنج ستاره ممکن فقط دو ستاره به "جوکر" داده است، فیلم را "ناامیدکننده‌ترین فیلم سال" نامید.

بردشا می‌نویسد: "ناامیدکننده‌ترین فیلم سال از راه رسید. فیلم تاد فیلیپس درباره جوکر بازی قدرتمند واکین فیلیپس را در خود دارد که با جزئیات واقع‌گرایانه و عناصر کسل‌کننده سرکوب می‌شود."

فیلم "جوکر" به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی درخشان واکین فینیکس نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و از ۴ اکتبر روی پرده سینما می‌رود. 

بیشتر بدانید : جدیدترین عکس های جوکر و شروع صحنه های اکشن

بیشتر بدانید : رونمایی از اولین پوستر فیلم جوکر + عکس

بیشتر بدانید : با جوکر جدید آشنا شوید! + عکس و گریم جوکر

بیشتر بدانید : جدیدترین عکس های واکین فینیکس و رابرت دنیرو در جوکر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو