سردار حسین اشتری در سخنرانی پیش از خطبه امروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک ورود به هفته نیروی انتظامی که در امتداد هفته گرامیداشت دفاع مقدس بود، گفت: شعار امسال نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امین مردم» است. اگر بخواهیم بهترین و بیشترین خدمت را با سرعت و دقت بیشتر خدمت مردم ارائه دهیم باید از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار باشیم.

وی افزود: نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته است و در هر دهه‌ گام‌های موثری را برداشته است. امروز نیز به یاری خداوند متعال و همت همکاران به سمت پلیس هوشمند گام خواهیم برداشت و در بحث زیرساخت‌ها همکاران ما گام‌های خوبی را برداشته‌اند. همچنین در موضوع فناوری و اطلاعات اقدامات مناسبی در دست انجام است و در بحث توانمندسازی کارکنان و حرفه‌ای کردن همکاران برنامه مناسبی داریم و در پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است طی سه سال آینده به آن دست پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: هرچقدر از تجهیزات، فناوری و تکنولوژی روز استفاده بهینه کنیم در اجرای ماموریت‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت که در این مسیر توسط خبرگان نیروی انتظامی، متخصصان و کسانی که بیرون از ناجا و دلداده نظام و انقلاب هستند، استفاده خواهد شد. دراین میان جوانان کشور و جوانان نخبه نیروی انتظامی فعال هستند. در این راستا گام‌های موثری را به لطف عنایت الهی و حمایت‌های مردم عزیز برمی‌داریم.

اشتری با بیان اینکه در موضوع امین مردم بودن، نیروی انتظامی مرجع و پناهگاه مردم است، یادآور شد: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم و حافظ ارزش‌های دینی و ملی کشور است و در این راه نیز جهادگونه و به عبارت فرماندهی معظم کل قوا به مثابه مجاهدین فی سبیل الله گام‌های خوبی برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در دفاع مقدس و بعد از آن نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و مردم و نظام اسلامی کرده است، تاکید کرد: امروز مقابله با هرگونه ناهنجاری و ناامنی اولویت کار ماست و این هدف باعث اعتماد بیشتر مردم به نیروی انتظامی شده است. نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اعتماد مردم به نیروی انتظامی روزبه‌روز افزایش یافته است و به عنوان محبوب و امین مردم وظایف خود را انجام می‌دهد. امیدواریم این نیرو در این راستا نیز بتواند اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما امنیت کشور و مردم است، گفت: امروز امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و با هر کسی که بخواهد به این امنیت و آرامش و آسایش مردم خدشه‌ای وارد کند نیروی انتظامی با اقتدار برخورد خواهد کرد البته اکثریت قریب به اتفاق مردم که از نظر فرهنگی و فرهیختگی بهترین جایگاه را در دنیا دارند، مردم همراه، قانون‌مدار و وظیفه‌شناسی هستند و ما نیز در خدمت آنان هستیم. اقتدار نیروی انتظامی برای کسانی که قانون‌گریزی می‌کنند و رافت و مهربانی و عطوفت و عدالت برای مردم است. 

اشتری تاکید کرد: کسانی که در اقصی نقاط کشور دنبال شرارت هستند، بدانند که با سرپنجه قوی نیروی انتظامی با آنان برخورد خواهد شد. ناجا همیشه در حال دفاع است و هیچ‌گاه آن را تمام شده نمی‌بیند. نیروی انتظامی برای تامین امنیت، خود را خادم یکایک مردم می‌داند، بدون هیچ تفاوتی. کسانی که در مدار قانون هستند و به حقوق خود پایبند هستند مورد حمایت نیروی انتظامی خواهند بود البته اگر کسی بخواهد امنیت را بر هم بزند برخورد لازم با او صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امروز نیروی انتظامی با اقدامات برجسته در موضوعات امنیت‌سازی و توسعه انضباط اجتماعی از جمله کاهش جرائم، کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش کشفیات رتبه مناسبی را دارد. هر ساله نسبت به سال گذشته کاهش جرائم و افزایش کشفیات را داریم. در موضوع مقابله و مبارزه با باندها و شبکه‌های مواد مخدر توفیق خوبی همکاران داشته‌اند البته همه دستگاه‌های نظامی، امنیتی و قضایی کمک کردند، کشفیات ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان شدت بیشتری گرفته است، همچنین شناسایی و جمع‌آوری متجاهران افزایش یافته است و در موضوع برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات خوبی را در دست اجرا داریم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در موضوعات تصادف خودروها چه داخل شهری و چه جاده‌ای تاکید موکد مقام معظم رهبری بوده است که سهم همه دستگاه‌ها مشخص شود در این رابطه نیروی انتظامی گام‌های موثری را برداشته است و دستگاه‌های مسئول نیز ورود پیدا کرده‌اند و امیدواریم با عزمی راسخ و برنامه‌ریزی خوبی که خواهیم داشت این کاهش را روز به روز شاهد باشیم البته سهم مردم، سهم موثری در این زمینه است اما دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی در این زمینه گام‌های موثری بر خواهند داشت. مشارکت مردم، نهادها و دستگاه‌ها با نیروی انتظامی وضعیت مناسب‌تری را برای ما رقم زده است.

وی در ادامه از مردم خواست که در حوزه‌های مختلف با نیروی انتظامی همکاری کنند و اظهارکرد: هر کجایی که مردم ورود پیدا کرده‌ و با فرزندان خود در نیروی انتظامی همکاری کرده‌اند تاثیر آن را دیده‌ایم. امروز در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم و تشکل‌های مختلف با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند و این همکاری باید افزایش یابد. هر چقدر که به نیروی انتظامی کمک شود و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در این کار مشارکت کنند، تاثیر بیشتری در امنیت، آرامش و نظم‌پذیری جامعه خواهند داشت.

اشتری ادامه داد: باید آحاد مردم و همه مسئولان بدانند که در امنیت کشور سهم دارند و باید از ابعاد مختلف به نیروی انتظامی کمک کنند البته ناجا با داشتن کارکنانی خدوم و مجاهد با فکر و تدبیر و از طرفی تجهیزات مناسب سعی کرده تمام خلاها را پرکند و نمی‌گذاریم هیچ کاری روی زمین بماند. با لطف و عنایت الهی و همتی که همکاران بنده در اقصا نقاط کشور دارند، اجازه نمی‌دهیم خواسته‌های مردم از ما روی زمین بماند اما همه باید کمک کنند. نیاز داریم که مسئولان مربوطه، دستگاه‌های مختلف و دولت برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی که برگرفته از اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، کمک کنند و ما گامهایی را برمی‌داریم تا در گام دوم انقلاب اسلامی به پلیس تراز جمهوری اسلامی نزدیک شویم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس تراز باید هم نیروهای متدین، حرفه ای و توانمندی داشته باشد و از آن حمایت شود، گفت: از مردم و همه کسانی که همکاری مناسبی را با نیروی انتظامی داشته‌اند تشکر می‌کنم. نیروی انتظامی با تمام توان و قدرت با تکیه بر الطاف الهی آماده اجرای تمام ماموریت‌هاست و نمی‌گذاریم خدشه‌ای به امنیت کشور وارد شود.