پس‌لرزه‌های خنثی‌سازی طرح ترور سردار سلیمانی

منبع: برترین ها

59

1398/7/12

19:43


ائمه جمعه سمنان، کن، کرمان و اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه به طرح موضوعاتی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک، توطئه ترور سردار سلیمانی و همچنین مذاکرات هسته ای پرداختند.

خبرآنلاین: ائمه جمعه سمنان، کن، کرمان و اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه به طرح موضوعاتی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک، توطئه ترور سردار سلیمانی و همچنین مذاکرات هسته ای پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک ،آمریکایی ها واسطه هایی برای دیدار هر چند کوتاه با ایشان اعزام کرده و اصرار بر آن داشتند.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی، نظامی و امنیتی ایران اسلامی، بیان کرد: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به سبب حمایت و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است.

بنا به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: زمانی آمریکایی‌ها از کاخ سفید با یک تلفن سرنوشت امور را در ایران رقم می زدند، اما اکنون این ایران است که خواسته هایش را تحمیل می کند، آن ها تو دهنی بزرگی در مقابل دیدگان مردم دنیا از ایران خوردند.

وی خاطرنشان کرد: تراکم دیدارها در سفر رییس جمهوری به نیویورک و درخواست ها برای مکالمه تلفنی نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

عبدوس به ارتقای جایگاه صنعتی ایران اشاره و اضافه کرد: رشد و شکوفایی ایران اسلامی به دست نیروهای جوان و انقلابی با وجود همه تحریم ها و دشمنی‌های استکبار علیه ملت ایران انجام شد.

لزوم تداوم مسیر کاهش تعهدات هسته ای کشور

همچنین حجت الاسلام یحیی صالح نیا نیز در خطبه های نماز جمعه امروز کن گفت: هدف دشمن تضعیف ایران و متحدان منطقه ای ایران است و در این راستا با پرورش گروه های تروریستی پیرامون ایران، طرح ترور حاج قاسم سلیمانی، جنگ طایفه ای، عملیات ناسیونالیستی در غرب کشور، کشت خشخاش در شرق، آلوده کردن دریا در شمال و نا امن کردن دریا در جنوب را طراحی کرده است .

آنگونه که مهر گزارش داده، صالح نیا در ادامه اضافه کرد: دشمن با آلوده کردن پیوستۀ فضای مجازی، جنگ تمام عیار اقتصادی، حیله های سیاسی مذاکرۀ نمادین و گرفتن عکس قصد دارد، در مسیر تضعیف انقلاب اسلامی گام بردارد.

وی در ادامه اضافه کرد: مومنان ترس از ریزش ها نداشته و ندارند، در طول تاریخ اسلام ما ریزش داشتیم، اما مومنان همواره امید به رویش ها دارند و جوان های فراوان دانشمند، انقلابی و مخلص در سپاه، ارتش، حوزه ها، دانشگاه ها، مراکز دانش بنیان و در خارج کشور انصارالله، حزب الله، فاطمیون و زینبیّون نمونه این رویش ها هستند.

صالح نیا افزود: امروز باید کاهش تعهدات هسته ای به صورت فنّی و قابل ملاحظه ادامه پیدا کند، که این اقدام به سود کشور است.

امام جمعه کن در خصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس گفت: شفافیت ممکن است، بعضی مواقع تلخ باشد، ولی به نفع کشور است، آن افرادی که رای فله ای می دهند، از شفافیت می ترسند، ولی کسانی که منطق دارند، مشکلی نداشته و ندارند.

 

محکومیت نقشه ترور حاج قاسم سلیمانی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم ضمن محکوم کردن نقشه سخیف ترور سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت : ناکامی دشمن زبون در این توطئه نشان از هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان در صیانت از سرمایه های نظام دارد.

بنا به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان با بیان این مطلب که برخی غیرت دینی ندارند اما غرور ملی که دارند، چگونه می توانند در این بازی های خطرناک ورود کنند و سراباط اسلام را نشانه گیرند.

وی تصریح کرد: امیدوارم توجه داشته باشیم که این آخرین توطئه نیست و توطئه های دیگر هم ممکن است رخ دهد لذا از خداوند می خواهیم با کمک به نیروهای نظامی و اطلاعاتی همه توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه این روزها فرانسه در یک صحنه فریبکارانه به دنبال این است که ایران را فریب دهد گفت: آنها می خواهند آمریکا را با فریب با ما به توافق برسانند اما باید حواسمان باشد که فریب نخوریم، اینها همان آمریکایی ها هستند اما از نوع فرانسوی.

التماس اروپا و آمریکا نتیجه ای جز ذلت در بر ندارد

امام جمعه موقت اصفهان نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری، گفت: نباید به ظالمان امیدوار بود زیرا التماس اروپا و آمریکا نتیجه ای جز دلت در بر ندارد.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اصفهان افزود: باید راه برون رفت از مشکلات را با اتکا به توان داخلی جستجو کرد.

وی اشاره به سخنان رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در برخی نقاط کشور در صدد تغییر نام کوی و برزن هستند ولی به آنها می گوییم ای نمک نشناس ها شما اگر به مسندی رسیدید مدیون خون شهدا هستید.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: دشمن در تلاش است از طریق بی دین کردن، قاچاق مواد مخدر، ترویج فساد و فحشا امنیت کشور را از بین بردن ولی امروز امن ترین نقطه جهان ایران است به گونه ای که یک دختر جوان در نیمه شب به راحتی می تواند از شهری به شهر دیگر رود و این حاصل زحمات و تلاش های نیروی انتظامی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو