رمضانعلی حیدری خلیلی خبر داد؛ نوزدهمین پردیس سینمایی «امید» در جیرفت احداث می‌شود

منبع: سینما پرس

89

1398/7/12

20:47


سینماپرس: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در راستای شعار ایران تنها تهران نیست از حضور جدی‌تر سازمان سینمایی در استان‌ها خبر داد.

رمضانعلی حیدری خلیلی

سینماپرس: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در راستای شعار ایران تنها تهران نیست از حضور جدی‌تر سازمان سینمایی در استان‌ها خبر داد.

به گزارش سینماپرس، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی در جلسه امضای تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید جیرفت که با حضور شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و ابوسعیدی معاون سیاسی فرمانداری در شهرداری جیرفت برگزار شد، عنوان کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از وظایف و مسئولیت‌های سازمان سینمایی است. صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

حیدری خلیلی در راستای شعار «ایران تنها تهران نیست»، از حضور جدی تر سازمان سینمایی در استان‌ها خبر داد.

وی تصریح کرد: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شهرداری‌ها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیر ساخت‌های سینمای و افزایش سالن‌های سینما در کشور شتاب گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با خرسندی گفت: با استقبال شهرداری‌ها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۹ شهر در ۱۹ استان کشور با ظرفیت ۶۳ سالن امضا شده است.

وی عنوان کرد: پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری‌ها احداث می‌شود.

حیدری خلیلی با بیان اینکه تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است، افزود: یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی گفت: جیرفت به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی، جمعیت دانشجویی ۱۵۰۰۰ نفری و بیش از ۵۰۰۰۰ نفر دانش آموز، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید شد.

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی امید جیرفت در جنوب استان کرمان با ۳ سالن و پیش بینی ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد – پارک ولیعصر شهر جیرفت با محوریت شهرداری جیرفت احداث خواهد شد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۳ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری‌ها در سطح کشور در حال احداث است.

حیدری خلیلی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند که هر سالن سینما به طور مستقیم ظرفیت ایجاد ۵ شغل را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در پایان تصریح کرد: هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است.   

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو