امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی ۲ بر صفر مقابل ذوب آهن در هفته ششم لیگ برتر فوتبال گفت: به فوتبال ایران تبریک می گویم یک بازی پاک و زیبا را شاهد بودیم. در این بازی همه چیز بود درگیری، کار تاکتیکی و احترام تماشاگران.

وی ادامه داد: دربی های زیادی دیده ام جدا از نتیجه که خوشحالم بخاطر این مسائل است. ذوب آهن هم می توانست برنده باشد آنها بازی را بخصوص در نیمه اول بهتر آغاز کردند چون ۲ دفاع چپ را نداشتیم و تغیراتی ایجاد کردیم که آنطور که فکر می کردیم جواب نداد. نیمه دوم تغییراتی دادیم که خداراشکر به ۳ امتیاز رسیدیم. جایگاه تیم منصوریان اینجای جدول نیست چه در این مسابقه چه در مسابقات قبلی خیلی خوب بازی کردند. خوشحالم ۳ امتیاز را گرفتیم و کلین شیت هم کردیم. آمارهای خوبی داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سؤال که تیمش خیلی صبور بازی می‌کند و آیا وی این موضوع را از بازیکنانش خواسته یا نه، گفت:  از این شرایط بازی کردن راضی هستم البته سال گذشته انتقال توپ ما سریع بود و امسال هم نیاز داریم در برخی جاها سرعت بیشتری به توپ بدهیم تا حریف را تحت فشار بیشتری قرار دهیم اما پرحوصله بازی کردن تیمم را قبول دارم هرچند سپاهان می‌تواند از این چیزی هم که هست بهتر شود.

قلعه‌نویی در خصوص حضور وحید هاشمیان در ورزشگاه نقش جهان گفت: فوتبال ما به مربیان جوان و نسل جدیدی مانند هاشمیان نیاز دارد. امثال وحید هرچه بیشتر به چرخه مربیگری اضافه شوند به فوتبال ما کمک خواهند کرد. هاشمیان تمام شاخص‌ها را دارد و حتی روزی می‌تواند سرمربی شود. حضور مربیان برخلاف سال‌های گذشته خیلی به بازیکنان انگیزه می‌دهد. امیدوارم شاهد حضور سرمربی تیم ملی هم در ورزشگاه باشیم. وقتی مربیان تیم ملی به ورزشگاه می‌آیند انگیزه بازیکنان هم بالا می‌رود و تلاش‌شان هم از این بیشتر می‌شود. 

وی درباره نقش نورافکن در برنامه تاکتیکی سپاهان گفت: یکسری ترکیبات را درست کرده‌ایم که داخل زمین پیاده می‌شود. امید هم تا اینجا وظایفش را به نحو احسن انجام داده است و در کنار مهدی کیانی به هماهنگی خوبی رسیده است. امروز روز بد دفاع‌های چپ و راست ما بود و ذوبی‌ها خیلی خوب ما را دور زدند و اگر عملکرد خوب هافبک دفاعی‌های ما نبود گل می‌‌خوردیم. 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره عملکرد داور این دیدار گفت: گل ذوب‌آهن صددرصد آفساید بود چون در میانه راه به مهاجم آنها برخورد کرد. البته باید بگویم که قشر داوری ما قشر مظلوم فوتبال هستند. مربیان و بازیکنان چندین میلیارد می‌گیرند اما داوران مظلوم هستند. همین آقای بنیادی‌فر معلم است و باید حقوق بیشتری برای داوران در نظر بگیرند.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این فصل با آمدن ممبینی مسائلی که سال گذشته به سپاهان ضربه زد ریشه‌کن شده است و حالا تکلیف‌مان را در داخل زمین می‌دانیم. سال گذشته جریانی بود که سپاهان از آن لطمه خورد. اما امسال شرایط تغییر کرده و عادلانه شده است و می‌دانیم اگر اشتباهی هم رخ دهد عمدی نبوده است.