دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهان دیدار با وی بوده است.

وی افزود: آن‌ها (طرف ایرانی) تلاش کردند یک قرار ملاقات با من بگذارند، اما روحانی خواستار رفع تحریم‌های شد که من در جواب گفتم احتمالاً شوخی می‌کنید، من علاقه‌ای به این کار ندارم.

ترامپ مدعی شد: روحانی خواستار دیدار با من بود. من شخصاً با او گفتگو نکردم، اما نمایندگان ما صحبت کردند. روحانی به دنبال آن بود که تحریم‌ها به طور کامل یا بخشی از آن رفع شود که من مخالفت کردم.

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ عمران خان، نخست وزیر پاکستان و برخی دیگر از مقامات دیگر کشور‌ها کوشیدند برای دیدار میان روسای جمهور ایران و آمریکا میانجیگری کنند. با این وجود، مقامات ایران بار‌ها تاکید کرده اند تا پیش از برداشته شدن تحریم ها، هیچ دیداری میان مقامات دو طرف رخ نخواهد داد. حتی در صورت برداشته شدن تحریم‌ها نیز تنها آمریکا می‌تواند به عنوان یکی از اعضای برجام در جلسات کمیسیون برجام به همراه دیگر طرف‌های این توافق حضور داشته باشد.