خواص گلابی: گلابی بخورید تا بیماری‌ها یکی یکی فرار کنند!

منبع: نت نوشت

206

1398/7/12

23:56


خواص گلابی

این روزها بازارهای میوه مزین به گلابی هستند. خواص گلابی بسیار است و گلابی تنها یک میوه آبدار و ترد و خوشمزه نیست. یک میان وعده عالی با کلی خواص تغذیه‌ای است که در نت نوشت امروز یک به یک آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

خواص گلابی

سلامت دستگاه گوارش

برای فرار سرطان به خصوص سرطان دستگاه گوارش، گلابی یک میوه عالی است. فیبر و ویتامین C موجود در گلابی علاوه بر جلوگیری از استرس اکسیداتیو و از بین بردن رادیکال‌های آزاد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع یبوست می‌شود.

گلابی به راحتی هضم می‌شود. به همین دلیل حتی حساس ترین معده‌ها بدون هیچ مشکلی قادر به هضم آن هستند. افرادی که از یبوست شدید، نفخ، هموروئید و حتی بیماری‌های کبدی رنج می‌برند گلابی یک درمان گر طبیعی عالی است.

تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص گلابی

آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر افزایش مقاومت بدن در برابر سلول‌های سرطانی حاوی فیتونوترینت phytonutrients هستند. به همین دلیل به راحتی بیماری‌های التهابی مثل ورم مفاصل را درمان می‌کنند.

ویتامین C موجود در گلابی یکی دیگر از عوامل تقویت سیستم ایمنی بدن است تا کمتر بیمار شویم.

کاهش وزن از خواص گلابی

گلابی مثل سیب و موز از معدود میوه‌هایی است که رمز موفقیت کاهش وزن در رژیم‌های لاغری است. فیبرگلابی تنها از بین برنده یبوست نیست. بلکه مواد مغذی آن مانع از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن می‌شود.

در عین حال به دلیل داشتن آب کافی سلامت پوست و مو را هم به دنبال دارد. دو مشکلی که معمولا بعد از رژیم‌های غذایی گریبان فرد را می‌گیرد.

سلامت قلب

تحقیقات ثابت کرده است میوه‌ها و سبزیجات نقش موثری در کاهش بیماری‌های قلبی و پیشگیری از انواع سکته‌ها به عهده دارند.

گلابی یکی از این میوه‌ها است که به دلیل داشتن پتاسیم برای بیماران مبتلا به فشارخون یک سوپر میوه محسوب می‌شود. گلابی با جلوگیری از بسته شدن رگ‌های خونی، کاهش التهابات مانع از بروز دیورتیکولیت diverticulitis می‌شود.

کنترل دیابت از خواص گلابی

دیابتی‌ها محدودیت‌های تغذیه‌ای زیادی دارند. کمی بالا و پایین شدن قندخون عواقب بدی برای آن‌ها دارد. در صورتی که قصد دارید از بروز دیابت جلوگیری کنید حتما گلابی را به طور منظم در برنامه تغذیه‌ای خود قرار دهید.

در صورتی که به دیابت مبتلا هستید گلابی به جای شیرینی‌های مصنوعی به راحتی می‌تواند از افت قند خون‌تان جلوگیری کند. مطالعات نشان داده است مصرف منظم گلابی به خوبی از عهده کنترل دیابت برمی آید.

گلابی یک میان وعده فوق العاده برای قبل و بعد از ورزش

هر طوری که ورزش می‌کنید تفریحی یا حرفه‌ای مسلما قبل و بعد از ورزش نیاز به خوردن غذا دارید چون با مصرف انرژی اشتهایتان بیشتر می‌شود و قبل از آن هم باید احساس سیری کنید تا انرژی ورزش کردن داشته باشید.

گلابی بدون آن که باعث چاقی تان شود انرژی لازم بدن را تامین می‌کند. علاوه بر آن با تقویت عضله‌ها ،گلابی باعث می‌شود کمتر خسته شوید. آب دار بودن گلابی یکی دیگر ازمزایای این میوه برای آب رسانی بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات است.

سلامت استخوان‌ها با خواص گلابی

گلابی ویتامین K، فسفر، منیزیم و بورون (بور یا برون) boron دارد. این مواد معدنی باعث تراکم استخوان شده مانع از پوکی استخوان می‌شود.

در صورتی که فرد به پوکی استخوان مبتلا باشد خوردن گلابی راه درمانی خوبی برای پیشگیری از بدتر شدن بیماری و حتی کمک به تراکم استخوان است.

شفافیت پوست

این بار وقتی گلابی میل کردید حتما چند ساعت بعد نگاهی به پوست‌تان در آینه بیندازید. شفافیت پوست و ازبین رفتن پف صورت را کاملا مشاهده می‌کنید.

ویتامین C موجود در گلابی رمز داشتن یک پوست سالم و شفاف است. آب و فیبر موجود در گلابی از دیگر عواملی است که باعث سلامت هر چه بیشتر پوست و شفافیت آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص سیب زمینی: سیب زمینی بی‌خاصیت نیست!

منبع +

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو