چرا باید همیشه ضد آفتاب بزنیم؟

منبع: زیبامون

255

1398/7/13

12:20


برای اینکه بدونید چرا باید همیشه ضد آفتاب بزنید در ادامه با زیبامون همراه باشید و جواب این سوال رو بخونید!

چرا باید همیشه ضد آفتاب بزنیم؟

همه ما از اهمیت استفاده از ضد آفتاب در روزهای گرم تابستانی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و ایجاد آسیب بر روی پوست مطلع هستیم و معمولا در تابستان ها هم به خوبی از این کرم استفاده میکنیم. اما لازمه بدونید که کرم ضد آفتاب فقط مختص به فصل تابستان نیست و در تمام طول سال باید از این کرم برای پیشگیری از آسیب های احتمالی به پوست استفاده کنیم.

شاید براتون جالب باشه که سابقه اولین استفاده از ضد آفتاب به مصر باستان بر میگرده! در آن زمان از عصاره سبوس برنج و گل یاس برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید استفاده می کردند. شیمیدان ها اولین ضد آفتاب شیمیایی رو در سال 1936 اختراع و تولید کردند و از آن زمان تا کنون، فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب روز به روز بهتر و پیشرفته تر شده تا به امروز کیفیت این کرم های ضد آفتاب بهبود پیدا کرده است.

کرم های ضد افتاب امروزی و مدرن، معمولا در برابر آب مقاوم هستند و در تولید بسیاری از محصولات آرایشی مثل کرم پودر، کانسیلر، رژلب و ... هم مورد استفاده قرار می گیره تا همیشه یک لایه محافظتی بر روی پوست وجود داشته باشه.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با 5 دلیل برای لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال بیشتر آشنا شوید.

 

چرا باید همیشه کرم ضد آفتاب بزنیم حتی در روزهای ابری؟!

 

کرم ضد آفتاب

 

کرم ضد آفتاب یک لایه محافظتی بر روی پوست ایجاد میکنه تا از پوست در برابر آسیب اشعه های مضر نور خورشید محافظت کنه. خورشید در تمام روزهای سال و حتی در روزهای ابری در آسمان حضور داره و تقریبا 80 درصد از پرتوهای خورشیدی میتونن از لابه لای ابرها عبور کرده و به ما برسند پس در این روزها نیز اشعه های نور خورشید وجود دارند و باید از پوست در برابر مضرات این اشعه ها محافظت بشه.

استفاده از کرم ضد آفتاب باید به یک عادت همیشگی و روزمره در روتین مراقبت از پوست تبدیل بشه و این اقدام پیشگیرانه باید در تمام روزهای سال و حتی روزهای سرد زمستانی هم انجام بشه. برف میتونه خیلی راحت اشعه های فرابنفش نور خورشید رو منعکس کنه و خطر اشعه های نور خورشید رو افزایش بده و هرچه در ارتفاع بیشتری قرار بگیرید، میزان اشعه های فرا بنفش خورشید هم بیشتر میشه. پس در روزهایی که به قصد تفریح یا ورزش کردن به اسکی    می روید حتما باید کرم ضدآفتاب همراه خودتون داشته باشید! به طور کلی توصیه میشه که همیشه ضد آفتاب رو در کیف خودتون داشته باشید و استفاده کنید.

لازم به ذکر هست که باید هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب رو تمدید کنید تا این کرم خاصیت محافظت کنندگی خودش رو حفظ کنه و به هیچ عنوان استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان رو هم فراموش نکنید.

 

دلایل اصلی و مهم برای لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب

 

1. اولین مزیت استفاده از کرم ضد آفتاب محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید هست. ضد آفتاب کمک میکنه تا این پرتوهای خورشیدی مستقیما با پوست تماس نداشته باشند و احتمال آفتاب سوختگی و آسیب دیدن لایه های پوستی رو تا حد زیادی کاهش میده. بهتره ضد آفتابی که انتخاب میکنید متناسب با فصل سال باشه و حداقل SPF 15 رو داشته باشه. برای پوست بدن هم بهتره کرم ضد آفتاب مخصوص بدن استفاده کنید.

 

2. استفاده از کرم ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرطان پوست یکی از شایع ترین شکل های سرطان هست که در اثر مراقبت نادرست از پوست ایجاد میشه و میتونید با استفاده از کرم ضد آفتاب احتمال ایجاد این مشکل رو تا 50 درصد کاهش بدید.

 

3. استفاده از کرم ضد آفتاب مانع از پیری زود رس پوست میشه. اشعه های مضر نور خورشید یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد پیری پوست هستند و باعث میشن تا پوست ظاهری ضخیم، کدر و چرمی مانند پیدا کنه. اشعه های مضر نور خورشید خیلی راحت باعث تغییر رنگ و تجزیه کلاژن پوست می شوند که باعث افتادگی پوست شده و چین و چروک هایی رو در قسمتهای مختلف صورت ایجاد میکنه.

مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده است؛ افراد زیر 55 سال که به طور مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده میکنند، 24 درصد کمتر از افرادی که از این کرم استفاده نمی کنند، دچار علائم پیری پوست خواهند شد.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب

 

4. استفاده از کرم ضد آفتاب تاثیر خیلی خوبی در حفظ رنگ طبیعی پوست داره و مانع از تغییر رنگ پوست و یا ایجاد لکه های مختلف بر روی پوست میشه و کمک میکنه تا همیشه پوستی نرم، صاف و یکنواخت داشته باشید.

 

5. همونطور که میدونید لایه ازون در حال کاهش و از بین رفتن هست. لایه ازون در اطراف زمین با جذب اشعه های خورشیدی، مثل یک سپر عمل میکنه و مانع از تابش بیش از حد این اشعه های مضر به سطح زمین میشه. با کاهش و از بین رفتن این لایه، لازم هست که از پوست محافظت بیشتری در برابر اشعه های مضر آفتاب داشته باشیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو