کدام خودرو جایگزین پراید می شود؟

کدام خودرو جایگزین پراید می شود؟


منبع: زیبامون

516

1398/7/13

13:27


آیا روند تولید پراید متوقف می شود و خودرویی جدید جایگزین آن خواهد شد؟ برای اطلاعات بیشتر از پاسخ این سوالات با زیبامون همراه شوید.

کدام خودرو جایگزین پراید می شود؟

خودروی پراید اولین بار در کره ی جنوبی تولید شد و در سال 72 تولید آن برای اولین بار توسط شرکت سایپا در ایران آغاز شد. پراید بعد از پیکان از قدیمی ترین خودرو های بازار ایران است که تولید آن همچنان ادامه دارد. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید.

 

پراید

 

اخبار توقف تولید پراید

اخیرا اخباری مبنی بر توقف تولید پراید رونق گرفته و هر روز خبر های جدیدی با این موضوع به گوش می رسد. در آخرین اظهار نظر ها می توان به صحبت های دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن اشاره کرد که می گوید قرار است خودرویی تلفیق از پراید و تیبا تولید شود و به عنوان جایگزین پراید معرفی شود، اما تا زمانی که از سوی شرکت خودرو سازی اعلامی برای تولید خودروی جایگزین پراید نشود، روند تولید ادامه خواهد داشت.

آیا پراید پس از توقف تولید، گران می شود؟

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن در ادامه ی صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که اگر تولید پراید بدون در نظر گرفتن خودرویی جایگزین متوقف شود، تنها خروجی آن گران تر شدن این خودرو است ولی با تعیین جایگزین نه تنها پراید گران تر نمی شود بلکه قیمت اش در بازار از حالت فعلی ارزان تر خواهد شد. در نمونه ی مشابه به عنوان مثال با تولید پراید و به مرور زمان جایگزین شدن آن به جای پیکان، به تدریج خودروی قبلی حذف شد و موجب کاهش قیمت در بازار شد.

چه خودرویی جایگزین پراید می شود؟

خودرویی ترکیب از پراید و تیبا ساخته می شود و جایگزین پراید فعلی می شود. بخشی از قطعات این خودروی جدید همانند پراید و تیبا می بایست از خارج کشور تامین شود. اما تا این محصول به تجاری سازی برسد زمان باقی است و نباید به این همین زودی منتظر تولید آن و خداحافظی از خط سایپا باشیم.

تکذیب خبر تلفیقی بودن جایگزین پراید توسط گروه خودرو سازی سایپا

مدتی بعد از منتشر شدن صحبت های آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن، گروه خودرو سازی سایپا به صحبت های ایشان واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. در ادامه اعلام کرد محصولات جدید سایپا بر اساس پلتفرم جدید توسعه خواهد یافت و پلتفرم پراید در بین آن ها جایی ندارد و تلفیق دو محصول که از پلتفرم متفاوتی بهره می برند امکان پذیر و منطقی نیست. همچنین اعلام کرد از ابتدای سال 98 گروه خودرو سازی سایپا به دنبال طراحی مدل جدیدی بوده است و به زودی این دستاورد ها معرفی می شود و محصول جدید تلفیقی از محصولات فعلی نیست.

 

پراید

 

در ادامه انواع مدل های پراید را قرار می دهیم با ما همراه باشید.

پراید صبا و نسیم

 

پراید صبا

 

پراید 141

 

پراید 141

 

پراید 151

 

پراید 151

 

پراید 111

 


پراید 111

پراید 131

 

پراید 131

 

پراید 132

 

پراید 132

 

مطالب پیشنهادی:

تزیین ماشین عروس  شیک و زیبا

پر درآمد ترین مشاغل ایران کدام هستند؟

برند مای، برنده ی جایزه ی نشان تجاری برتر ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو