معرفی رستوران های گیلان | بهترین رستوران های گیلانی کدام اند

معرفی رستوران های گیلان | بهترین رستوران های گیلانی کدام اند


منبع: همگردی

821

1398/7/13

15:35


رستوران گردی و تجربه کردن طعم غذاهای محلی، یکی از لذت بخش ترین مراحل سفر است. کشور ایران با داشتن اقوام مختلف و طبیعت متنوع دارای غذاهای بسیار متعددی است که طی سالیان دراز باب ذائقه شده است. اگر غذاها و طعم های ایرانی را از بهترین و بی نظیرترین غذاهای جهان بشماریم چندان بیراه نرفته ایم. میان این طعم های بی نظیر و اشتهاآور و میان تمام رستوران های محلی ایران بهترین رستوران های گیلانی از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. استان گیلان با داشتن انواع غذای مختلف که طعم هر کدامشان هوش از سر می برد؛ یکی از استان های مطرح در این مورد است. گیلان در کنار طبیعت روح انگیز و نعمات وافر، منطقه مناسبی برای گردشگران و توریست های علاقه مند به غذا و عاشق طبیعت است. در ادامه قصد داریم به معرفی لیست بهترین رستوران های گیلان بپردازیم. طعم غذاهای محلی این رستوران ها به بی نظیری طبخ همین غذاها در آشپزخانه های بومی ای است که زنان گیلانی در آن هنر خود را به معرض نمایش می گذراند و مزه هایی به فراموش نشدنی را به یاد و خاطره ها می سپارند. برای از دست ندادن معرفی رستوران های گیلان با همگردی همراه باشید.

رستوران هاي گيلان

رستوران خاور خانم در چابکسر

خاور خانم یکی از زنان هنرمند خطه سرسبز گیلان است که در روستای سرولات چابکسر، اول در محیطی قدیمی و بی نهایت ساده، به پخت و سرو غذاهای محلی مشغول شد. چندی نگذشت که صف طولانی جلوی این رستوران بسته شد و کیفیت و طعم بی نظیر غذاهای خاور خانم، به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی سر زبان ها افتاد. کته های ته دیگی، مرغ شکم پر، ترشی های خانگی، ماست کوزه ای و ده ها غذای گیلانی دیگر که با دستان هنرمند خاور خانم به طعم هایی بی نظیر تبدیل می شوند و مزه آن از یاد هیچ گردشگری پاک نمی شود. البته برای میل کردن غذاهای گیلانی رستوران خاور خانم باید صف طولانی و طویلی را به تحمل کنید ولی به محض خالی شده یک میز و نشستن مشتریان، پرسنل محلی به بهترین وجه پذیرایی خود را آغاز خواهند کرد.
آدرس: استان گیلان، شهر چابکسر، روستای سرولات، رستوران خاور خانم

 رستوران خاور خانم در چابكسر

رستوران رازقی در رشت

در معرفی رستوران های گیلان، یقینا باید به رستوران رازقی در بالای لیست پرداخت. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های گیلانی به حساب می آید که بهترین طعم های غذاهای گیلانی را سرو می کنند. هنگام نوش جان کردن این غذاهای بی نظیر، موسیقی زنده همراه با صدای دلنواز پیانو هم لذت این شکم گردی را دو چندان می کند. رستوران رازقی رشت علاوه بر سرو غذاهای گیلانی انواع غذاهای ایرانی و فرنگی دیگر را نیز در منوی خود گنجانده و تنوع فراوانی از دسر، نوشیدنی، سالاد و سوپ دارد. مشتریانی که خود را به بوفه صبحانه این مکان تر و تمیز که در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار دارد، رسانده اند از طعم بی نظیر صبحانه های رازقی تعریف فراوانی می کنند. اگر توجه چندانی به قیمت ندارید و هوس چشیدن طعم بی نظیر غذاهای گیلانی کرده اید، رستوران رازقی رشت را امتحان کنید. در ضمن این رستوران، پارکینگ اختصاصی نیز دارد.
آدرس: استان گیلان، شهر رشت، خیابان گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان صد و بیست و سه، رستوران رازقی

 رستوران رازقي در رشت

رستوران دربند عباس لطفی در چابکسر

رستوران دربند عباس لطفی دقیقا روبه روی غذاخوری خاور خانم در سرولات قرار گرفته است. این رستوران منویی به خوشمزگی و خوش طعمی همه غذاهای بومی گیلانی دارد و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیلانی یاد کرد.این رستوران سه طبقه هم همانند دیگر رستوران سرولات، در ایام ورود مسافر و فصول گردشگری، بسیار شلوغ است. منظره فوق العاده این رستوران از کوه و دریا، آن را در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار داده و مشتریانش را دو چندان کرده است. کارکنان وظیفه شناس این رستوران بهترین و بی نظیر ترین مزه هایی که تاکنون تجربه کرده اید را روی میز شما می گذارند. درزمان هایی که رستوران خلوت تر است می توانید در طبقات مختلف بنشینید و میل کردن غذا روی میز یا تخت را انتخاب کنید.
آدرس: استان گیلان، شهر چابکسر، روستای سرولات، رستوران دربند عباس لطفی

 رستوران دربند عباس لطفي در چابكسر

رستوران محرم در رشت

در معرفی رستوران های گیلان اگر به رستوران محرم رشت نپردازیم در حق آن اجحاف کرده ایم زیرا این مکان یکی از بهترین رستوران های گیلانی محسوب می شود. پلو کبابی های محرم با پلوی محلی و کباب های بی نظیرش زبانزد اهالی شهر رشت و مسافرانی است که در این مکان غذا خورده اند. رستوران محرم به کباب هایش مشهور است اما طعم دیگر غذاهای گیلانی این رستوران هم، کم از کباب هایش ندارد. این رستوران تمیز در مرکز شهر رشت قرار دارد و معمولا شلوغ است، اما به محض ورود به آن، کارکنان صمیمی اش فضایی پر از آرامش را برای غذا خوردن شما فراهم می کنند.
آدرس: استان گیلان، شهر رشت، بلوار امام، کوچه اداره چی، نبش هتل پردیس، رستوران محرم

رستوران محرم در رشت

رستوران ضیافت در لنگرود

در شهر لنگرود از هر کسی سراغ یک غذاخوری عالی را بگیرید بدون لحظه ای تردید رستوران ضیافت را به شما معرفی خواهد کرد. به راحتی می توان ضیافت لنگرود را در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار داد. غذاهای محلی گیلانی، انواع کباب های بی نظیر، دورچین های خوش طعم و سایر مخلفات خاص خطه سر سبز شمالی در این مکان دو طبقه سرو می شوند. طعم واقعی یک غذای گیلانی را در غذا خوری ضیافت تجربه کنید.
آدرس: استان گیلان، شهر لنگرود، میدان معلم، ابتدای جاده لیلا کوه، رستوران ضیافت

رستوران ضيافت در لنگرود

رستوران حاج مرتضی در بندر انزلی

در این بخش از معرفی رستوران های گیلان به رستوران حاج مرتضی در بندر انزلی می رسیم. انواع غذاهای محلی گیلان و تنوع فراوانی از غذاهای ایرانی در کنار کارکنانی حرفه ای و صمیمی بخشی از دلایلی است که باعث شده رستوران حاج مرتضی در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار گیرد و مشتریان فراوانی را به خود جذب کند. این رستوران همچنین دارای پارکینگ اختصاصی، کیفت عالی و قیمت های مناسب هم از دیگر شاخصه های رستوران حاج مرتضی در بندر انزلی است.
آدرس: استان گیلان، شهر بندری انزلی، بین میدان معراج و میدان مالا، رستوران حاج مرتضی

رستوران حاج مرتضي در بندر انزلي

رستوران زیتون در رودبار

در ادامه معرفی رستوران های ایران باید به رستوران زیتون در رودبار اشاره کنیم. نام با مسمای زیتون در شهر زیتونی رودبار به خودی خود جذاب است. حال اگر این نام بر روی مکانی با نمایی زیبا و دکوراسیونی بی نظیر باشد، به حتم هر کسی هوس می کند سری به آن بزند و طعم غذاهای گیلانی را بچشد. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. میل غذاهای محلی گیلانی و انواع کباب های سرو شده در رستوران زیتون رودبار تجربه ای است بی نظیر که مدام به تکرار آن فکر خواهید کرد.
آدرس: استان گیلان، شهر رودبار، جاده اصلی رودبار به رشت، رستوران زیتون

رستوران زیتون رودبار

رستوران نیلوفر آبی در بندر انزلی

نام بندر انزلی با تالاب بی نظیر و زیبایش گره خورده است. در میان این تالاب زیبا، رستورانی وجود دارد که اگر طعم غذاهای بی نظیرش را بچشید بعد از آن نام رستوران نیلوفر آبی هم در ذهن شما با تالاب انزلی گره خواهد خورد. برای رسیدن به نیلوفر آبی باید سوار قایق شوید تا در محیطی رویایی و بی نظیر، بتوانید بهترین طعم های غذاهای گیلانی و دریایی را در کنار کباب های متنوع مزه کنید.
آدرس: استان گیلان، شهر بندری انزلی، رو به روی دادگستری، خیابان استادیوم، ایستگاه قایق های تالاب، رستوران نیلوفر آبی

8 – رستوران نيلوفر آبي در بندر انزلي

رستوران هزار پله در فومن

نهمین رستوران در لیست بهترین رستوران های گیلان رستوران هزار پله در فومن است. آش های درجه یک رستوران هزار پله در کنار طعم بی نظیر غذاهای ایرانی و گیلانی همگی در این مکان سرو می شوند. اگر از گروه کسانی هستید که انواع آش های ایرانی را دوست دارید حتما سری به هزار پله بزنید. چشم انداز فوق العاده این مکان هم مزید بر علت است تا از میل یک وعده غذا پشیمان نشوید.
آدرس: استان گیلان، شهر فومن، جاده قلعه رودخان، بعد از ورودی قلعه رودخان، رستوران هزار پله

9 – رستوران هزار پله در فومن

رستوران سرچشمه در رودبار

به میانه راه معرفی بهترین رستوران های گیلان رسیده ایم. در این قسمت باید سراغ رستوران سرچشمه در رودبار برویم. گرچه این رستوران به مرغ، شامی رودباری و پلو های بی نظیرش مشهور است اما طعم غذاهای گیلانی، خورشت های محلی، کباب ها و ماهی هایش هم از یاد نخواهد رفت. این مکان با داشتن پارکینگ اختصاصی و فضایی تمیز و مناسب ،یکی از انتخاب های همیشگی مسافرینی است که از این جاده به سمت دیگر شهرهای شمالی به شمار می روند و یقینا در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار دارد. رستوران سرچشمه رودبار دو شعبه دارد. هر دو شعبه دارای منوی یکسان و مزه های همانند هم است و تفاوتی ندارد که در کدام شعبه، لذت چشیدن طعم های رویایی این مجموعه را تجربه کنید.
آدرس شعبه شماره 1: استان گیلان، شهر رودبار، کیلومتر چهار جاده منجیل به رودبار، رستوران سرچشمه
آدرس شعبه شماره 2: استان گیلان، شهر رودبار، خیابان گلدیان، جنب سینما زیتون، رستوران سرچشمه

رستوران و سفره خانه سنتی بامداد در ماسوله

طعم دلچسب و بی نظیر یک غذای گیلانی با منظره ای رویایی در طبقه سوم بازار روستای پلکانی ماسوله می تواند اشتهای هر کسی را چند برابر کند. در رستوران و سفره خانه سنتی بامداد، علاوه بر میل بهترین طعم هایی که در زندگی تجربه کرده اید، می توانید از سرویس قلیان و چای بهره ببرید.

آدرس: استان گیلان، روستای ماسوله، طبقه سوم بازار، رستوران و سفره خانه سنتی بامداد

11 – رستوران و سفره خانه سنتي بامداد در ماسوله

رستوران شیلات در کیاشهر

یازدهمین رستورانی که باید در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار دهیم؛ رستوران شیلات در کیانشهر است. مجموعه رستوران های شیلات همواره محل مناسبی برای حس تجربه غذایی با طعم ماهی تازه بوده اند. رستوران شیلات کیاشهر با ساختمانی قدیمی، پذیرایی گرمی از مهمانانش می کند. این رستوران طبخ و سرو ماهی را به بهترین وجه انجام می دهد. اما سفارش دادن غذاهای سنتی گیلانی و پیش غذاهای محلی و انواع کباب را هم در این مجموعه فراموش نکنید. فضای سر سبز و پارک بازی کودکان از دیگر مزایای تالار پذیرایی شیلات کیاشهر است.
آدرس: استان گیلان، شهر بندری کیاشهر، رستوران شیلات

12 – رستوران شيلات در كياشهر

رستوران دایی بهروز در فومن

در ادامه معرفی بهترین رستوران های گلان به رستوران دایی بهروز در فومن بر خواهیم خورد. رستورانی ساده با همان سر درهای قدیمی که بر روی آن نام دایی بهروز حک شده است. این رستوران جایی است که می توانید بهترین کته کباب عمر خود را همراه با ته دیگی بی نظیر میل کنید و از دیگر غذاهای گیلانی آن لذت ببرید. دورچین های دایی بهروز با خیار شور، زیتون، ترشی و ... زبانزد همه مشتریانی است که یک بار طعم غذاهای بی نظیر آن را چشیده اند.
آدرس: استان گیلان، شهر فومن، ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت الله کاشانی، میدان ولایت فقیه، رستوران دایی بهروز

13 – رستوران دايي بهروز در فومن

رستوران نمونه سنتی برادران روحی در ماسوله

شهر ماسوله به خودی خود آن قدر جذاب است که چشم هر گردشگری را خیره می کند. حالا تصور کنید روی یک نیمکت چوبی رو به این منظره رویایی نشسته اید و جلوی شما انواع غذاهای گیلانی و ایرانی را با دورچین های محلی چیده اند و رنگ و بو و طعم این خوردنی های محلی هوش از سر شما ربوده است. این منظره را می توانید در رستوران نمونه سنتی برادران روحی تجربه کنید و به خاطر بسپارید.
آدرس: استان گیلان، روستای ماسوله، جنب مسجد ماسوله، رستوران نمونه سنتی برادران روحی

14 – رستوران برادران روحي در ماسوله

رستوران نمونه جوجه محلی در فومن

معرفی رستوران های گیلان با رستوران جوجه محلی شهر فومن به پایان خواهد رسید. این رستوران دارای حیاطی بزرگ و دل باز است که خوردن غذا در چنین فضایی طعم بی نظیر غذاهای گیلانی این رستوران را صد برابر دل پذیرتر می کند. کارکنان صمیمی و کار بلد این مجموعه یکی دیگر از دلایلی هستند که باعث شده رستوران جوجه محلی در لیست بهترین رستوران های گیلان قرار بگیرد. از دیگر مزایای این رستوران باید به وجود جای پارک مناسبی که در جلوی این غذاخوری قرار دارد؛ اشاره کرد.
آدرس: استان گیلان، شهر فومن، ابتدای جاده ماسوله، بلوار کاشانی، بلوار شهید افتخاری، رو به روی مدرسه شهید حاجتی، رستوران نمونه جوجه محلی

15 – رستوران نمونه جوجه محلي در شهر فومن

سخن آخر درباره معرفی رستوران های گیلان

لیست بهترین رستوران های گیلانی حتما چیزی بسیار طولانی تر از این خواهد بود زیرا طعم غذاهای سنتی و محلی گیلان به خودی خود همیشه زبان زد خاص و عام بوده و بدیهی است که وقتی این طعم در کنار یک محیط خوب و زیبا و تزئینات دوست داشتنی و برخورد خوب پرسنل قرار بگیرد همه را جذب خود می کند. از این رو رستوران های خوب در خطه گیلان بسیار است که توضیح درباره همه آنها در حوصله این یادداشت نمی گنجد.بنابراین به معرفی چند نمونه از آنها اکتفا کردیم.
طعم بی نظیر غذاهای گیلانی از خاطر هر کسی که تنها یک بار آنها را مزه کرده باشد، نمی رود. تنوع غذایی فراوان در این خطه سرسبز و پر نعمت باعث شده تا برای هر ذائقه ای، طعمی دلپذیر فراهم باشد. پیش غذاها و دورچین های گیلانی هم از آن دست خوردنی هایی است که در حافظه حک می شود و طعم و بوی آن ها از ِیاد نمی رود. اگر گذرتان به استان گیلان افتاد حتما خودتان را به یکی از این پانزده رستوران برسانید و طعم هایی از جنس طبیعت را با هنر دست آشپزان خبره این خطه مزه کنید و عاشق شوید.

غذا هاي گيلاني

برای آشنایی بیشتر با بهترین رستوران های گیلانی می توانید سری به سایت سفرزون بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو