به گزارش رویترز، این اقدام هری درست چند روز پس از شکایت همسرش یعنی مِگان (عروس آمریکایی ملکه بریتانیا) از یک نشریه دیگر به نام "میل آن ساندی" صورت می‌گیرد.

این زوج سلطنتی بریتانیا اقدام برخی از رسانه‌های بریتانیا را "زورگویی" عنوان کرده اند.

اسناد دادگاه که برای اولین بار توسط  وب سایت "بالین اینوستیگیتت" منتشر شده، نشان می‌دهد "شاهزاده هری" هدف اصلی "گروه خبری نشریات میرُر" بوده و اینک با اقدامی قانونی علیه آنها شکایت کرده است. با این وجود بنگاه خبری میرر در این خصوص سکوت را ترجیح داده است.

سخنگوی هری شاهزاده بریتانیا در این باره درباره شکایت جدید وی  گفت: ادعاهایی در مورد ارسال شکایت شاهزاده هری "دوک ساسکس" به دادگاه در مورد رهگیری غیرقانونی پیام‌های صوتی وی مطرح شده است. سخنگوی شاهزاده هری از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرد.

موسسات رسانه‌ای "سان" و "میرور" نیز دریافت احضاریه از دادگاه‌ عالی این کشور را تائید کرده‌اند. سخنگوی گروه روزنامه‌های خبری و ناشر مجله "سان" نیز ادعای مطرح شده توسط پرنس هری را تائید کرد.

در روزهای قبل هری اعلام کرد که او و همسرش به طور جداگانه شکایت قانونیشان را علیه روزنامه "میل آن ساندی" به دلیل انتشار نامه شخصی مگان (عروس ملکه بریتانیا) به دادگاه عرضه کرده‌اند.

روزنامه انگلیسی گاردین احتمال می‌دهد شکایت جدید شاهزاده هری به ماجرای جنجالی شنود مکالمات دهه اول سال ۲۰۰۰ بی ارتباط نیست.

 پرنس هری پیشتر نیز  یکی از اهداف "رسوایی بزرگ هک تلفنی امپراتوری خبری مرداک" در سال ۲۰۱۱ بود. نشریه "نیوز آو د ورلد" مرداک، در سال ۲۰۱۱ برای کسب اطلاعات از شاهزاده بریتانیا و بسیاری از افراد مشهور دیگر از هک تلفنی استفاده کرد. کاری که باعث خشم افکار عمومی و بسته شدن یک نشریه ۱۶۸ ساله در بریتانیا شد. در آن زمان برخی ادعا کردند که مقامات نشریه برای کسب اطلاعات به پلیس رشوه داده‌اند.

رویترز در این باره نوشت: احتمالا مفاد این شکایت به پیش از آشنایی  هری و مگان باز می‌گردد.

در سال ۲۰۰۶، دو تن از سردبیران روزنامه "نیوز آو د ورلد" به دلیل شنود تلفنی پیام‌های صوتی خانواده سلطنتی متهم و دستگیر شدند. آنها در سال ۲۰۰۷ این جرایم را پذیرفتند.

دادگاه عالی لندن در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که تلفن‌های شاهزاده هری به عنوان ششمین وارث سلطنت بریتانیا و همسر برادرش توسط کارمندان روزنامه "نیوز آو د ورلد" شنود شده است.

روزنامه "نیوز آو د ورلد" مرداک پس این  رسوایی میلیون‌ها پوند جریمه شد و به افراد مشهوری مانند "پل کاسکوئن" (فوتبالیست) و "هیو گرنت" (هنرپیشه) غرامت پرداخت کرد.

مرداک که اینک ۸۸ سال دارد، در آن زمان اعلام کرد: حضور در برابر مقامات دادگاه و پاسخ در مورد رسوایی شنود تلفنی تحقرآمیزترین روز زندگی‌اش بوده است.