«حسین العزی» معاون وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن امروز (شنبه) در حساب توئیتر خود نوشت: صحبت های امیر خالد بن سلمان در خصوص طرح پیشنهادی انصارالله درباره آتش بس بیانگر تعقل و تلاش برای دستیابی به صلح و یک نشانه مثبت (در قضیه جنگ یمن) است.

العزی افزود: مایه خرسندی است که انصارالله همواره در موضع دفاع از یمن و نه تجاوزگر قرار داشته و مبارزه ما تنها برای دستیابی به صلح است.

خالد بن سلمان برادر ولیعهد عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ریاض با نگاه مثبت طرح پیشنهادی آتش بس انصارالله را بررسی می کند و این همان کاری است که ما همواره به دنبال آن بوده ایم و امیداریم این طرح به مرحله عملیاتی برسد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور گفته بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

در همین حال «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن سه شنبه گذشته در دیدار با «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، تاکید کرد که طرح پیشنهادی انصارالله به عربستان برای آتش بس و آزادسازی اسیران جنگی ائتلاف سعودی، نشانگر عزم جدی این جنبش برای صلح و پایان دادن به حملات علیه یمن است.