پیروز حناچی در مراسم اعزام کاروان ١٤٠٠ نفری خادم الحسین شهرداری تهران به عتبات عالیات جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: طبق روال سال های گذشته فراخوانی برای اعزام نیروهای داوطلب به کشور عراق انجام شد که پس از اعلام این فراخوان حدود ۱۴۰۰ نفر از همکاران ما انتخاب شدند و امروز در قالب کاروانی ۱۴۰۰ نفره عازم شهرهای کربلا و نجف خواهند شد.

وی افزود: در بین این افراد تعدادی از پرسنل سازمان آتش‌نشانی و پرسنل دیگر سازمان‌های تخصصی شهرداری تهران حضور دارند و قرار است به همان شکل که در طول سال به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می کنند به زائران خوب اباعبدالله نیز خدمت رسانی کنند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا نظیر سال های گذشته تجهیزات و ماشین آلات و تجهیزات نیز به شهر کربلا و نجف اعزام خواهند شد یا خیر؟ گفت: به هر تقدیر این نیروها برای انجام بهتر مأموریت خود نیاز به یک سری وسایل و لوازم دارند که طبیعتاً این وسایل به این شهرها فرستاده می شود اما حتماً برخواهد گشت.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص افزایش نیروی خدمت رسان با توجه به احتمال افزایش زائرین در اربعین امسال گفت: در شهرداری تهران محدودیت‌هایی داریم لذا همین تعداد نیرو را توانسته‌ایم به این شهرها اعزام کنیم. به این نیروها هیچ گونه حق ماموریتی داده نمی شود و این افراد به صورت داوطلبانه عازم کشور عراق شده‌اند.