پایان رافت با اشاره به عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر شهر خودرو در هفته ششم لیگ برتر که با شکست یک بر صفر سرخپوشان همراه بود، گفت: پرسپولیس نسبت به دیدارهای قبلی خود برابر استقلال، سپاهان و ماشین سازی بهتر بازی کرد و عملکرد خوبی داشت و تنها نتیجه راضی کننده نبود.

وی افزود: پرسپولیس روی زمین روی چمن بازی کرد و از طرفی حریفش شهر خودرو هم بسته بازی نکرد و همین موضوع موجب شد تا بازی زیبایی را شاهد باشیم . البته از دید من تساوی عادلانه ترین نتیجه بود اما اینکه یک بازیکن بیاید و در دقایق پایانی از بین دو بازیکن پرسپولیس بلند شود و روی هوا سر بزند و از طرفی هم بیرانوند فقط آن توپ را نگاه کند تا به گل تبدیل شود، این روی بد فوتبال است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد انتقاداتی که به علی علیپور وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: علیپور امسال در خط حمله تنها است. فصل گذشته بودیمیر مکمل خوبی برای او بود و فضا سازی می‌کرد پیش از آن هم منشا آن نقش را در خط حمله  ایفا می‌کرد اما علیپور الان در خط حمله تنها است و کسی را ندارد که او را در امر گلزنی کمک کند. موقعیت خوبی هم در این چند مسابقه برای او ایجاد نشده است.

وی در مورد عملکرد جونیور براندائو هم گفت: او در پرسپولیس جواب نداده و باید به فکر گزینه‌های دیگر باشیم. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما من دلیلش را نمی‌دانم که تاکید اینکه بازیکنی مانند بودیمیر بازی کند برای چه است.

رافت در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: سیامک نعمتی سال گذشته چند بازی خوب را به عنوان مهاجم مکمل انجام داد و عملکردش هم قابل قبول بود اما نمی‌دانم که چه تاکیدی دارند که از او در خط دفاعی بازی بگیرند. ما به بازیکنی مانند نعمتی در فاز هجومی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: با این حال باید به کالدرون وقت داد. این طبیعی است که هواداران به نتایج خوب و حضور در بالای جدول عادت کرده بودند اما آنها صبور باشند تا کالدرون هم مانند برانکو در پرسپولیس موفق ظاهر شود.