تاکید صالح و عبدالمهدی بر مجازات عاملان خشونت

منبع: برترین ها

41

1398/7/13

22:28


رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق روز شنبه ضمن دیدار با یکدیگر و گفت‌وگو درباره اعتراضات و تحولات جاری این کشور، خواستار مجازات کسانی شدند که علیه معترضان با خشونت رفتار کردند.

خبرگزاری فارس: «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور امروز (شنبه) درباره حفظ امنیت و سلامت معترضان گفت‌وگو کردند.

دفتر نخست‌وزیری عراق روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «برهم صالح در دیدار با عبدالمهدی درباره تحولات جاری عراق و مطالبات جوانان معترض بحث و گفت‌وگو کرد».

تاکید «صالح» و «عبدالمهدی» بر مجازات عاملان خشونت

به گزارش المنار، در این بیانیه آمده که «دو طرف درباره خواسته‌های مشروع تظاهرات‌کنندگان و تحقق مطالبات جوانان عراقی رایزنی کردند».

در ادامه بیانیه آمده که «صالح و عبدالمهدی خواستار حفظ سلامت تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی شده و تاکید کردند که باید قاطعانه در برابر کسانی که اقدام به تیراندازی به سمت معترضان و نیروهای امنیتی کردند، ایستاد».

عراق، پنج روز بعد از آغاز اعتراضات خیابانی، شاهد آرام‌تر شدن وضعیت است به طوری که نخست‌وزیر دستور داد منع آمد و شد در پایتخت، پایان یابد. خواسته‌های معترضان بیشتر به مسائل اقتصادی مربوط بود اما عده‌ای از فرصت برای کشیدن اعتراضات به اغتشاش استفاده کرده و ضمن آسیب رساندن به اموال عمومی با نیروهای امنیتی عراقی درگیر شدند.

آماری رسمی از کشته‌های این آشوب‌ها وجود ندارد، برخی منابع تعداد کشته‌ها را حدود 70 نفر و برخی دیگر حدود 100 نفر اعلام کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو