درخواست آزادیِ بهورز روستایِ لردگان

منبع: برترین ها

95

1398/7/13

23:13


رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی خواستار آزادی بهورز بازداشت شده در روستای شهرستان لردگان است. رسانه‌های زرد با شایعه پراکنی سعی در عوام فریبی و تخریب تلاش‌های بهورزان در سیستم بهداشت و درمانی کشور را دارند.

ایرنا: رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی خواستار آزادی بهورز بازداشت شده در روستای شهرستان لردگان است. رسانه‌های زرد با شایعه پراکنی سعی در عوام فریبی و تخریب تلاش‌های بهورزان در سیستم بهداشت و درمانی کشور را دارند.

به گزارش سازمان نظام پزشکی، عباس آقازاده مسرور روز شنبه درباره ماجرای ابتلای تعدادی از اهالی روستایی در شهرستان لردگان به ویروس اچ آی وی افزود: برای هر کسی که کوچکترین اطلاعاتی در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی داشته باشد، کذب و اغراق آمیز بودن خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال ویروس HIV و بروز موارد کثیری از بیماری ایدز بین اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری کاملا روشن خواهد بود.

درخواست آزادیِ بهورز روستای شهرستان لردگان

وی ادامه داد: نحوه انتشار ویروس HIV، دوره کمون و علائم بیماری‌های مزمن که منجر به انتشار این ویروس می‌شوند از یک غربالگری دیابت آغاز نشده و تجمع عده کثیری از اهالی این روستا با پلاکاردهای چاپ شده و عباراتی که نشان دهنده سطح بالایی از اشراف به اصطلاحات پزشکی است، نشان از دخالت محافل خاص و هدفدار بودن این داستان دارد.

آقازاده بیان کرد: در گذشته هم شاهد فعالیت برخی رسانه‌ها در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به واکسیناسیون بوده‌ایم و رسانه‌های زرد نیز در سایه جناح بندی‌ها و اهداف سیاسی، ذهن مردم را نسبت به انجام امور درمانی و بهداشتی مخدوش می‌کنند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر عوام فریبی رسانه‌های مخرب اظهار داشت: غربالگری دیابت با سرنگ انجام نمی‌شود و این که تصاویری از سرنگ آلوده در دست فردی که سرتاپا مشکی پوشیده و در حال خون گیری از مردم است، تنها نشان از عوام فریبی و خدشه دار کردن ذهنیت مردم نسبت به مسائل بهداشتی و درمانی دارد.

آقازاده با اشاره به این که دولت‌های بزرگ با مدیریت رسانه‌ها ابزار سلطه خود را فراهم می‌کنند، بیان کرد: شایعه پراکنی‌های انجام شده در خصوص ابتلای اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس ایدز دستاویزی برای رسانه‌های دروغ پرداز است و جامعه پزشکی به خوبی واقف است که معنای HIV و سرنگ آلوده چیست و سیستم بهداشت و درمان کشور نیز حدود ۵۰ سال است که با ایجاد خانه‌ها و مراکز بهداشتی در روستاها، خدمات اولیه سلامت (PHC) را توسط بهورزان به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: ارائه این خدمات قبل از انقلاب پایه گذاری و همچنان با قدرت انجام می‌شود و گرچه با فعالیت پزشکان عمومی و تلاش‌های انجام شده هنوز پزشکی خانواده و نظام ارجاع در کل کشور مستقر نشده است، اما خدمات اولیه سلامت بر پایه تلاش‌ها و فداکاری بهورزها به مردم ارائه می‌شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: بهورزان با استقرار شبانه روزی خود در خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی خدمات حیاتی مانند کنترل مرگ و میر کودکان، کنترل زنان باردار، واکسیناسیون در برابر بیماری‌های کشنده و واگیردار و سایر خدمات مشابه را ارائه می‌دهند و شایسته نیست با عوام فریبی و انتشار اطلاعات غیرعلمی و غیرکارشناسی مردم را نسبت به ارائه دهندگان خدمات سلامت بدبین کرده و زحمات بهورزان را زیر سوال برد.

وی با تاکید بر این که بهورزان از اقشار زحمت کش و پرفایده برای سلامت مردم هستند، اظهار داشت: اگر فردی با یک ژست انقلابی بخواهد بهورز را محکوم و از شبکه بهداشتی جدا کند کاری غیرکارشناسانه انجام داده و با توجه به این که بهورزان در ارائه خدمات اولیه سلامت (PHC) نقش اساسی داشته و به اصول اولیه پزشکی در رابطه با سلامت مردم آگاهی دارند، نمی‌توانند با یک سرنگ آلوده اقدام به ارائه خدمات کنند.

آقازاده بیان کرد: این شایعه پراکنی و عوام فریبی‌ها از سوی افراد و مراکزی است که با پزشکی کشور و سلامت مردم دشمنی دارند و خواهان عقب گرد دستاوردهای پزشکی کشور هستند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی خواستار آزادی بهورز روستای شهرستان لردگان و پیگیری اقدامات کارشناسانه ی اپیدمیولوژیک در این رابطه است؛ ضمن آن که باید اطلاع رسانی قطره چکانی در خصوص مسائل سلامت از میان برداشته شود.

وی افزود: سلامت یک مبحث جهانی است و نباید ارائه اطلاعات در خصوص بهداشت و درمان، امنیتی تلقی شود، زیرا رسانه‌های دروغ پرداز از این فرصت سوء استفاده کرده و با نشر اکاذیب و عوام فریبی سعی در جهت دهی افکار عمومی و تخریب نظام سلامت دارند.

آقازاده گفت: نحوه انتشار ویروس ایدز در دهه‌های گذشته از طریق فرآورده‌های خونی وارداتی بود، سپس از طریق سرنگ‌های آلوده معتادان تزریقی و اکنون الگوی غالب پیشرفت آن در جامعه روابط جنسی پرخطر و محافظت نشده است. بنابراین باید با اطلاع رسانی درست و اصولی و به دور از هر نوع جناح بندی سیاسی مسائل بهداشتی و درمانی را برای مردم به طور واضح اطلاع رسانی کنیم تا شاهد این نوع شایعه پراکنی و عوام فریبی علیه نظام سلامت و همه افرادی که در این سیستم به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند، نباشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو