معصومه ابتکارشامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، افزود: یکی از تلاش‌های دولت این است که تعادل بین خانواده و کار ایجاد شود و قوانینی باشد که به زنان کمک شود.

وی با بیان اینکه زنان بتوانند در ساعات کار شیردهی کنند و زنانی که فرزندان زیر ۶ سال دارند از ساعت کار منعکس استفاده کنند، اظهار کرد: خانواده باید انسجام داشته باشد که در این زمینه نیز آموزش‌های حین، قبل و بعد از ازدواج ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  با بیان اینکه تلاش معاونت امور زنان اجرایی شدن کامل ۹ ماه مرخصی بعد از زایمان زنان است، گفت: باید تعادل بین خانه و کار ایجاد شود و در نتیجه زنان هم بتوانند کار داشته و هم نقش فرزندآوری را داشته باشند.

ابتکار  متذکر شد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان موضوع مهمی است و جزو مسائل مورد توجه است و امیدواریم طبق قانون انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با نهایی شدن این لوایح تاثیرات فرهنگی خوبی ایجاد خواهد شد و هم جنبه بازدارندگی داشته باشد.

ابتکار  با بیان اینکه تدوین لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت است این لایحه در کمیسیون حقوقی لوایح دولت در حال بررسی است، افزود: امیدواریم هر چه زودتر در مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شود.