نحوه تربیت کودکان، نقش پدربزرگ و مادربزرگ ها

منبع: نی نی بان

133

1398/7/14

01:01


تاثیر پدربزرگ و مادر بزرگ ها بر تربیت نوه هایشان بسیار زیاد است ، همانطور که آنها کمک بسیاری برای تربیت نوه ها هستن و بسیار زحمت می کشند باید مراقب باشند که در تربیت نوه ها با والدین کودک همراه باشند و نحوه تربیت آنها را در اولویت قرار دهند، کودکان بسیار باهوش هستند و سریع میتوانند اختلاف عقاید بین پدر بزرگ و مادر بزرگ و والدین را تشخیص دهند و از این اختلاف میتوانند سو استفاده کنند .

شیوه تربیتی پدر بزرگ و مادر بزرگ ها
پدر بزرگ و مادر بزرگ ها باید حواسشان باشد حتی اگر در تربیت کودک انتقاد و نظری دارند آن را جلوی کودک عنوان نکنند و آن را دور از دید کودک به والدینش بگویند .
اکثر بچه هایی که با پدر بزرگ و مادر بزرگ زندگی میکنند یا ارتباط خیلی زیاد و رفت و آمد بسیاری دارند دارای تربیت دوگانه میشوند و این کار رفتار والدین با فرزند را سخت میکند.
در اکثر مواقع پدربزرگ و مادر بزرگ با دادن هدیه های زیاد و حرف شنوی از نوه قصد آرامش و محبت به کودک را دارند در حالی که عمل آنها اثر عکس بر روی تربیت و سلامت روان کودک خواهد داشت .
گاهی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها با دادن حجم زیاد خوراکی و تنقلات میخواهند کودک را خوشحال کنند اما این کار باعث میشه کودک بد غذا شده و از لحاظ غذایی و سلامت دچار مشکل شود .

دخالت پدر بزرگ و مادر بزرگ در تربیت کودکان
اکثر مادربزرگ و پدر بزرگها تربیت والدین را قبول ندارند و بر سر تربیت اکثرا باهم مخالفت دارند حال بهتر است مادر بزرگ و پدربزرگ به صورت نرم گفته و به دور از حضور کودک انتقاد کنند و والدین هم سریع پرخاش نکرده و جبهه نگیرند کمی آرام باشند و به سخنان گوش کرده و از حرفها قسمتهای مهم و مفید را قبول کرده و بکار گیرند این اختلافها که ناشی از اختلاف زمان در تربیت و تجربه مادربزرگ و پدربزرگها با والدین هست باعث میشود که قسمتی از تربیت والدین درست و بر طبق زمان باشد و قسمتی از تربیت بزرگترها به دلیل تجربه زیاد آنها باشد.

دخالت پدر بزرگ و مادر بزرگ ها در تربیت نوه ها
اگر نحوه تربیت پدربزرگ و مادر بزرگ بسیار متفاوت با والدین است باید تلاش کنید کودک را زیاد با آنها تنها نگذاشته و زمان زیادی با آنها نباشند چرا که پدر بزرگ و مادر بزرگ به علت علاقه زیادی که به نوه دارند و همانطور که گفته میشود نوه مغز بادام است خیلی جاها نمیتوانند منطقی رفتار کنند و احساس بر منطق آنها غلبه خواهد کرد و به دلیل سن بالایی که دارند خیلی جاها برای اینکه نوه سر و صدا نکند و لج نکند و گریه و جیغ به حرف کودک گوش میدهند .
پس اگر قرار است کودک دچار تربیت دوگانه نشود بهتر است بیشتر کودک تحت نظر خودتان باشد و کمتر به پدربزرگ و مادر بزرگها بسپارید .اما خب ماندن کودک در کنار پدر بزرگ و مادر بزرگها بسیاری مزایا هم دارد مثل اینکه باعث تقویت روابط عاطفی کودک شده و خلا های عاطفی کودک را پر میکنند ،کودکانی که زیاد کنار پدر بزرگ و مادر بزرگ هستند مفهموم عمیق تری از خانواده و روابط دارند و امنیت بیشتری کنار آنها نسبت به جاهای دگر خواهند داشت .
بهتر است با تفکر و تعقل بین مادر بزرگ و پدربزرگ و والدین کودک از این نعمت بهره مند شود و آنها را از این نعمت بی بهره نکنیم .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو