عشق را اینگونه برای فرزندانتان تعریف کنید

عشق را اینگونه برای فرزندانتان تعریف کنید


منبع: نمناک

105

1398/7/28

21:25


دیدگاه کودکان از عشق و علاقه چیزی است که در فیلم ها و کارتون ها دیده اند اما والدین باید برای تعریف عشق از واقعیت های عشق به فرزندنشان بگویند.

عشق را اینگونه برای فرزندانتان تعریف کنید

برای کودکان عشق را درست تعریف کنید

قصه های پریان تابلویی از گل رز که نشانه عشق است را نقاشی می کنند ، به همین دلیل مهم است که ما به فرزندانمان واقعیت های عشق را آموزش دهیم . مثلا بچه ها باید بدانند که عشق همیشه شامل شوالیه ها در زره درخشان و خوشحال نیست .

به طور مشابه، نباید به آن ها گفته شود افراد گستاخی که آن ها را اذیت می کنند، از آن ها خوششان می آید . ما در این قسمت از رازهای تریبت فرزند در نمناک به برخی از بیشترین و مهم ترین پیام ها درباره عشق نگاه انداخته ایم و این ها مواردی هستند که باید به کودکانمان آموزش دهیم .

آنچه کودکان ما نیاز به دانستن درباره عشق و علاقه دارند

سواستفاده کردن، عشق نیست :

زمانی که کودکانتان به خانه می آیند و بابت اذیت و آزار دوستانشان گریه می کنند، به آن ها نگویید به این دلیل است که آن کودکان بد، آنها را دوست دارند و دوستشان هستند و این ها نباید چیزی بگویند . این فکر به آن ها این اجازه را می دهد که تصور کنند سو استفاده نشانه عشق است و این اصلا سالم نیست .

تعریف عشق

در عشق ، دادن و گرفتن وجود دارد :

آسان است که بخواهید به فرزندان خود عشق بورزید و به آن ها اجازه دهید همه عشق و توجه شما را دریافت کنند . اما آن ها باید بدانند که تنها گیرنده پایانی نیستند . به همان اندازه که آن ها سزاوار دریافت عشق از طرف دیگران هستند ، باید به آن ها یاد داده شود که سازش کنند و به دیگران نیز عشق بدهند .

عشق ورزیدن به دیگران به این معنا نیست که خودتان را کم تر دوست داشته باشید :

کودکان شما باید بدانند وقتی کسی را دوست دارند ، این بدان معنا نیست که آن ها باید خود را قربانی کنند و به خاطر عزیزانشان کمر خم کنند . مطمئناً ، سازش در هر رابطه ای مهم است اما آن ها نباید خود را کم تر از هر فرد دیگری دوست داشته باشند . کودکان این را از نگاه کردن به رابطه پدر و مادرشان یاد می گیرند.

عشق از نظر کودکان

احترام گذاشتن در عشق ، حیاتی و لازم است :

کودکان باید بدانند که احترام و عشق باید دست در دست هم داشته باشند. آن ها باید از دیگران احترام بگیرند و نسبت به دیگران احترام بگذارند .به آن ها همچنین باید آموزش داده شود که سزاوار احترام هستند ، درست مانند هر فرد دیگری ؛ عشق بدون احترام می تواند سمی شود .

عشق ورزیدن به خود ، مهم ترین نوع عشق است :

کودکان کوچک باید تفاوت بین خود خواه بودن و عشق به خود را بدانند . در حالی که باید به آن ها یاد داده شود دیگران را به خاطر منافع خود زیر پا نگذارند و همچنین باید یاد بگیرند خودشان را همان طور که هستند دوست داشته باشند .آن ها نباید خودشان را تغییر دهند تا متناسب با یک قالب شوند تا توسط کسی مورد محبت قرار بگیرند .

گاهی اوقات عشق برای همیشه ماندگار نیست :

فیلم های کمدی رمانتیک می توانند فرزندان رو به رشد شما را به این باور برسانند که عشق یک عمر طول می کشد اما حقیقت این است که عشق زود گذر است و گاهی بهتر است که به یک رابطه پایان داده شود و حرکت کنید . آن ها باید درک کنند تمام لحظات سپری شده در زمانی که عاشق بودند ، هدر دادن زمان نبوده است و برای تجربه بهتری در آینده درس گرفته اند .

گفتن از عشق به فرزند

عشق پایدار، نیازمند تلاش است :

جوانان باید بدانند که برای چیزی پر ارزش و شکننده مانند عشق ماندگار، باید تلاش کنند . اگر شخصی که آن ها دوستش دارند ارزشش را دارد و به همان اندازه برایش تلاش می کنند، داشتن عشق طولانی مدت و مانا غیر ممکن نخواهد بود .

گاهی کسی که دوستش دارید ، شما را دوست ندارد :

البته به عنوان والدین ، شما نهایت تلاش خود را می کنید تا هر چیزی که لازم است را به کودکان خود بدهید اما گاهی اوقات همه چیز فراتر از کنترل اشخاص است و کودکان شما باید با این شرایط کنار بیایند که همیشه آنچه می خواهند را به دست نمی آورند .

عشق یک طرفه می تواند اندوه زیادی را در پی داشته باشد اما آن ها باید یاد بگیرند که رها شوند . اگر بدانند که انتظار چه چیزی را باید داشته باشند و بدانند که شما برای حمایت از آن ها کنارشان خواهید بود، این تجربه کم تر مخرب خواهد بود.

یاد دادن عشق به کودک

عشق باید شما را به فرد بهتری تبدیل کند :

انواع مختلفی از عشق وجود دارد و کودکان شما باید درک کنند لایق عشقی هستند که باعث می شود فرد بهتری شوند . بگذارید آن ها بدانند که عشق باید آن ها را تشویق کند که آینده روشن تری داشته باشند و انسان خوبی باشند .

عشق فقط رنگین کمان و پروانه و گل و بلبل نیست :

بر خلاف آنچه داستان های پریان می گویند ، عشق تماماً در مورد چیزهای زیبا نیست . به عنوان مثال ، بچه ها باید برای بخش هایی با زیبایی کم تر از عشق نیز آماده باشند، اعتماد آن ها به چالش کشیده می شود و با عزیزان خود برخورد هایی می کنند . بیشتر عشق ها در زندگی واقعی ، چیزی شبیه به عشق در قصه های پریان نیست و کاملا متفاوت خواهد بود .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو