نکاتی که قبل از مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو باید بدانیم

منبع: پارس ناز

164

1398/7/28

21:31


نکاتی که قبل از مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو باید بدانیم

فروش اقساطی خودرو عبارتی است که علاوه بر جذابیت هایی که برای شنونده به دنبال خود داشته کمی ترس و دلهره را نیز به یک خریدار انتقال می دهد. نا آگاهی و عدم اطلاع درست از قوانین حقوقی برای مردم عادی یکی از دلایلی است که آنها را از عبارت فروش اقساطی کمی نگران می سازد. ما اینجاییم که شما را از این نگرانی ها خلاص کنیم.

 

ترس از انجام یک خرید همیشه باعث احتیاط بیشتر و در نهایت رسیدن به یک خرید ایده آل و دقیق خواهد شد؛ اما فاکتورهای بسیار مهمی درباره فروش اقساطی خودرو وجود دارد که دانستن آنها می تواند مسیر را برای شما هموار نموده و سختی ها را برای شما کنار بزند. برای رهایی از همه نگرانی های خود و آشنایی با همه ریز و بم یک خرید ایده آل اقساطی خودرو در ادامه متن با ما همراه باشید.

 

فروش اقساطی خودرو با شرایط ایده آل

اولین قدم در هنگام مراجعه به عاملیت فروش اقساطی خودرو گشتن به دنبال شرایط ایده آل است. اصلاً نیازی به نگرانی درباره از دست رفتن فرصت ها نداشته باشید. در حال حاضر تعداد عاملین فروش خودرو به صورت اقساطی در یک شهر بزرگ بیشتر از تعدادی است که حتی تصور آن را داشته باشید. از این رو هیچ اجباری برای مراجعه به یک مرکز نبوده و شما برای اکثر خودروها می توانید به مراکز مختلف مراجعه نمایید.

 

با وجود تعداد زیاد عاملین فروش اقساطی خودرو این شما هستید که به عنوان یک مشتری تعیین کننده خواهید بود. پس با آرامش به دنبال بهترین و البته منطقی ترین شرایط برای خود باشید تا یک خریدار برنده باشید. با این تفاسیر شرایط مالی خود اعم از میزان پیش پرداخت، نحوه تسویه قسط ها و سایر شرایط خود را با تعدادی از فروشنده ها تطبیق داده و بهترین و نزدیکترین مورد را به خود انتخاب نمایید.

 

فروش اقساطی خودرو بدون سود

این عنوان درباره فروش اقساطی خودرو بیشتر شبیه به یک شعار انتخاباتی بوده و خیلی نباید روی آن حساب نمایید. البته در برخی موارد شاهد دریافت سودها و مبالغ کمتر از برخی فروشنده ها می باشیم که این می تواند یک برگ برنده خوب برای شما باشد اما در اکثر مواقع نحوه قسط بندی و میزان قسط ها با فاصله های بسیار کم از هم و نزدیک به هم است.

نکاتی که قبل از مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو باید بدانیم

نکته بسیار مهمی که درباره سود ناشی از اقساطی بودن خرید خود باید به آن توجه داشته باشید در غربال کردن فروشنده های متقلب و فریب کار از فروشنده های امین و صادق است. تعدادی از عاملین فروش اقساطی خودرو شرایط خارج از عرفی برای خدمات خود درخواست می نمایند که شما با هوشیاری نباید در دام این افراد فریبکار افتاده و حتماً به دنبال مراجعه به مراکز معتبر برای این خرید خود باشید.

 

اعتماد به عاملیت فروش اقساطی خودرو

ارزان خریدن که یکی از عادت های زندگی روزمره ایرانی ها است هیچ وقت ثمره و نتیجه خوبی به بار نیاورده و همیشه ما را با شکست های بزرگی روبرو می سازد. این نکته درباره فروش اقساطی خودرو نیز کاملاً صادق است. از این رو از اعتماد کردن به فروشنده هایی که وعده و وعیدهای توخالی به شما می دهند اجتناب نموده و فقط به خاطر چند درصد قیمت کمتر سرمایه خود را به دست هر فروشنده نا اهلی نسپارید.

 

برای انتخاب یک مرکز فروش اقساطی خودرو شما می توانید از تجارب کاربری اطرافیان و مشتریان قبلی آن مرکز، اعتبارنامه ها و مجوزهای لازم برای این شغل، محل و نحوه ارائه خدمات و از این قبیل موارد استفاده کرده تا هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید.

 

پاسخ چند سؤال مهم درباره فروش اقساطی خودرو را جویا شوید

برای روشن شدن کامل شرایط فروش اقساطی خودرو برای خود لازم است که چند سؤال مهم در این باره را از فروشنده جویا شده و قبل از هر اقدامی این موارد را در نظر داشته باشید. نداشتن یک پاسخ درست و دقیق درباره این موارد می تواند شما را از یک خرید ایده آل و برنده دور ساخته و شما را در منجلاب چه کنم چه کنم های امروز جامعه ما گرفتار سازد. این سؤال ها عبارتند از:

 

* زمان تحویل خودرو؟

زمان تحویل یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که شما باید در همان لحظه اول درباره آن مطمئن شوید. هیچ وقت زیر بار تحویل گرفتن خودرو بعد از پرداخت اقساط کامل در فروش اقساطی خودرو نروید.

 

* زمان انتقال سند؟

فروشنده ها و شرکت های مختلف ساز و کار مختلفی برای انتقال سند خودرو به مشتریان خود در زمان فروش اقساطی خودرو دارند. انتقال سند قطعی در همان روز نخست و زمان پیش پرداخت، تحویل سند بعد از پرداخت اقساط کامل، سند به نام و در رهن شرکت و … از این قبیل موارد هستند که شما باید در این باره با فروشنده توافق نمایید.

 

* نحوه پرداخت اقساط؟

چه ضمانت هایی برای پرداخت اقساط لازم خواهید داشت؟ چک حتماً باید به نام خودتان باشد و یا امضاء شخص دیگری روی آن لازم است؟ درباره ضمانت ها و نحوه پرداخت اقساط نیز برای فروش اقساطی خودرو اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

* بیمه نامه های لازم؟

برخی از فروشنده ها برای ترغیب مشتریان در زمان فروش اقساطی خودرو برخی از بیمه نامه های لازم را نیز به عنوان یک اشانتیون در اختیار مشتری قرار می دهند. این فرصت خوبی در صرفه جویی در هزینه ها برای شما خواهد بود.

 

* مسئول پلاک خودرو؟

پلاک زدن خودرو نیز جزء مزیت های برخی از شرکت های فروش اقساطی خودرو می باشد.

 

* پیش پرداخت؟

هر شرکتی برای فروش اقساطی خودروهای خود روش های مختلفی در نظر می گیرد که در آنها میزان پیش پرداخت و اقساط و زمان متغیر خواهد بود. سعی کنید سراغ روش های فروش اقساطی خودرو بدون پیش پرداخت نروید. این متد خرید می تواند هزینه بسیار زیادی روی دست شما باقی بگذارد.

 

* مزیت های مرکز مزبور برای شما؟

در نهایت بهتر است مزیت ها و فاکتورهای مختلف چند شرکت منتخب فروش اقساطی خودرو را با یکدیگر مقایسه نموده و بهترین و ایده آل ترین مورد را برای خود برگزینید.

نکاتی که قبل از مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو باید بدانیم

اقساط خود را به موقع بپردازید.

در کنار همه بایدها و نبایدهایی که درباره فروش اقساطی خودرو وجود داشته و شما باید از آنها مطمئن شوید، خود نیز باید به تعهدات خود به موقع عمل نمایید. زیر بار تعهد پرداخت اقساط خودرو رفتن باید با فکر و برنامه ریزی قبلی صورت گرفته و در این باره به هیچ وجه بی گدار به آب نزنید. عدم توجه به زمان تعهداتتان می تواند شما را با دردسرهای مختلفی اعم از پرداخت هزینه های بیشتر روبرو سازد.

 

فروش اقساطی خودرو یک سرمایه گذاری است

بسیاری از افراد با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف این توانایی را دارند که با پولی که از عدم پرداخت نقدی خودرو برای خود ذخیره می نمایند، سرمایه های بسیار بیشتری نسبت به اقساط لازم برای فروش اقساطی خودرو برای خود کسب نمایند. اگر بقیه این توانایی را دارند پس شما نیز می توانید. از این جهت به این خرید خود به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. فروش اقساطی یکی از معدود راه های خرید زمان در زندگی امروز بشر است.

 

در نهایت نگرانی های خود را برطرف کنید.

استفاده از تجربه و اطلاعات مشتری های قبلی و اطرافیان یک عامل بسیار مهم برای انتخاب یک شرکت خرید و فروش اقساطی خودرو می باشد. برخی از برند خودروها دارای نمایندگی مستقل بوده و شما تنها از یک راه برای خرید آنها می توانید اقدام نمایید؛ اما برای خودروهای معمول شما حتماً باید همه نگرانی های خود را از قبل برطرف نمایید.

 

در نهایت و در آخرین گام هیچ ابهامی در ذهن خود نگه نداشته و همه موارد را با مشاور فروش اقساطی خودرو و طرف حساب خود مطرح کنید. خرید در آرامش و با صبر و حوصله همیشه نتیجه مطلوبی برای خریدار به ارمغان آورده و او را از بسیاری از دغدغه ها رها خواهد ساخت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو