افزایش هوش جنین، رعایت این پنج نکته

منبع: نی نی بان

115

1398/7/28

21:33


افزایش هوش جنین در بارداری خواسته بسیاری از والدینی است که فرشته کوچکی در راه دارند. مادر و پدر حتی از زمانی که فرزندشان به دنیا نیامده است نیز به آینده او فکر می کنند و به دنبال راههای افزایش هوش جنین در بارداری هستند. اگر می خواهید راز باهوش شدن نوزاد در بارداری را بدانید این متن را مطالعه کنید.
آیا شما از آن دسته افرادی هستید که زیبایی را در مغز و تفکر می دانید؟ آیا باردار هستید و می خواهید خداوند فرزند باهوش به شما عطا کند؟ 
بهترین راه برای داشتن یک بارداری سالم، ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی درست است. اما علاوه بر اینها عوامل مهم دیگری وجود دارد که اگر می خواهید فرزند باهوش و مستعدی داشته باشید و راه های داشتن نوزادی باهوش را بدانید، نباید آنها فراموش کنید. ما در اینجا به 5 راه حل ساده برای برخورداری از یک فرزند باهوش اشاره کرده ایم، با ما همراه شوید. رعایت این 5 نکته در دوران بارداری به شما کمک می کند تا فرزند باهوش داشته باشید:

مصرف ید بیشتر
ید نیز مانند اسید فولیک، به عنوان یک ماده معدنی در دوران بارداری اهمیت بسزایی دارد و مصرف مقدار کافی از آن یکی از راههای داشتن نوزاد باهوش محسوب می شود. کمبود این ماده معدنی در 12 هفته اول بارداری، تا حد قابل توجهی بهره هوشی یا به عبارتی آی کیو نوزاد را کاهش می دهد. استفاده از مکمل ید می تواند بهره هوشی نوزاد را تا 17.25 امتیاز افزایش دهد.
گنجاندن غذاهای غنی از ید در رژیم بارداری، بسیار خوب است. بنابراین بیشتر در این دوران ماهی های دریایی (ماهی های بدون جیوه)، پنیر، ماست، شیر و تخم مرغ میل کنید و اگر در گذشته از نمک ید دار استفاده نمی کردید، آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. امروزه مصرف این مکمل در قالب قرص یدوفولیک به راحتی برای بانوان در دسترس بوده و بسیاری از پزشکان قبل از اقدام به بارداری آن را برای بانوانی که قصد فرزند دار شدن دارند تجویز می کنند.

از فواید ویتامین D غافل نشوید
از دیگر راه های افزایش هوش جنین در بارداری مصرف ویتامین D است. شاید از اهمیت ویتامین دی و نقش بسیار مهم آن در رشد و نمو مناسب استخوانها و عضلات جنین آگاه باشید. این ویتامین به کنترل نوسانات خلقی در بارداری نیز کمک می کند. مصرف مکمل ویتامین D3 در دوران بارداری به طور چشمگیری نمره آزمون های روانشناختی کودک را در آینده افزایش خواهد داد.
در فضای باز و در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیرید و غذاهای غنی از ویتامین دی بخورید. به یاد داشته باشید مصرف مکمل ویتامین دی در دوران بارداری باید حتما به تائید و اجازه پزشک باشد.

از مصرف الکل خودداری کنید
اکثر کارشناسان مصرف هر گونه مواد اعتیاد آور مانند الکل، تنباکو، کافئین و مواد مخدر را پیش از آغاز بارداری و در تمامی طول آن ممنوع کرده اند. خطرناک ترین اختلالات رشدی نوزادان در اثر قرار گرفتن در معرض هر یک از این مواد مضر، به ویژه الکل، ایجاد می شود. این مواد اعتیاد آور بر رشد مغز جنین تاثیر می گذارد لذا مادرانی که می خواهند فرزندی باهوش داشته باشند، اکیدا باید از مصرف الکل پرهیز کنند.
در زمینه ی استفاده از مشروبات الکلی در بارداری تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است. تمامی این مطالعات نشان می دهد که استفاده از الکل در دوران بارداری خصوصا در سه ماهه اول آن سبب کاهش بهره هوشی و توانایی یادگیری کودکان خواهد شد. بدون شک این مساله سبب اختلال در فعالیت های دوران بزرگسالی شده و مانع از پیشرفت مناسب فرزندتان در زندگی آینده اش می شود. مطالعات نشان می دهد کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری خصوصا در سه ماهه اول الکل می نوشیده اند، از هوش کمتر، حافظه ضعیف تر و قدرت یادگیری پایین تر بهره مند بوده اند که این امر موجب اشکال و دیرکرد در کسب مهارت هایی همچون راه رفتن و حرف زدن خواهد شد. بنابراین برای افزایش هوش جنین در بارداری از مصرف الکل اجتناب کنید.

مکمل های دوران بارداری
مصرف ترکیبی از مکمل های اسید فولیک و ویتامین B در دوران بارداری به سلامت روان و رشد جنین، کمک می کند. اسید فولیک نقش مهمی در تشکیل سلول های مغزی سالم دارد. مادرانی که این مکمل ها را در دوران بارداری مصرف می کنند، از ابتلای نوزاد به اوتیسم پیشگیری کرده اند.
مصرف چربی و پروتئین در رشد مغز جنین اهمیت حیاتی دارد. کل کالری مصرفی شما در دوران بارداری باید حداقل شامل 12٪ پروتئین کم چرب و تا 30٪ چربی باشد. اضافه کردن اسفناج، عدس، غلات، تخم کتان، گردو، تخم مرغ، ماهی قزل آلا و دیگر ماهی های چرب در رژیم بارداری می تواند میزان مصرف اسید فولیک و چربی های سالم را افزایش دهد.
با توجه به تاثیرات بسیار مهم مصرف مکمل های دوران بارداری، توصیه می شود که چند ماه پیش از اقدام به بارداری با انجام یک چکاب کامل به کمک یک آزمایش خون ساده، ذخایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بدن خود را بررسی کرده و درصورت وجود کمبود و حتی فقر نسبت به هر یک از ویتامین ها، زیر نظر پزشک از طریق یک رژیم غذایی درست و مصرف مکمل ها آن را برطرف کنید. بدین ترتیب می توانید با یک بدن سالم، آماده و غنی از ذخایر ویتامینی و معدنی وارد دوران شیرین بارداری شده و پس از پشت سر گذاشتن یک بارداری آسوده، نوزادی سالم از نظر جسمی و نیز هوشی را به دنیا بیاورید.

ورزش
ورزش کردن بهترین کاری است که برای افزایش هوش جنین در بارداری می توان انجام داد. بله، با ورزش کردن در بارداری قادر به کنترل وزن خود خواهید بود و نیز می توانید بدن را برای یک زایمان خوب آماده کنید.
آیا می دانید ورزش در دوران بارداری به رشد مغز کودک نیز کمک می کند؟ در پژوهشی مشخص شد، فرزندان مادرانی که در دوران بارداری به طور منظم ورزش کرده اند نسبت به سایر همسالان خود در سن پنج سالگی نمره بیشتری در آزمون های مهارت های شفاهی زبان و هوش عمومی کسب می کنند.
بنابراین اگر کودک باهوش می خواهید، حتما در دوران بارداری، تمرینات ورزشی سبک را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
برای داشتن یک فرزند سالم از نظر جسمی و روحی لازم است که مجموعه ای از نکات ریز و البته ساده را در پیش از اقدام به بارداری و نیز در تمامی دوران بارداری رعایت کنید و با رعایت همین نکات ساده می توانید با افزایش هوش جنین در بارداری از نعمت داشتن کودکی باهوش بهره مند گردید. درنگ جایز نیست، از همین حالا دست به کار شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو