جوانسازی واژن چیست؟

جوانسازی واژن چیست؟


منبع: نی نی بان

261

1398/7/28

21:35


با بالا رفتن سن به مرور تغییراتی در ظاهر و باطن بدن به وجود می‌آید. در خانم‌ها با بالارفتن سن و شروع یائسگی، هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن کاهش یافته و سلول‌ها به سمت پیری می‌روند.

خانم‌ها باید دقت کنند همانطور که نگران پیری و چروک شدن پوست خود هستند، توجهی به اندام تناسلی و شل شدگی بافت واژن هم داشته باشند. زیرا زیبایی و جوانی اندام تناسلی از جمله نکات مهمی است که در روابط زناشویی و سلامت فرد تاثیر زیادی دارد.

جالب است بدانید، شل شدگى واژن حتی در بانوانى که زایمان طبیعی را هم تجربه نکرده اند و یا حتى بانوانى که بارورى نداشته اند هم اتفاق مى‌افتد. همین مسئله شل شدگى واژن در سلامتی و زندگى زناشویی بسیارى از بانوان ایجاد اختلال کرده و به‌طور غیر مستقیم ریشه انبوهى از مشکلات شخصی، اجتماعى و خانوادگى مى‌باشد.

اما جدیداً از روش‌های متنوعی برای درمان این مشکل استفاده می‌شود که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

جهت مشاوره با دکتر سیده سعیده اسدی، متخصص زنان، زایمان و نازایی فرم زیر را پر کنید.

روش‌های جوان‌سازی واژن

روش‌های جوان‌سازی واژن به چند بخش تقسیم می‌شود:

  • تنگ کردن واژن
  • سفیدسازی واژن
  • جوان‌سازی با ژل
  • جوان‌سازی با تزریق چربی
  • جوان‌سازی با آر اف (RF)
  • جوان‌سازی با prp
  • جوان‌سازی با کربوکسی تراپی

سفیدسازی واژن

سفید کردن واژن یکی از روش‌های جوان‌سازی واژن است که علاوه بر جوان‌سازی و زیباسازی واژن باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط زناشویی هم می‌شود.

عوامل ایجاد تیرگی واژن

  • عوامل ژنتیکی
  • بالارفتن سن
  • تغییرات و اختلالات هورمونی
  • پوشیدن لباس زیر تنگ
  • استفاده مکرر از تیغ یا ژیلت
  • کمبود بعضی ویتامین‌ها
  • اختلال در غدد فوق کلیوی
  • بارداری
  • چاقی

روش‌های سفید کردن واژن

سفیدسازی واژن با صابون‌های مخصوص: خانم‌ها راه‌های مختلفی را برای سفیدکردن ناحیه تناسلی، امتحان می‌کنند. برخی از خانم‌ها از صابون‌های خاصی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند؛ اما این صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که باعث به هم خوردن تعادل pH واژن می‌شود. به هم خوردن تعادل pH واژن، باعث تیرگی بیشتر واژن می‌شود.

سفیدسازی واژن با کرم‌های موضعی: برخی از خانم ها، از کرم برای سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند. کرم‌هایی که به این منظور به کار می‌روند، دارای ترکیبات طبیعی (گیاهی) یا شیمیایی هستند. کرم‌های طبیعی شامل عصاره گیاهانی مانند خیار، آلو ورا، جلبک دریایی یا آربوتین (گرفته شده از یک نوع قارچ حاوی کوجیک اسید و گیاه شیرین بیان و توت) هستند. مواد مغذی اصلی در این نوع کرم ها، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. این کرم‌ها علاوه بر عصاره‌های گیاهی ذکر شده، دارای مواد دارویی دیگری مانند هیدروکینون نیز هستند. هیدروکینون ممکن است باعث ایجاد عوارضی در پوست شود؛ به همین خاطر، استفاده از آن‌ها باید زیر نظر پزشک باشد.

سفیدسازی واژن با لیزر: موثرترین و بهترین روش برای سفیدسازی واژن، لیزردرمانی است. سفیدسازی واژن با لیزر حدودا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پزشک متخصص قبل از شروع کار روی موضع را آغشته به کرم بی‌حسی کرده و سپس اشعه‌ی بی‌خطر را به دستگاه تناسلی می‌تاباند. این اشعه رنگدانه‌های پوستی به نام ملانین را از بین می‌برد و باعث رفع تیرگی واژن می‌شود.

مزایای استفاده از لیزر برای جوان‌سازی واژن

  1. روشی بدون درد و خونریزی است.
  2. در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.
  3. نتیجه‌ی اثربخش و سریع دارد.
  4. سرپایی و در کلینیک انجام شده و نیازی به بستری ندارد.

مراقبت‌های پس از درمان با لیزر

ناحیه‌ی تناسلی باید برای ۴-۲ روز اول تمیز و خشک نگه‌داشته شود. برای این زمان یک دوره آنتی‌بیوتیک همراه با کرم موضعی تجویز می‌شود.
هرگونه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی باید بعد از ۱۰ روز از گذشت درمان ادامه یابد.
به‌منظور بهبودی کامل، تا زمانی که امکان‌پذیر است، از تمیز و بهداشتی بودن ناحیه‌ی تناسلی اطمینان حاصل کنید.

جهت مشاوره با دکتر سیده سعیده اسدی، متخصص زنان، زایمان و نازایی تماس بگیرید.

جوانسازی واژن چیست؟

۰۲۱۷۶۷۰۰۵۱۸

۰۹۰۳۱۷۰۷۴۵۷

تنگ کردن واژن

یکی دیگر از کار‌هایی که برای زیباسازی واژن استفاده می‌شود، تنگ کردن واژن است. واژن‌ها همیشه به اندازه‌ای که فکر می‌کنید تنگ باقی نمی‌مانند. لگن از ماهیچه‌هایی کشسانی تشکیل شده است که سبب تنگ شدن واژن می‌شود، این ماهیچه‌ها هنگامی که مقاربت جنسی داشته باشید گسترده‌تر می‌شوند.

جوانسازی واژن چیست؟

دلایل گشاد شدن دیواره‌ی واژن

  • زایمان
  • پیری
  • دلایل پزشکی

روش‌های تنگ کردن واژن

درمان‌های گیاهی: مصرف خوراکی‌هایی مثل انگور فرنگی، پیوراریا میریفیکا، زردچوبه، آلوئه ورا و بلوط تلخ باعث تقویت و انعطاف‌پذیری و کشش دیواره‌ی واژن و تنگ‌شدن آن می‌شوند.

کرم‌ها و ژل‌ها: پزشک متخصص برای هر فرد با توجه به سیستم بدنی او کرم‌های مخصوصی تنگ کردن واژن تجویز می‌کند. ساختار‌های فعال و طبیعی این کرم‌ها می‌توانند خاصیت کشسانی ماهیچه‌های لگن و همچنین قدرت آن‌ها را بازسازی کنند.

ورزش: ماهیچه‌های رحم و لگن شما با فعالیت بدنی قوی‌تر می‌شوند. خوشبختانه تمرین‌های زیادی مانند یوگا و پیلاتس و اسکات‌ها وجود دارند که قدرت، تنگی و کشش را به واژن شما برمی گرداند.

رابطه جنسی بیشتر: شاید فکر کنید رابطه‌ی جنسی زیاد باعث گشادی واژن می‌شود، اما سخت در اشتباهید، زیرا رابطه جنسی نه تنها باعث گشادشدن واژن نمی‌شود بلکه پدیده‌ی ارگاسم با منقبض و منبسط کردن عضلات واژن، به تنگی واژن نیز کمک می‌کند.

تنگ کردن واژن با جراحی

عمل جراحی تنگ‌کردن واژن یا پرینورافی با یک بی‌هوش کوتاه‌مدت یا بی‌حسی موضعی شروع می‌شود سپس دیواره‌های پشتی واژن را به یکدیگر نزدیک و وصل می‌کنند و به این صورت عمل تنگ‌کردن انجام می‌شود. این عمل تا عمق واژن پیش نمی‌رود و فقط ۲ تا ۳سانتی‌متر داخل واژن نفوذ می‌کند. درد و دوران نقاهت بعد از این عمل بسیار کم بوده و با تجویز مسکن‌ها قابل کنترل خواهد بود.

تنگ‌کردن واژن با لیزر

تا سال‌های قبل تنگ کردن واژن فقط با عمل‌های جراحی پیچیده انجام می‌شد، اما امروزه با استفاده از لیزر این عمل در کمترین زمان و با کمترین درد و هزینه در کلینیک‌ها توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

مدت زمان انجام تنگ کردن واژن با لیزر حدودا ۲۰ دقیقه است و تعداد جلسات لازم برای این کار برای هر فرد متفاوت است.

مزایای استفاده از لیزر در تنگ کردن واژن

  • به صورت سرپایی و بدون درد و خونریزی
  • امکان انجام زایمان طبیعی بعد از عمل
  • بدون نیاز به بستری و بی‌هوشی
  • ماندگاری ۱۸ ماهه و یا بیشتر

تنگ کردن واژن با لیفت نخ

از بهترین متدهای روز دنیا برای تنگ‌کردن واژن، لیفتینگ عضلات واژن با استفاده از نخ است. در این روش واژن با استفاده از نخ‌های مخصوص کشیده می‌شود. این عمل به صورت سرپایی بوده و بدون بی‌هوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

متاسفانه نمونه های بی کیفیت و ارزان قیمت این نخ ها توسط سود جویان وارد بازار شده و مورد استفاده قرار می گیرد که باعث ایجاد عفونت در ناحیه واژن می گردد در حالی که نمونه های اصلی آن با دارا بودن گواهینامه های پزشکی معتبر و اخذ تاییدیه های سازمان پزشکی اروپا از جنس کاپرولاکتون ساخته شده و بعد از عمل کوچکترین اثری بر جای نخواهد گذاشت و پس از همگرایی کامل بافت های واژن جذب بدن خواهد شد.

جوانسازی واژن چیست؟

جهت مشاوره با دکتر سیده سعیده اسدی، متخصص زنان، زایمان و نازایی فرم زیر را پر کنید.

تنگ کردن واژن با نخ (لیفت واژن) به دو روش انجام می شود:

روش اول: مکانیکال

این روش حالت سریع برای این عمل است و در کوتاه مدت باعث تنگی ناحیه واژن خواهد شد . در این روش واژن فرد لیفت می‌شود و میزان تنگ شدن آن به میزان ایده آل می‌رسد. در این روش هیچ نیازی به بی هوشی شخص نیست و این روش عاری از هر عوارضی چون خونریزی و درد و تورم است.

روش دوم: کلاژن سازی

این شیوه در بلند مدت روشی موثر تر خواهد بود چرا که با ایجاد کلاژن سازی در ناحیه واژن باعث می شود بافت های این ناحیه به حالت ارتجاعی خود باز گردند و فرم بهتری به خود بگیرند.

عمل تنگ کردن واژن برای چه کسانی مناسب است؟

داشتن ناراحتی‌های ناحیه تناسلی در میان زنان رایج است، زیرا زنان در طی روند افزایش سن و همچنین بعد از زایمان دچار شلی عضلات واژن می‌شوند که موجب احساس ناراحتی و عدم رضایت جنسی می‌شوند که می‌تواند موجب ناراحتی هم برای زنان و همسرانشان شود.

از آنجایی که اندام تناسلی ناحیه‌ی بسیار پر خطر و حساسی است، باید در انتخاب پزشک متخصص و مجرب دقت لازم را داشته باشید.

جوان‌سازی با ژل

یکی دیگر از روش‌های زیباسازی و جوان‌سازی واژن تزریق ژل به لب های خارجی و بزرگ واژن است که باعث رفع چین و چروک و روشن‌شدن پوست نواحی واژن می‌شود.

جوانسازی واژن چیست؟

مزایای جوان سازی و زیبایی واژن با تزریق

  • پس از تزریق پوست ناحیه تناسلی روشن تر و شاداب تر می‌شود.
  • با تزریق ،عدم تقارن و تناسب دو طرف لابیا واژن را می‌توان اصلاح و رفع نمود.
  • پوست واژن را سفت تر می‌کند و در نتیجه چین و چروک ها را از بین برده و افتادگی را رفع می‌کند.
  • نتایج تزریق فوری بوده و کمتر از دو ساعت بعد از تزریق قابل مشاهده است.
  • پس از تزریق می‌توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید و نیازی به بستری شدن نمی‌باشد.
  • تزریق با بی حسی موضعی انجام می‌شود و در حین تزریق ، دردی حس نمی‌کنید.
  • احتیاجی به برش، جراحی و بخیه در محل درمان نمی‌باشد و لذا این روش ، روشی کم ریسک و کم خطر برای شادابی و جوانسازی واژن است.
  • عوارضی مانند زخم و ایجاد محدودیت در رابطه جنسی را به دنبال ندارد.
  • هزینه های درمانی آن نسبت به نتیجه کار مناسب است.

جوان‌سازی واژن با تزریق چربی

علاوه بر تزریق ژل برای جوان‌سازی واژن از تزریق چربی هم استفاده می‌شود. انجام تزریق چربی نیز مانند سایر روش‌ها با بی‌حسی موضعی و کاملا بدون درد در کلینیک انجام شده حدود یک ساعت طول می کشد و بیمار یک ساعت بعد از عمل مرخص است. 

در این روش ناحیه‌ای از بدن که دارای چربی اضافی است مثل ران یا شکم انتخاب شده و توسط دستگاه بادی‌جت چربی مورد نظر کشیده شده و پس از آماده‌سازی‌های لازم به واژن و نواحی مورد نیاز تزریق می‌شود.

جوانسازی واژن چیست؟

جهت مشاوره با دکتر سیده سعیده اسدی، متخصص زنان، زایمان و نازایی تماس بگیرید.

جوانسازی واژن چیست؟

۰۲۱۷۶۷۰۰۵۱۸

۰۹۰۳۱۷۰۷۴۵۷

جوان‌سازی واژن با لیزر RF 

لیزر RF به منظور جوانسازی واژن برای رفع مشکلات زیر استفاده می شود:

  • خشکی واژن
  • لکسیتی (شل شدن) به دلیل زایمان طبیعی و کاهش لذت جنسی
  • تکرر ادرار
  • بی اختیاری ادرار
  • عفونت های مکرر

جوانسازی واژن چیست؟

بلافاصله بعد از انجام لیزر به منظور جوانسازی واژن می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید. با این حال توصیه می شود تا دو روز از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید. لازم به ذکر است که تعداد جلسات RF برای جوانسازی واژن به مشکل بیمار و نظر متخصص وابسته خواهد بود.

جوان‌سازی واژن با prp

پی آر پی (PRP) محفف کلمه (Plasma Rich Platelet) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت خون است. موارد کاربردی پی‌آرپی بیشتر در جوان‌سازی پوست و موارد ترمیمی زخم و…و همچنین درمان طاسی سر یا ابرو یا تقویت موی سر به جهت جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. اما محققان دریافتند که جوان‌سازی واژن با prp نیز از کاربردهای دیگر آن است.

جوانسازی واژن چیست؟

جوان‌سازی واژن با PRP به معنای تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به دیواره بالایی واژن و کلیتوریس می باشد. فاکتورهای رشد با تحریک کلاژن و الاستین در داخل واژن و اطراف کلیتوریس ها، موجب انبساط و کشیدگی واژن شده و در نهایت منجر به تحریک آسان تر و لذت بیشتر رابطه جنسی می‌شود. با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، تحریک سلول های بنیادی بیشتر شده و در نهایت منجر به رشد بافت های جوان‌تر می‌شود.

از ٤ تا ١٢ هفته پس از تزریق بسته به محل تزریق نتایج قابل مشاهده خواهد بود. با گذشت زمان نتایج درمانى بیشتر و بیشتر مشخص مى‌شوند. همچنین تعداد جلسات موردنیاز ٣-١ جلسه است.

جوان‌سازی واژن با کربوکسی تراپی

در این تکنیک ازتزریق گازدی اکسیدکربن با نام علمی کربوکسی در واژن استفاده می‌شود. کربوکسی‌تراپی در بافت واژن موجب بالا رفتن گردش خون،مویرگ‌سازی جدید و ایجادتارهای کلاژن الاستین می‌شود. در اثر انجام کربوکسی‌تراپی به علت هایپرکاپنی،غلظت CO2 نسبت به O2 بالا می‌رود ودراثر پدیده BOHR اکسیژن ازهموگلوبین جداشده و باعث وازودیلاتاسیون عروقی شده ومنجر به افزایش اکسیژناسیون بافتی می‌شود و در نهایت جوانی و شادابی بافت واژن را در پی دارد.

کربوکسی‌تراپی به صورت سرپایی انجام شده وبهتر است محل تزریق تا ۴ ساعت بعد از کربوکسی تراپی، با آب تماس نداشته باشد. کربوکسی تراپی نه تنها جنبه زیبایی بر واژن دارد، بلکه با بهبود گردش خون و بهبود عملکرد بافت و افزایش کیفیت بافت، اثرات مثبتی بر کیفیت رابطه جنسی می‌گذارد.

جوانسازی واژن چیست؟

جهت مشاوره با دکتر سیده سعیده اسدی، متخصص زنان، زایمان و نازایی فرم زیر را پر کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو