درمان خانگی قند خون با روش های طبیعی و راهکارهای موثر در طب سنتی

درمان خانگی قند خون با روش های طبیعی و راهکارهای موثر در طب سنتی


منبع: آرگا

145

1398/7/28

21:37


بیماری قند خون و یا همان دیابت یکی از همه گیرترین و شایع ترین بیماری هایی است که منجر به آسیب رگ های خونی و همچنین رگ های عصبی می شود به همین دلیل اقدام هر چه سریع تر برای درمان آن بسیار مهم است چرا که می تواند عارضه های خطرناکی برای فرد به وجود بیاورد شما می توانید به سادگی به درمان خانگی قند خون بپردازید کافیست تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بیماری قند خون بیماری است که می تواند مشکلات متعددی را برای فرد به وجود آورد، که علاوه بر روش های درمان دارویی مختلف که وجود دارد مواد غذایی و گیاهان مختلفی هم وجود دارند که می توانند برای بیماری قند خون به صورت موثر عمل کنند از این رو شما می توانید با استفاده از روش های موثر درمان خانگی قند خون تا حدودی از بروز عوارض و مشکلات این بیماری جلوگیری کنید.

 

درمان خانگی قند خون

در اصل بیماری قند خون یک نوع بیماری است که در سوخت و ساز بدن اختلال وارد می کند، زمانی که به این بیماری دچار می شوید بدن توانایی تولید انسولین را از دست می دهد و یا اینکه بدن در مقابل انسولین مقاومت نشان می دهد، که تمام این موارد باعث می شود بدن عملکرد طبیعی خود را از دست بدهد. وظیفه انسولین در بدن این است که قند خون را کنترل و در سطح پایینی نگه دارد، اما همانگونه که می دانید دیابت دارای ۲ نوع ۱ و ۲ می باشد. در دیابت نوع ۱ انسولین به طور ناقصی ترشح می شود که این موضوع به دلیل تخریب سلول های بتا اتفاق می افتند. اما در نوع ۲ بدن در مقابل انسولین مقاومت نشان می دهد که این مقاومت باعث آسیب به سلول های بتای پانکراس می شود. معمولا در این نوع دیابت چاقی، ژنتیک و کم تحرکی می تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد.

روش های درمان خانگی قند خون

از آنجایی که استفاده از مواد غذایی ناسالم و نداشتن برنامه غذایی سالم باعث بروز چنین بیماری هایی می شود، به همان اندازه هم استفاده از مواد غذایی با ارزش و سالم می توانند از اثرات این بیماری بکاهد، که شامل:

سیب

در بین میوه هایی که وجود دارد سیب می تواند یکی از بهترین میوه ها جهت درمان خانگی قند خون و کنترل آن باشد، برای استفاده از سیب می توانید آن را کمی بخار پز کنید و به طور مرتب در شب و روز استفاده کنید.

سبزی ریحان

ریحان یکی از معطر ترین و خوش طعم ترین سبزیجاتی است که مصرف آن با غذا طعمی لذیذی را ایجاد می کند، شما می تواند برای کنترل قند خون این سبزی برگ سبز را در وعده های غذایی خود جای دهید، در بین سبزیجات مختلف ریحان تنها سبزی است که می تواند به طور ویژه ای بر روی بیماری قند خون تاثیر بگذارد.

درمان های خانگی قند خون

گیاه بابونه

یکی ار روش های ساده درمان خانگی قند خون استفاده از گیاه بابونه است، بابونه قادر است قند را از خون دفع کند، پس بهتر است افراد دیابتی از این گیاه به صورت دمنوش و روزانه استفاده کنند.

دارچین

دارچین دارای ترکیبات بسیار غنی است که می تواند برای درمان خانگی بهترین گزینه به شمار بیاید، تحقیقاتی که بر روی این موضوع صورت گرفته نشان داده که افرادی که بیشتر از دارچین استفاده می کردند قند خونشان به صورت رضایتبخشی پایین آمده است. شما می توانید از دارچین به روش های مختلفی مانند استفاده مستقیم بر روی غذا و یا تهیه دمنوش آن توسط چوب دارچین مصرف کنید. از پختن و حرارت دادن دارچین خودداری کنید زیرا خاصیتش را از دست می دهد.

مفید ترین راه هایی درمان بیماری فشار خون

زیره سبز

زیره سبز یکی از انواع ادویه ها است که که البته جزء بهترین گیاهان دارویی هم به شمار می آید، زیره سبز علاوه بر اینکه در درمان بیماری قند خون به صورت موثر عمل می کند، قادر است کلسترول بد خون را هم کاهش دهد.

شنبلیله

شنبلیله یکی از گیاهان مفید و پر خاصیت است که می تواند هر ۲ نوع دیابت را کنترل نماید، زمانی که از شنبلیله استفاده می کنید علاوه بر اینکه به هضم غذا کمک زیادی می کند، باعث می شود که قند خون به شیوه درستی جذب شود، علاوه بر این شنبلیله می تواند ترشح انسولینی که به گلوکز وابسته است را تحریک کند. برای استفاده از شنبلیله باید ۱ ب بگذارید دانه آن خیس بخورد و صبح ها به مصرف آن بپردازید.

نحوه درمان خانگی قند خون

سیاهدانه

یکی دیگر از بهترین روش های درمان خانگی قند خون استفاده از دانه های شگفت انگیز سیاهدانه می باشد، برای درمان قند خون باید به مصرف مرتب آن بپردازید، شما هم می توانید از روغن سیاهدانه استفاده کنید و هم از خود دانه های آن، به هر طریقی که به استفاده سیاه دانه می پردازید باید در طول روز چندین مرتبه مصرف شود.

سیر

یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در درمان بیماری قند خون استفاده سیر است، خوردن سیر در افراد دیابتی باعث می شود تا قند خون کاهش یابد و همچنین میزان ترشح انسولین بالا برود، شما می توانید به صورت مستقیم به استفاده سیر بپردازید و یا بر روی غذاهایتان استفاده کنید.

سیر یک درمان خانگی برای کاهش قند خون

چریش

گیاه چریش یکی دیگر از گیاهانی است می توان از آن به عنوان درمان خانگی قند خون استفاده کرد که قطعا می تواند بر روی بیماری دیابت به صورت مثبتی اثر گذاری کند زیرا قادر است حساسیت گیرنده های انسولینی را در سلول بتا بالا ببرد، این گیاه قادر است تا ۶۰ درصد از نیاز بدن به انسولین را کاهش دهد.

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب می تواند به صورت کم شدن میزان قند در خون و بالا رفتن حساسیت به انسولین تاثیر گذاری کند، برای اینکه بتوانید از خواص سرکه سیب بهره مند شوید باید قبل از هر وعده غذایی به اندازه ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب را به ۱ لیوان آب اضافه کنید و آن را میل کنید.

روش های درمان خانگی بالا رفتن قند خون

از دیگر روش های درمان خانگی قند خون و دیگر مواد غذایی مفید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سماق
  •  عدس
  •  انار
  • کدوتنبل
  •  جو
  • عناب
  • برگ زیتون
  • حنظل
  • عدس کوهی
  • گل انار
  • آلوئه‌ورا
  •  گلپوره

درمان خانگی و طب سنتی بیماری قند خون

مهمترین نکات برای کنترل قند خون

  • کم کردن و قطع مصرف کربو هیدارت.
  • استفاده از چربی های و روغن های مفید مانند: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن ماهی.
  • سعی کنید میزان وعده های غذایی خود را کوچک تر کنید.
  • از مواد غذایی استفاده کنید که حاوی فیبر بالایی باشند.
  • ویتامین های ضروری بدنتان را تامین کنید.
  • به برنامه غذایی خود پروبوتیک اضافه کنید، و از رژیم غذایی مخصوص دیابت استفاده کنید.
  • وزنتان را کاهش دهید.
  • از ورزش کردن غافل نشوید.
  • خواب خوبی را تجربه کنید و به اندازه کافی بخوابید.
  • از موقعیت های استرس زا به دور باشید.
  • اگر سیگاری هستید حتما اقدام به ترک آن کنید.

افزایش قند خون و کاهش قند خون هر دوی آنها می توانند مشکلات زیادی را به وجود آورند، پس بهتر است از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. برای آشنایی بیشتر با روش های درمان خانگی و طب سنتی می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو