بهترین درمان های خانگی شوره سر

بهترین درمان های خانگی شوره سر


منبع: زیبامون

209

1398/7/28

21:39


در این بخش از زیبامون قصد داریم شما رو با بهترین درمان های خانگی برای شوره سر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین درمان های خانگی شوره سر

آیا همیشه دانه های سفید و ریز شوره سر رو بر روی شانه های خود مشاهده می کنید؟ آیا خارش مداوم پوست سر باعث ایجاد احساس خجالت در شما شده است؟ اگر شوره سر شما رو اذیت میکنه و باعث شده برای رفع این مشکل تمام داروخانه ها رو جستجو کنید تا درمان مناسبی برای این مشکل پیدا کنید، بهتون پیشنهاد میکنیم در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید.

در این بخش بهترین درمان های خانگی رو برای از بین بردن شوره سر به شما معرفی میکنیم تا با استفاده از این روش های خانگی و موثر، خیلی سریع و راحت، شوره مو رو از بین ببرید و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

 

شوره سر چیست؟

شوره سر که در انگلیسی به آن Dandruff گفته می شود، یکی از مشکلات رایج و مزمن برای پوست سر هست که در بیشتر مواقع قابل کنترل هست. شوره در واقع پوسته های ریزی هستند که از پوست سر جدا شده و به شکل دانه های ریز و سفید رنگ در لابه لای موها دیده شوند و معمولا ظاهر نازیبایی رو برای موها ایجاد میکنند.

اگرچه شوره سر چه به صورت خفیف و چه به صورت زیاد، قابل درمان هستند اما قبل از شروع هر روش درمانی لازم هست بدانید که شوره سر چیست و چه چیزی باعث ایجاد شوره سر می شود!

 

شوره سر

 

دلایل ایجاد کننده شوره سر

عوامل زیر میتونن احتمال ایجاد شوره سر رو افزایش دهند:

 

پوست چرب یا درماتیت سبورئیک

چرب بودن پوست سر یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد شوره سر هست. این مشکل پوستی با قرمز شدن پوست سر و ایجاد حالت پوسته پوسته در سر مشخص میشه و معمولا در مناطقی از پوست که دارای مقداری زیادی غدد ترشح کننده چربی هستند، ایجاد میشه.

 

استفاده نامناسب از شامپو

شستن نامنظم مو و پوست سر یکی دیگه از دلایلی هست که باعث چرب شدن پوست سر شده و احتمال ایجاد شوره سر رو بیشتر میکنه.

 

قارچ مالاسزیا

مالاسزیا نوعی قارچ مخمر هست که بر روی پوست سر زندگی می کند. این قارچ میتونه باعث تحریک پوست سر بشه و باعث میشه تا سلول های پوستی خشک و حالت پوسته پوسته پیدا کنند و به شکل شوره در موهای سر دیده شوند.

 

خشکی پوست

این مورد، آشکار ترین علت ایجاد شوره سر هست. خشکی پوست باعث میشه تا پوست سر حالت پوسته پوسته پیدا کنه و به شکل شوره سر روی موها دیده بشه.  

 

در چه مواقعی شوره سر نیاز به درمان فوری دارد؟

در بیشتر موارد شوره سر هیچ عارضه ای به همراه نداره اما گاهی اوقات ممکنه نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

1. وقتی پوست یا پوست سر علائمی مانند قرمزی، تورم و حساسیت را نشان میدهد.

2. بعد از دریافت درمان های پزشکی همچنان شوره سر وجود داره و به طور کامل درمان نشده باشد.

3. زمانی که در کنار شوره سر علائمی از پسوریازیس یا اگزما نیز در پوست سر مشاهده می شود و پوست سر خارش شدیدی داشته باشد.

اگر این علائم رو مشاهده کردید لازم هست که درمان مناسبی رو با تجویز پزشک برای از بین بردن شوره سر شروع کنید.

 

درمان شوره سر با روغن درخت چای

 

روغن درخت چای

 

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی خیلی خوبی هست و به همین دلیل برای درمان شوره سر مورد استفاده قرار می گیرد. شما میتونید از این روغن به طور موضعی بر روی پوست سر استفاده کنید تا هرگونه عفونت قارچی که منجر به پوسته پوسته شدن پوست سر و ایجاد شوره سر شده است رو از بین ببرید.

برای استفاده از این روش به چند قطره روغن درخت چای و چند قطره روغن نارگیل نیاز داریم. این روغن ها رو با همدیگه مخلوط کنید و با استفاده از یک پد پنبه ای روی پوست سر بمالید. اگر از این روش 3 تا 4 بار در هفته استفاده کنید، شوره سر درمان خواهد شد.

 

درمان سریع شوره سر با روغن نارگیل

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل نیز یکی دیگه از روغن های طبیعی و عالی برای از بین بردن عفونت قارچی در پوست سر بوده و کمک میکنه تا خیلی سریع و راحت شوره مو درمان بشه. 

برای استفاده از این روش به 2 قاشق روغن نارگیل طبیعی و خالص نیاز داید. این روغن رو به طور کامل در پوست سر ماساژ بدید و اجازه بدید تا چند ساعت روی موها بمونه و بعد با شامپوی ملایم موها رو شست و شو بدید. استفاده از این روش رو 2 بار در هفته تکرار کنید و شاهد از بین رفتن شوره سر باشید.

 

تجربه درمان شوره سر با آب پیاز

 

 آب پیاز

 

تحقیقات نشان داده است پیاز سرشاز از ترکیبات فیتو شیمیایی بوده و تاثیر خیلی خوبی در درمان شوره سر دارند. استفاده موضعی از آب پیاز میتونه مشکل پوسته پوسته شدن پوست سر رو درمان کنه و احتمال بروز شوره سر رو تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

برای استفاده از این روش ابتدا باید یک پیاز متوسط رو رنده کنید و آب پیاز رو جدا کرده و به تمام قسمت های پوست سر بمالید. اجازه بدید آب پیاز به مدت یک ساعت روی پوست سر بمونه و بعد آن را بشویید. از این روش هفته ای 2 بار استفاده کنید و شاهد تاثیر اون در درمان شوره سر باشید.

 

درمان شوره سر خشک با آلوئه ورا

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا یک منبع غنی از ترکیبات فعال زیستی هست که میتونه در درمان مشلات پوستی بسیار موثر باشه. ژل آلوئه ورا دارای خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی بوده که برای درمان هرگونه عفونت قارچی از جمله شوره سر بسیار مفید هست.

برای استفاده از این روش باید مقداری از ژل آلوئه ورا رو بر روی پوست سر ماساژ دهید. این ماساژ رو باید با حرکات دایره ای روی پوست سر انجام بدید تا مطمئن شوید که ژل آلوئه ورا به خوبی جذب پوست شده است. اجازه بدید ژل آلوئه ورا یک ساعت روی پوست سر بمونه و بعد آن را بشویید. از این روش میتونید 2 بار در هفته استفاده کنید.

 

درمان شوره سر با ماست و پروبیوتیک

 

ماست

 

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مانند ماست سرشار از ترکیبات ضدقارچ و ضد میکروبی خیلی خوبی هستند که برای درمان شوره سر نیز مفید خواهند بود. برای بهره مندی از فواید پروبیوتیک ها توصیه میشه هر روز یک فنجان ماست پروبیوتیک مصرف کنید. این کار رو به مدت 1 ماه تکرار کنید تا به تدریج شوره سر درمان شود.

 

از بین بردن شوره سر با روغن اکالیپتوس

 

روغن اکالیپتوس

 

اگر پوست سر دارای"سرامید" (ceramide) کمی باشد، احتمال ایجاد شوره سر در ان زیاد هست. روغن اکالیپتوس سرشار از ترکیبات فعال زیستی هست و تاثیر خیلی خوبی در افزایش محتوای "سرامید" پوست سر خواهد داشت و از این طریق میتونه در درمان شوره سر موثر باشه.

برای استفاده از این روش به چند قطره روغن اکالیپتوس و چند قطره روغن نارگیل نیاز داریم. این دو روغن رو با همدگیه مخلوط کنید و روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه بدید این روغن به مدت 1 ساعت روی پوست سر بمونه و بعد آن را بشویید. از این درمان 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو