آمارهایی از شرکت‌کنندگان و برندگان ایرانی قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا

منبع: روزیاتو

116

1398/7/28

21:39


آمارهایی از شرکت‌کنندگان و برندگان ایرانی قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا

شرکت‌کننده ایرانی: حدود ۱.۵ میلیون نفر - برنده: ۴۵۰۰ نفر

دریافت گرین کارت آمریکا با شرکت در قرعه کشی سالانه (lottery) آسان ترین و سریع تریع و ارزان ترین روش برای ورود به ایالات متحده است. دریافت گرین کارت آمریکا با روش های غیر قرعه کشی ، نیازمند شرایط و مدارک مالی و صلاحیت حرفه ای قابل احراز است که یکی از آن ها که محبوب محققان و متخصصان بین المللی از جمله ایرانیان است، EB1-A نام دارد.

اخذ گرین کارت آمریکا برای بسیاری از مشتاقان سفر به این کشور، آرزویی بعضا دست نیافتنی است. اما به نظر می رسد، راه های دریافت این کارت سبز، زیاد است و متقاضیان بایستی بر  اساس نیازمندی هایی که در شیوه  های دریافت GREEN CARD‌ توسط دولت آمریکا ارائه شده، راهکارهایی برای ارتقا رزومه خود جهت اپلای این کارت سبز، در دستور کار خود قرار دهند.

قرعه کشی گرین کارت آمریکا (DV LOTTERY)  سالانه یک بار انجام می شود. ثبت نام متقاضیان، به  صورت اینترنتی و از طریق این لینک دولتی انجام می شود. تنها شرط ثبت نام رایگان در برنامه قرعه کشی  گرین کارت آمریکا، داشتن مدرک دبیرستان و ۲ سال سابقه کار است. شما کافی است، اطلاعات هویتی خود را بر اساس گذرنامه معتبر ایران، وارد سایت کرده و یک قطعه عکس بر اساس مشخصاتی که سایت قرعه کشی اعلام کرده است، آپلود کنید. کل فرآیندثبت نام،  ظرف ۲ دقیقه انجام می شودو هیچ هزینه ای هم ندارد. ثبت نام قرعه کشی گرین کارت ۲۰۲۱، تا ۵ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی ادامه دارد.

افرادی که موفق به ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت ۲۰۲۱ یا DV-2021 می شوند،  شماره تایید۱۶ رقمیCONFIRMATION NUMBER)    )  به صورت سیستمی در مرحله نهایی ثبت نام دریافت خواهند کرد. علاوه بر این کد، شماره تایید ۳۰ رقمی  یا (DIGITAL SIGNATURE) نیز به هر  یک از شرکت کنندگان در این قرعه کشی آنلاین ویزا، اعطا می شود که برای قبول شدگان در قرعه کشی، معتبر و کارایی دارد.

زمان اعلام نتایج  قرعه کشی گرین کارت ۲۰۲۱

نتایج قرعه کشی ۲۰۲۱ گرین کارت آمریکا، از تاریخ ۵ ماه MAY  ۲۰۲۰ میلادی لغایت ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی از طریق سایت قرعه کشی گرین کارت آمریکا، اعلام می شود و شما می توانید با وارد کردن CONFIRMATION NUMBER  در بخش ENTRANTS STATUS، وضعیت قبولی یا عدم قبولی در قرعه کشی را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که هیچ پست الکترونیکی از طریق وزارت خارجه آمریکا یا یکی از نهادهای دولتی  این کشور به  منظور  اعلام قبولی یا عدم قبولی شما در قرعه کشی، ارسال نمی شود و اگر پست الکترونیکی در این زمینه دریافت کردید، SPAM است. اگر کد تایید را فراموش کردید،  امکان درخواست مجدد آن وجود ندارد.

انتخاب شرکت کنندگان در لاتاری ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۲۳ میلیون نفر از ۵ قاره جهان در برنامه قرعه کشی گرین کارت آمریکا شرکت کردند که از این تعداد، بیش  از ۱۱۰ هزار نفر انتخاب شدند که از این تعداد،پس از مراحل مصاحبه و بررسی مدارک، ۵۰  هزار نفر موفق به دریافت گرین کارت آمریکا گردیدند. در مرحله پس از انتخاب (AFTER SELECTION)، که شامل مصاحبه و بررسی مدارک هویتی و شغلی و تحصیلی پذیرفته  شدگان مرحله اول است، نفرات واجد شرایط که مشتاق به دریافت گرین کارت و ورود به خاک آمریکا هستند، بررسی و گزینش می شوند. لذا اسامی ۲ برابر ظرفیت معمولا هر سال اعلام می شود.

بعضی از کشورها مثل چین و هندوستان، به دلیل این که تنوع قومی آن ها به سطح  کفایت در آمریکا رسیده است،  مجاز به شرکت در قرعه کشی نیستند و عملا بیش از ۲ میلیارد شهروند کره زمین،  حق شرکت در قرعه کشی را ندارند. در سال  ۲۰۱۸ میلادی، طبق اعلام سایت رسمی قرعه کشی گرین کارت آمریکا، ۴۵۰۰ تن از هموطنان موفق به دریافت گرین کارت شدند. در این سال، بیش  از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی از سراسر جهان در این قرعه کشی ثبت نام کردند.

کشورهایی با بیشترین برنده

بر خلاف تصور عموم که ده ها میلیون نفر از هموطنان در لاتاری آمریکا شرکت می کنند، شمار شرکت کنندگان ایرانی، همواره در سال های اخیر، زیر ۲ میلیون نفر بوده است. ایران مثل روسیه، ازجمله کشورهایی است که بالاترین شمار پذیرفته شدگان لاتاری سالانه را در اختیار دارد. کشورهایی که در سال ۲۰۱۸، حدودا بیش از ۳۰۰۰ تن  از شهروندان آن موفق به  دریافت گرین کارت آمریکا شدند به شرح زیر است:

  • اتیوپی
  • غنا
  • کنیا
  • کامرون
  • لیبریا
  • سودان
  • کنگو
  • مصر
  • ایران
  • نپال
  • آلبانی
  • ارمنستان
  • روسیه
  • ترکیه
  • ازبکستان

ده ها کشور که در این لیست وجود ندارد، کم تر از ۳۰۰۰  تن از شهروندانش موفق به دریافت گرین کارت شدند. نکته جالب این که از استرالیا، ۲۱۵۴ نفر و از آلمان که قدرتمند ترین گذرنامه جهان است،  ۸۸۶ نفر گرین کارت ۲۰۱۸ را کسب کردند.

آمار تعداد شرکت کنندگان ایرانی لاتاری آمریکا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸صفحه تاییدیه ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۱ به صورت زیر است.

گرین کارت

صفحه تاییدیه ثبت نام قرعه کشی گرین کارت آمریکا (SUBMISSION CONFIRMATION) را مشاهده میکنید

به منظور دریافت ویزای آمریکا، بهتر است ویزای تحصیلی دریافت کنید. دریافت ویزای تحصیلی آمریکا نیازمند آیلتس ۶.۵ از۹ یا تافل اینترنتی ۹۰ از ۱۲۰ و هم چنین داشتن مدرک GRE با VERBAL با نمره ۱۶۰ از ۱۷۰ است.

حتما بخوانید:  راهنمای جامع تحصیل در آمریکا با بورس تحصیلی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو