9 راز سلامتی مردان | خانم‌ها به مردهای خود برسید

منبع: آسان طب

107

1398/7/28

21:40


سلامتی مردان مساله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. اکثرا خانم ها بیشتر از مردان به فکر سلامتی شان هستند. مردها بیخیال هستند تا جایی که علایم بدی داشته باشند و مجبور شوند به دکتر بروند. ولی سلامتی مردان هم مانند زنان مهم است. مثلا آقایان اکثرا خیلی نمک و قند می خورند، در صورتی که این دو بسیار مضر است و باید تا جایی که میتوانند مصرف آن را کاهش دهند. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره سلامتی مردان اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

سلامتی مردان

راز سلامتی مردان

وقتی صحبت از سلامتی و رسیدن به خود میشود مردها سعی میکنن از این بحث ها دوری کنند. به طور کلی برای سلامتی مردان نیاز به دکتر امری مهم و حیاتی به حساب می آید.

مسلما اهمیت دادن به سلامتی برای هر دو جنس دارای اهمیت زیادی است و در این مطلب قصد داریم ۱۰ راه و نکته ساده ولی ضروری رو برای اهمیت دادن به سلامتی و حفظ ان در مردان بیان کنیم. (این به این معنی نیست که خانم ها نباید این مطلب رو بخونند، چرا که بخشی از زندگی شما مربوط به شوهرتون (یا شوهر آیندتون) می شود، پس خوبه تا شما هم اطلاعاتتون رو در این زمینه بیشتر کنید!)

 نکاتی که در حفظ سلامتی مردان مهم هستند

9 مورد مهم را در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب بررسی خواهیم کرد:

۱- “غذاهای سفید” رو از رژیم غذایی خودتون حذف کنید

جوش شیرین، شکر و سایر غذاهای فرآوری شده نه تنها عاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه فیبر اونها هم در فرآیند ساخته شدن ازشون جدا میشود. در نتیجه، به سرعت باعث میشن تا مقدار قند خون شما بالا بره و افزایش وزن و دیابت و دیگر بیماری ها رو بدنبال خودشون خواهند کشید.

از نان ها و مواد غذایی که در اونها از جوش شیرین بکار رفته، نوشابه های گازدار معمولی و رژیمی و اسنک دوری کنید و از غذاهایی با فیبر بالا مثل میوه ها، سبزیجات و گندم بیشتر استفاده کنید.

۲- چربی های ترنس

درحالی که باید مقدار چربی کلی دریافتی بدن رو کاهش بدید ، نکته ی مهمتری هم هست که بهش توجه کنید و اون هم توجه کردن به غذاییه که میل میکنید. غذاهایی که به صورت عمقی سرخ شده اند و هرچیزی که با روغن های هیدروژنه (مارگارین، کره بادام زمینی، سیب زمینی سرخ کرده، …) درست میشوند، حاوی چربی های ترنس هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی رو در شما افزایش میدهند.

سعی کنید تا فقط از چربی های سالم استفاده کنید، مثل روغن زیتون و روغنهای امگا ۳ که در ماهی به فراوانی پیدا میشود. این مدل روغن ها (چربی) شما رو حتی از خطر ابتلا به بیماری های قلبی محافظت هم میکند.

۳- مصرف مولتی ویتامین و مکمل های معدنی

گرچه هیچ چیز بهتر از داشتن رژیم غذایی سالم و کامل نیست، ولی برای کسب حداقل های نیازی بدن نیاز دارید تا از مکمل های غذایی نظیر مولتی ویتامین و مکمل معدنی استفاده کنید. حتی اگه رژیم غذایی درست و خوبی داشته باشید احتمال اینکه غذای شما تمام مواد مورد نیاز رو داشته باشه کم هست.

غنی نبودن خاک، ذخیره سازی، فرآوری و پختن غذاها به صورت نادرست باعث میشن تا این غذاها مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی رو از دست بدهند. دریافت این مواد از طریق مکمل های غذایی یک “توصیه سلامتی” است که باعث میشه تا از کمبودها جلوگیری شود.

۴- روزانه ورزش کردن

ورزش های هوازی برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفید هستند ولی نسبت به تمرین های کاهش وزن، در درجه دوم از نظر اهمیت قرار میگیرند. تحقیقات اخیر نشان دهنده این هست که تمرینات مقاومتی حتی یکبار در هفته باعث قویتر شدن عضلات خواهد شد با این حساب حتی پرمشغله ترین و تنبل ترین مردها هم فرصت کافی برای انجام این تمرینات رو دارند. به باشگاه برید، از یک متخصص و یا حتی دوستی که از شما واردتر هست کمک و مشورت بخواهید.

بیشتر بخوانید:

کارهای مربوط به خانه و ایجاد سلامتی در مردان بزرگسال

۵- داشتن وزن مطلوب

سلامتی مردان

آمارها نشون دهنده این هست که نیمی از مردان شکم هاشون بزرگ تر از حد مطلوب و طبیعی است ولی نگهداشتن وزن در حد مطلوب و نرمال از مهمترین کارهایی هست که میتونید برای سلامتی خودتون انجام بدید. با اینکار نه تنها جذابتر به نظر میرسید  بلکه ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، افزایش فشار خون و سایر بیماریهای خطرناک رو از خودتون دور میکنید. میدونم اینکار به این سادگی که گفتیم نیست ولی با رعایت چهار نکته قبلی میتونید به سادگی راه درست رو پیدا کنید.

۶- نوشیدنی های الکل دار

مشروبات الکلی برای بدن مضرات زیادی دارند ولی از طرفی فوایدی هم دارند. یکی از این فواید که در مطالعات زیادی اثبات شده، جلوگیری از سکته قلبی و کاهش ریسک مرگ در اثر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است. ولی این نکته تنها در صورتی درست خواهد بود که در مصرف آن ها زیاده روی نکنید. این نکته رو بخاطر بسپارید که رعایت اعتدال یک نکته کلیدی است.

اگر در دین شما استفاده از مشروبات الکلی منع شده، این نکته رو نادیده بگیرید و از مشروبات الکلی استفاده نکنید.

۷- پیشگیری از سرطان پروستات

در حوالی ۴۰ سالگی، غده پروستات به صورت ناگهانی شروع به رشد و بزرگ شدن میکنه و نتیجه اون افزایش ادرارهای شبانه است . به این وضعیت هایپرپلازی (بزرگی) خوش خیم پروستات گفته میشه و خبر خوب در این زمینه این هست که با رژیم غذایی که در اون دو گیاه نخل اره ای ( Serenoa repens ) و پیگئوم ( Pygeum africanum ) وجود داشته باشند میتونید از این بیماری پیشگیری کنید.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که استفاده از دو گیاه و همچنین کلم و انار برای جلوگیری از بیماری های پروستات بسیار خوب هستند و عوارض جانبی هم ندارند. پیشنهاد میشه به طور روزانه میزان ۱۶۰ تا ۳۲۰ میلی گرم از نخل اره ای و ۴۰ تا ۸۰ میلی گرم پیگئوم استفاده بشود.

متخصصین تخمین میزنند که در حدود ۸۰% از سرطان ها با انتخاب شیوه ی مناسب زندگی قابل پیشگیری هستند. جلوگیری از مصرف چربی های اشباع شده و ترانس که برای سرطان پروستات مثل ریختن نفت روی آتش هست و ترکیب کردن غذاهای محافظت کننده مثل سویا، چای سبز و سیب زمینی در رژیم غذایی میتونه برای حفظ سلامتی شما مفید باشد.

سویا حاوی ایزوفلاون هست که ترکیبی است که به طور خاص فعالیت ضد سرطانی داره . چای سبز سرشار از پلی فنل ها است که ترکیبات ایجاد کننده سرطان رو مهار میکنه و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری بعمل میاره و سیب زمینی و به خصوص سیب زمینی پخته شده و آب پز که منبع بسیار خوبی از لیکوپن هاست تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از سرطان پروستات داره . به علاوه باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی روزانه شما باید حاوی مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها مثل سلنیوم ( ۲۰۰ میکروگرم ) و ویتامین E به میزان ۸۰۰ واحد هم باشه که ثابت شده به صورت چشمگیری خطر ابتلا به انواع سرطان ها رو در انسان کاهش میدهد.

8- داشتن قوای جنسی

در اکثر موارد اختلال نعوذ، یک دلیل فیزیکی وجود داره و مهمترین دلیل اون عدم خونرسانی کافی به ناحیه تناسلی برای ایجاد نعوذ هست. برای بهبود گردش خون کلی، از رژیم غذایی، ورزش و مکمل های غذایی ذکر شده در این مطلب استفاده کنید. اگر از داروهای خاصی استفاده میکنید با پزشک خودتون مشورت کنید تا تداخلی بین این مواد و داروهای شما وجود نداشته باشد. سیگار کشیدن و دود کردن قلیان در طولانی مدت آسیب جدی به عملکرد جنسی وارد خواهد کرد. گیاهان زیادی هم یافت شده اند که تاثیر خوبی بر افزایش میل جنسی و سلامتی مردان دارند.

ژنگو ( Ginkgo ) که در فارسی اون رو درخت چهل ساله ترجمه کرده اند خونرسانی به آلت رو زیاد میکنه و گردش خون ناحیه رو تنظیم میکنه و گیاهانی مثل جو دوسر، جینسینگ و سروکتین میل جنسی (لیبیدو) رو افزایش خواهند داد.

9- ارتباط صمیمی و دوستانه

چیز دیگری که خانم ها از آقایون در اون زمینه قوی تر هستند داشتن روابط دوستانه و صمیمی است. برای حفظ سلامتی خودتون نیاز دارید تا با دیگران معاشرت بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری رو با خانواده و دوستان سپری کنید. کارهای داوطلبانه، ملاقات های مذهبی و حتی حیوانات خانگی و هر چیزی که باعث میشه شما بیشتر در اجتماع ظاهر بشید میتونه استرس شما رو کاهش بده و سلامتی شما رو بهبود ببخشه و باعث سلامتی مردان میشود.

میتوان اصول کلی سلامتی مردان را به چند گروه تقسیم کرد:

  • لذت جنسی
  • تغذیه مناسب
  • ورزش
  • آرامش اعصاب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو