مرهم سیاه: پماد خانگی جادویی درمان کننده زگیل و آکنه را خودتان تهیه کنید

منبع: نت نوشت

304

1398/7/28

21:45


مرهم سیاه

مرهم سیاه قرن هاست که در طب گیاهی به عنوان یک درمان کننده طبیعی مشکلات پوستی به کار می‌رود. پماد مرهم سیاه ویژه مخلوطی از موم، بنتونیت خاک رس و البته زغال است. رنگ سیاه این پماد شگفت انگیز از زغال آمده است که به ترمیم سریع و بازگرداندن درخشش پوست بسیار کمک می‌کند. تولید این ماده با چندین دهه تجربه و با بالاترین استانداردهای کیفیتی باعث شده است که این ماده با خواص دارویی فوق العاده به یکی از مهمترین روش درمانی برای پوست و درمان ارتوپدی تبدیل شود.

مرهم سیاه

درمان انواع مشکلات پوست

مرهم سیاه یک درمان موثر در بیشتر مشکلات پوستی می‌باشد. خواص زیادی از جمله خواص ضد باکتری و ضد التهابی در این مرهم وجود دارد. به مصرف مرهم سیاه علاوه بر اینکه رطوبت پوستتان کاملا حفظ می‌شود از رسیدن سموم به پوست نیز جلوگیری می‌گردد. مشکلات پوستی همانند زگیل، گزش نیش حشرات، آکنه، سمی شدن و لکه‌های پوستی نیز توسط این مرهم کاملا درمان می‌شود. جالب اینجاست که سرعت عمل این مرهم در درمان بسیار بالاتر از هر ماده طبیعی دیگر است.

در حقیقت مرهم سیاه میزان رطوبت و چربی پوست را کنترل می‌کند. این ماده قادر است خارش پوست را نیز رفع کند و ضد قارچ نیز می‌باشد، دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست می‌باشد و از آن برای درمان اگزمای مزمن نیز استفاده می‌گردد.

لکه‌های پوستی ممکن است در دوران بلوغ و یا مستقل از سن به دلیل استرس و اضطراب و هر عامل دیگری به وجود آید. غالباً با ترشح سبوم (روغن آزاد شده از غدد چربی) همراه است. این روغن و چربی انباشته شده شده مکانی مناسب برای پرورش باکتری‌ها (بالاتر از همه است. باکتریهای خاص هستند و پس از مدتی اسید چرب آزاد به وجود می‌آیند. اسیدهای چرب آزاد به نوبه خود به بافت اطراف نفوذ کرده و پدیده‌های التهابی مانند قرمزی و جوش‌ها را ایجاد و تحریک می‌کنند.

لکه‌های پوستی در اثر تعامل فرآیندهای التهابی، تجمع بیش از حد میکروبی و ترشح زیاد سبوم بر روی بدن ایجاد می‌شود. مرهم سیاه در مراقبت از پوست تحریک شده می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد زیرا اثر بخشی این ماده اثبات شده است و به خوبی رفع کننده این مشکلات می‌باشد. خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و تنظیم کننده چربی از خواص شرح داده شده این ماده است.

از مرهم سیاه می‌توان به عنوان محصولی برای مراقبت از پوست و مو استفاده کرد.

از مرهم سیاه می‌توان به عنوان محصولی برای مراقبت از پوست و مو استفاده کرد.

مرهم سیاه برای رفع مشکلات پوستی سر گزینه مناسبی می‌باشد

شوره سر پدیده‌ای است که مربوط به تجدید پوست بوده و سلول‌های بازسازی پوست که در قسمت داخلی اپیدرم ایجاد می‌شوند به سمت بیرونی آن حرکت می‌کنند. در این فرایند پوست از بدن خارج می‌شود.

با این حال این فرایند طبیعی می‌تواند در برخی موارد مختل شود که با آگلومره‌های بزرگ سلول‌های مرده به صورت فلس روی پوست سر و مو قابل مشاهده هستند و ظاهری نامناسب را برای افراد ایجاد می‌کند.

منشاء شوره سر هنوز هم دقیق مشخص نشده است. ولی به طور معمول دلایل شوره سر التهاب موضعی، فعالیت زیاد غدد چربی و همچنین افزایش سرعت تجدید سلولی در اپیدرم و پوست مشاهده شده است.

غالباً از این فرایند به عنوان یک چرخه شرور یاد می‌شود، ماده روغنی که با فعالیت غدد چربی تشکیل می‌شود مانند یک بستر مغذی عمل کرده که می‌تواند باعث افزایش عظیم تعداد میکروب‌ها شود. این فعالیت‌ها باعث افزایش مقدار اسیدهای چرب آزاد خواهد شد که می‌تواند باعث تحریکات پوستی همراه با خارش و قرمزی پوست شود. در نتیجه التهاب‌های موضعی به نوبه خود می‌تواند میزان تجدید پوست در اپیدرم را افزایش دهد و به طور قابل توجهی در تشکیل فلس نقش دارد.

پوسته پوسته شدن پوست سر در اثر تعامل فرآیندهای التهابی، استعمار بیش از حد میکروبی یا ترشح زیاد سبوم باعث ایجاد تأثیرات منفی در ظاهر می‌شود. راه حل بهینه برای این مشکل تحریک کننده با ترکیبی از اصول مختلف عمل تضمین شده است. خواص ضد التهابی (ضد خارش) و ضد میکروبی مرهم سیاه این ماده فعال می‌تواند کمک کننده خوبی برای رفع این مشکل پوستی باشد. اثربخشی این ماده در علم پزشکی اثبات شده است.

به طور کلی می‌توان از آن به عنوان محصولی برای مراقبت از مو (به عنوان مثال برای درمان شوره سر) و دیگر مشکلات استفاده کرد.

به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی موجود در اثرات بسیار خوبی در از بین بردن لکه‌های پوستی و جوش حاصل شده است. در یک مطالعه انجام شده در افراد زیادی تحت درمان قرار گرفتند و نتیجه‌ای که حاصل این آزمایش بود پس از یک مرحله درمانی شش هفته‌ای ۷۶٪ از موارد موفقیت آمیز بوده و میزان اثر بخشی در بیشتر موارد “خوب” یا “خیلی خوب” ارزیابی شد.

با انجام آزمایشات در یک پژوهشکده اثر ضد التهابی و ضد عفونی کننده مرهم سیاه بررسی و ثابت شد.
موارد فعال در مرهم سیاه دارای خاصیت ضد باکتری، ضد خارش بوده و همچنین دارای توانایی بهبود زخم است.

عناصر تشکیل دهنده مرهم سیاه

چندین ماده طبیعی در مرهم سیاه به کار رفته است که هر کدام خواص منحر به فردی دارند. روغن کرچک که خواص ضد التهابی داشته و باعث کاهش آکنه می‌شود و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. روغن نارگیل که یک مرطوب کننده کاملا طبیعی می‌باشد و حالتی ضد عفونی کننده داشته و تحریکات پوستی را بهبودی می‌بخشد.

ذغال سیاه هم توانایی جلوگیری رسیدن مواد مضر به پوست را دارد، همچنین کمک می‌کند که احساس خارش و سوزش حاصل از پشه گزیدگی‌ها بسیار کمتر شود.
بنتونیت خاک رس مزایایی شبیه به کربن فعال دارد و نوعی مرهم تضمین کننده بدون چربی می‌باشد.

موم هم یک عامل اتصال بافت‌ها به یکدیگر است که بافتهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. روغن بهار یک روغن کاملا طبیعی ضد التهابات و ضد باکتری است.

در صورتی که دچار حشره گزیدگی یا مشکلات پوستی شدید حتما روغن سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.

در صورتی که دچار حشره گزیدگی یا مشکلات پوستی شدید حتما روغن سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.

تهیه مرهم شفای سیاه

اگر شما مدتی است که درمان آکنه را پیگیری می‌کنید ولی نتیجه‌ای ندیده اید بهتر است حتما مرهم سیاه یا همان روغن سیاه را امتحان کنید. این مرهم را می‌توانید در منزل تهیه و در شیشه‌ای نگهداری کرده و هر زمان که لازم بود مصرف کنید. این بار در نت نوشت طرز تهیه این کرم خانگی را به شما می‌آموزیم تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مواد تشکیل دهنده مرهم سیاه

  • ۱/۲ فنجان روغن کرچک
  • ۱/۲ فنجان روغن نارگیل
  • ۳ قاشق چای‌خوری زغال فعال
  • ۳ قاشق چای‌خوری خاک رس بنتونیت
  • ۲ قاشق چای‌خوری موم
  • ۱۰ قطره روغن بهار

طرز تهیه مرهم سیاه

خاک رس بنتونیت را همراه با زغال در یک ظرف بزرگ ریخته و روغن‌ها به آن اضافه کنید. موم را ذوب کنید و با روغن بهار در یک ظرف بر روی بخار آب قرار دهید. مخلوط موم ذوب شده و مواد دیگر را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. درب ظرف را محکم ببندید و اجازه ندهید که هوا به داخل ظرف نفوذ کند. به این صورت می‌توانید مرهم را برای مدت طولانی در هوای نسبتا معتدل نگهداری کنید.

روزانه یک الی دو مرتبه از این مرهم به روی پوست خود ماساژ دهید.

با استفاده از مرهم سیاه مشکلات پوستی درمان می‌شود. در صورتی که دچار حشره گزیدگی یا مشکلات پوستی شدید حتما مرهم سیاه را استفاده کنید تا سرعت درمان آن شما را شگفت زده کند.

توجه:

  • قبل از استفاده از این دارو بد نیست با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • نکته مهم این است که فقط برای استفاده خارجی روی پوست مصرف گردد.
  • حتما این ماده از دید و دستررس کودکان دور باشد.
  • در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری کنید.
  • اگر محصول به طور اتفاقی و بر اثر بی احتیاطی توسط کودکان خورده شد و وارد دهان شد فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • این ماده دارویی عوارض خاصی ندارد ولی گاهی اوقات ممکن است باعث سوزش پوست شود.

دوز توصیه شده

مرهم سیاه یک ماده سیاه چسبناک است که به صورت بسته‌های ۲۰۰ میلی لیتر و ۵۰۰ میلی لیتری موررد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تمامی افراد مسن، بزرگسالان و کودکان روزانه یک تا سه بار روی پوست آسیب دیده بمالید و در صورت ادامه علائم با پزشک یا داروساز درباره ادامه مصرف مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

منبع + + +

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو