اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق


منبع: نیک شو

129

1398/7/28

21:45


اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

یکی از دستگاه های ورزشی جدید اسکی فضایی است که افراد با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کنند.اگر ما بخواهیم این دستگاه را خریدلری کنیم حتما باید به ویژگی های آن توجه کنیم. همچنین بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی مانند: پارگی رباط، پوکی استخوان و آرتروز می توانند از اسکی فضایی بهره مند شوند.

 

مزایا اسکی فضایی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از اسکی فضایی، تحت تاثیر قرار دادن تمام نقاط بالاتنه و پایین تنه بوده بدون اینکه فشار مضاعفی را به بدن وارد کند. همچنین انجام منظم این ورزش به کاهش وزن کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در این بخش به معرفی برخی از ویژگی‌های این ورزش هوازی می‌پردازیم.

 

مزایا و معایب اسکی فضایی

تمرین کم فشار

این ورزش هوازی میزان استرس و فشار روزانه را به راحتی از پاهای شما خارج می‌کند. این تمرین کم فشار با از بین بردن استرس و با انجام منظم می‌تواند به کالری سوزی و حذف چربی اضافه از بدن کمک کند. هنگام انجام این ورزش انگار در میان ابرها حرکت می‌کنید. انجام این ورزش را به دوندگان برای آمادگی بیشتر توصیه می‌کنیم.

اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

تحمل وزن بیشتر

انجام این حرکت ورزشی در مقایسه با دوچرخه ثابت مزایایی دارد که شاید برایتان جالب باشد. انجام اسکی فضایی به علت اینکه با قرار گرفتن وزن بدن بر روی ماهیچه‌های پا همراه است مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود که از این نظر نسبت به انجام دوچرخه ثابت به مراتب بهتر است.

 

تمرین بالا و پایین تنه

یکی از مهمترین ویژگی‌های اسکی فضایی این است که عضلات نسبتا زیادی را از بالاتنه و پایین تنه را درگیر می‌کند. عضلات بازو پشت بازو، شکم، سینه و عضلات پایین تنه مانند همسترینگ، باسن و دوقلو ساق و … اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در انجام حرکت هر دو قسمت بالاتنه و پایین تنه را با یک نسبت تمرین دهید.

 

مسیر طبیعی پا و ران‌ها

علاوه بر مزایای فوق، حرکت در مسیر مفاصل پا، باسن، ران و … باعث می‌شود که آسیبی متوجه مفاصل بدن نشود. همچنین بسیاری از تولید کنندگان برای اینکه میزان فشار وارد به مفاصل را به حداقل برسانند، اقدام به قرار دادن یک بست به پدال پا می‌کنند که مانع از ایجاد حرکت قوزک پا خواهد شد.

 

کالری بیشتر زمان کمتر

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، در هنگام انجام اسکی فضایی عضلات زیادی از بالاتنه و پایین تنه درگیر خواهد شد. هر چه میزان عضلات درگیر شده بیشتر باشد، انرژی بیشتری سوخته می‌شود و در نتیجه کاهش وزن سریعتر از آن چیزی که متصور هستیم اتفاق خواهد افتاد و دیگر نیاز به انجام تمرینات پر فشار نخواهد بود.

اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

لذت از تمرین

اسکی فضایی مانند تردمیل دارای برنامه‌های ورزشی بسیار متنوعی است. این تمرینات متنوع در کنار فشار کم تمرین و اندازه گیری ضربان قلب از مهمترین ویژگی‌های انجام ورزش با این وسیله است.

 

همچنین با توجه به درگیر بودن حجم زیادی از عضلات میزان قابل توجهی از مواد سمی از تمام نقاط بدن خارج شده و این مساله شادمانی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

معایب اسکی فضایی

این دستگاه ها، تمرینات قلبی و عروقی مناسبی را فراهم می کنند، اما برای پرورش عضلات مناسب نیستند. برای این منظور بهتر است به تمرین های قدرتی با وزنه بپردازید.

اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

ورزش هایی که به شما ضرر می رسانند باید حفاظت در مقابل پوکی استخوان را ارائه دهند، که باید برای زنان بعد از یائسگی اهمیت زیادی داشته باشد. با این وجود، استفاده از ماشین های اسکی فضایی باید از لحاظ وزن تحمل حداقل مزایا را ارائه دهد.

 

بعلاوه، بعضی افراد این نوع ماشین ها را به دلیل نیاز به شروع حرکت پدال ها که نیاز به تلاش زیادی دارند، سخت می کنند.این نوع از تجهیزات همچنین مقدار نابرابر تلاش و یا فشار را به قسمت پایینی بدن و پاهای شما وارد می کند.

 

اکثر مدل هایی که کنترل دست ر ابا دستگیره های مرتبط ارائه می دهند ضروری است. به طور کلی روش استفاده از اسکی فضایی مهم است.شاید راه رفتن سنتی یا پیاده روی معمولی برای بیرون آمدن از آن، فراموش شده است.

 

ممکن است مردم به دلیل شیوه زندگی شلوغ که اغلب مانع از خروج از خانه های خود می شوند، مزایای روش های تمرینی اولیه را نادیده گرفته اند. خوب، اگر بخواهید یک مدستگاه اسکی فضایی خریداری کنید، ابتدا به مزایا و معایب فکر کنید.

اسکی فضایی ، برای لاغری ران و شکم ، بررسی دقیق

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو