کاهش ۸ درصدی هزینه‌های سازمان بیمه سلامت بعد از ۲۴ سال

67

1398/7/28

22:11


کاهش ۸ درصدی هزینه‌های سازمان بیمه سلامت بعد از ۲۴ سال

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از حمایت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در منظم شدن پرداخت‌ها تشکر کرد و گفت: برای اولین بار در ۲۴ سال گذشته، هزینه‌های سازمان از طریق مدیریت هزینه هشت درصد کاهش یافته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان بیمه سلامت ایران، از حمایت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در منظم شدن پرداخت‌ها، تشکر کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، برای اولین بار در ۲۴ سال گذشته علی‌رغم مسائل مبتلابه سال‌های اخیر کشور اعم از تورم، تحریم و...، هزینه‌های سازمان از طریق مدیریت هزینه به میزان هشت درصد کاهش یافته است.


وی ادامه داد: امیدواریم همانند گذشته این حمایت تداوم داشته باشد تا بتوانیم در سایه نظم پرداختی‌ها، مدیریت هزینه‌ها را نیز ادامه دهیم. در عین حال بحث آی تی در سازمان بیمه سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که برای انجام بسیاری از اقدامات ضرورت تسریع در استقرار سازمان الکترونیک وجود دارد و پیشرفت خوبی هم در این حوزه داشته‌ایم.


موهبتی استقرار و توسعه سامانه تائید خدمت را از دیگر اقدامات قابل ذکر در سازمان بیمه سلامت دانست و گفت: اجرای راهنمای بالینی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بدون ساختار آی تی قابل اجرا نیست. به همین دلیل با تمام توان خود را در این مسیر قرار داده‌ایم.


موهبتی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: براساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شد که سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ با ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی مواجه شود که به منظور جلوگیری از این مشکل اصلاحاتی را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کردیم. مصارف این سازمان طی پنج سال حدود ۱۲۰ درصد نسبت به منابع پیشی گرفته بود که با اقدامات انجام شده این چالش نیز تا حدود زیادی رفع شد.


وی هدفمند کردن یارانه بیمه درمان رایگان به سمت گروه‌های نیازمند را از جمله اقدامات انجام شده در راستای مدیریت هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان سازمان از بیمه رایگان برخوردار بودند که به منظور هدفمند کردن این صندوق با ایجاد محدودیت در مراجعه بیمه‌شدگان رایگان به بخش خصوصی توانستیم به نوعی ارزیابی وسع را محقق کنیم. به طوری که با این اقدام ۴۴ درصد از بار مراجعات به بخش دولتی و ۲۲ درصد هزینه‌ها کاهش یافت و تنها نیم درصد از بیمه‌شدگان این صندوق به بخش دولتی مراجعه کردند.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان بیمه سلامت ایران به منظور بررسی عملکرد هیات مدیره و صورت‌های مالی سازمان مربوط به سال مالی ۹۷ با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو