غذاهای ممنوعه در بارداری، پانزده میوه و سبزیجات

منبع: نی نی بان

126

1398/7/29

06:35


ورود عضو جدید کمی در خانواده همیشه شادی و خوشبختی زیادی را در زندگی همه به همراه می آورد. بهزیستی یک متولد جدید برای همه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تازه متولد شده و باید در بیرون و در داخل رحم مادر بیشترین توجه ، تغذیه و مراقبت را به خود جلب کند. و برای اطمینان از اینکه نوزاد تازه متولد شده حتی در داخل رحم نیز بهترین نتیجه را می بخشد ، باید مراقبت زیادی انجام شود.
دقیقاً مانند غذاهایی که یک زن باردار هنگام حمل باید از آنها داشته باشد ، مواد غذایی خاصی نیز وجود دارد که یک زن باردار باید در تمام مدت حاملگی از آن خودداری کند ، زیرا این امر ممکن است برای نوزادان مضر باشد.
در بعضی موارد شدید ، بعضی از غذاها حتی می توانند باعث سقط جنین شوند. بیایید نگاهی بیندازیم به لیست ممنوعه میوه ها ، سبزیجات ، ادویه جات ترشی جات و سایر مواد غذایی در دوران بارداری :میوه و ادویه ممنوعه در بارداری

شماره ۱ پاپایا
اول و مهمتر از همه ، پاپایا. مهم نیست که چگونه مصرف روزانه پاپایا پوستی زیبا و درخشان به شما قرض می دهد یا اینکه چگونه احتمال کاهش وزن را افزایش می دهد. پاپایا می تواند برای کودک متولد نشده مضر باشد. پاپایای نارس یا سبز دارای مقادیر زیادی مسهل است که می تواند باعث زایمان زودرس و در برخی موارد حتی سقط جنین شود. دانه های پاپایا همچنین سرشار از آنزیم هایی هستند که باعث انقباض رحم می شوند. از این رو ، یک زن باردار باید به هر قیمتی از پاپایا اجتناب کند.

شماره ۲ آناناس
میوه دیگری که باید در حین بارداری از مصرف آن خودداری کرد ، آناناس است. آناناس سرشار از ماده ای به نام بروملین است که باعث زایمان می شود یا باعث انقباضات رحم می شود و به همین دلیل احتمال سقط جنین توسط بسیاری از چین ها افزایش می یابد. از این رو ، یک زن باردار نباید آناناس بخورد.

شماره ۳ هلو
اگر سؤال کنید آیا خوردن هلو در دوران بارداری بی خطر است ، پاسخ بسیار بزرگ خواهد بود! ممکن است خانمهای باردار برای لذت بردن از برخی میوه های فصلی مانند هلو ، هوس کنند ، اما به نفع یک خانم باردار است که در مراحل اولیه بارداری خود از خوردن هلو استفاده نکند. معمولاً هلو میوه ای گرم است و مصرف زیاد آنها ممکن است باعث ایجاد گرمای بیش از حد در بدن شود که منجر به خونریزی داخلی یا سقط جنین می شود. پوست میوه و فولیکولهای ریز آن ممکن است بعد از مصرف گلو را تحریک کند.

شماره ۴ سیب های وحشی
از آنجا که سیب های وحشی ترش و کاملاً اسیدی هستند ، تمایل به فشار دادن رحم یا شروع انقباضات دارند. از این رو ، در دوران بارداری ، از سیب های وحشی نیز باید خودداری شود.

شماره ۵ خرچنگ ها
اگرچه خرچنگ ها می توانند منبع غنی کلسیم باشند ، اما در بسیاری از افراد مسئول کلسترول بالا نیز هستند. و بالا بودن سطح کلسترول در یک زن باردار به معنی کوچک شدن رحم ، انقباضات زودرس و غیر طبیعی ، خونریزی داخلی یا سقط جنین است. در کل ، خرچنگ ها در دوران بارداری بی خطر نیستند.

شماره ۶ کبد
برای بسیاری از گوشتخواران خارج از خانه ، کبد حیوانات هر زمان که به یک رستوران برویم ، منو رفتن است. با این حال ، مصرف هر کبد حیوان برای یک زن باردار ممکن است منجر به تجمع رتینول در بدن شود. به همین دلیل رشد و نمو کودک مانع است. مصرف کبد حیوانات برای یک زن باردار مضر نیست ، اگرچه سرشار از ویتامین است که می تواند یک ماده مغذی خوب برای کودک باشد.

شماره ۷ ماهی
در حالی که ماهی می تواند یک ماده مغذی خوب برای کودک باشد ، اما مصرف ماهی غنی از جیوه برای کودک متولد نشده مضر است. ماهی هایی که میزان جیوه بالایی دارند می توانند برعکس رشد و نمو کودک تأثیر بگذارند. ماهی هایی که باید در دوران بارداری از ماهی جلوگیری کنند ماهی شاه ماهی ، ماهی شمشیر ، ماهی تن ، کوسه ، پرتقال خشن ، مارلین ، ماهی کاشی باید در دوران بارداری اجتناب شود. انواع ماهی ما در هند – روهو ، کاتلا ، الیش و غیره هیچ تأثیر منفی بر روی کودک ندارد.

شماره ۸. گوشت فرآوری شده
در حالی که ممکن است همیشه شنیده باشید که غذای فرآوری شده هرگز خوب نیست ، در مورد زنان باردار باید حتی بیشتر مراقب باشید. مصرف گوشت فرآوری شده برای یک زن باردار ممکن است منجر به مسمومیت غذایی شود.
مواد غذایی فرآوری شده مانند – سالامی ، گوشت چرخ کرده ، سوسیس ، پته ، فلفل قرمز دارای باکتری هایی از قبیل – سالمونلا ، لیستریا و غیره هستند. مصرف چنین باکتری هایی که گوشت گوشتی آنها به طور ناآگاهانه ممکن است منجر به عوارض بسیاری در زنان باردار مانند – مرده شدن ، سقط جنین ، رشد زیر و غیره شود.

شماره ۹ غذای دریایی
در صورت مصرف بیش از حد غذاهای دریایی در هنگام حمل ، زنان باردار در معرض خطر سقط جنین یا مرده زایی قرار دارند. صدف ، صدف ، ساشیمی ، سوشی ، میگو و غیره انواع غذاهای دریایی هستند که منجر به سقط جنین می شوند.
دلیل این امر این است که آنها غالباً با باکتری های آبی مانند لیستریا قرار دارند که می تواند برای کودک متولد نشده کشنده باشد. آنها همچنین باعث زایمان زودرس و انقباضات می شوند.
غذاهای دریایی خام غالباً با انگل هایی مانند کرم خامه ای و غیره پوشانده می شوند که می توانند باعث آسیب جدی به روده و شکم زنان باردار شوند و همچنین بر رشد کودک تأثیر بگذارند. از تهیه غذاهای دریایی ژاپنی باید به هر قیمتی در دوران بارداری اجتناب شود ، زیرا آنها فقط غذاهای دریایی را از خارج تهیه می کنند و داخل آن را خام می گذارند.

شماره ۱۰ تخم مرغ / مرغ
حتی اگر آنها کاملاً مغذی باشند ، بسیاری از تخمها باکتریهایی مانند – سالمونلا دارند که ممکن است بر رشد و نمو یک نوزاد در رحم تأثیر بگذارد. تخم های حامل این باکتری همچنین ممکن است منجر به مسمومیت غذایی ، اسهال ، تب ، درد شکم و روده ، کوچک شدن رحم یا سقط جنین شود.
از این رو ، در دوران بارداری ، تمام تخمهای مصرف شده باید کاملاً روی حرارت پخته شوند تا باکتری ها از بین بروند. مایونز ، موس و اسموتی حاوی زرده تخم مرغ هستند و از چنین غذاهایی باید در دوران بارداری اجتناب شود.

شماره ۱۱ ادویه ها
در حالی که ادویه جات و عطر و طعم و مزه را به غذا اضافه می کند ، بسیاری از آنها در صورت مصرف زیاد ممکن است برای کودک مضر باشند. ادویه های خاصی وجود دارد که باید از آنها در دوران بارداری اجتناب شود.
سیر و آنجلیکا خاصیت رقیق شدن خون دارند و از این رو مصرف زیاد آنها می تواند منجر به خونریزی یا سقط جنین شود. ادویه هایی مانند شنبلیله ، آژینوموتو و آسافوئیتیدا می توانند رحم را تحریک کرده و باعث انقباضات زودرس شوند. نعناع و آنجلیکا همچنین ادویه هایی هستند که در دوران بارداری باید از آنها دوری کنید.

شماره ۱۲ دانه کنجد
در حالی که از اکثر خانمها خواسته می شود هر روز چند دانه کنجد سیاه داشته باشند ، دانه کنجد سفید از نظر خاصیت گرم است و کنجد نباید در دوران بارداری مصرف شود.

شماره ۱۳. آلوئه ورا
علیرغم فواید بیشماری که در پوست وجود دارد ، آلوئه ورا هنگام مصرف در دوران بارداری مضر است. ملین ، آنتراکینونها ، موجود در آلوئه ورا می توانند باعث خونریزی و سقط جنین شوند.

شماره ۱۴ طبل
اگرچه طبل ها غنی از آهن و ویتامین هستند ، اما شامل آلفا-sitosterol است که بر رشد و نمو کودک تأثیر می گذارد. بنابراین ، مصرف طبل ها در دوران بارداری مضر است.

شماره ۱۵ کافئین
کافئین و فرآورده های شیر نیز باید در دوران بارداری به مقدار کم مصرف شوند زیرا این ماده دارای خاصیت گرمایش است. توصیه می شود در دوران بارداری قهوه بنوشید زیرا این امر می تواند خطر بیشتری برای سقط جنین ایجاد کند.

شماره ۱ چه میوه هایی در سه ماهه اول بارداری نخوریم؟
- گوشت ارگان
- جوانه های خام
- ماهی خام
- گوشت خام
- شیر ، پنیر و میوه بدون تمیز کردن
- الکل
- غذاهای آشغال فرآوری شده

شماره ۲ کدام میوه ها را در دوران بارداری بخوریم؟
- توت فرنگی
- گواوا
- انبه
- کیوی
- هندوانه
- گلابی
- گیلاس و غیره

شماره ۳ چه غذاهایی که باعث سقط جنین می شود؟
- گواهینامه
- انار
- انگور
- خربزه تلخ
- زنجبیل
- خمیر کوکی
- لیمو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو