اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی


منبع: ناز وب

230

1398/7/29

06:46


اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

پوست مهم ترین بخش ساختار بدن انسان است از این رو محافظت از آن برای همه افراد در هر سنی لازم است. پس از آنجایی‌که داشتن پوستی شاداب و سالم برای همه‌ی ما مهم است در این نوشته با بخش مراقبت های پوست و مو مجله تفریحی نازوب همراه باشید.

 

معرفی کامل انواع اسکراپ های پوست با روش استفاده

 

ابتدا با کلمه اسکراب آشنا شوید؟

اسکراب (لایه بردارها)، پوست های مرده و پینه های سخت ایجاد شده بر روی پوست را از بین برده، همچنین باعث از بین رفتن خطوط سطحی ایجاد شده بر روی پوست می شود.
معمولاَ پوست هایی که دارای چربی زیادی هستند، دچار تجمع پوست های مرده در قسمت های صورت، آرنج، زانو و قوزک پا می شوند.
بعد از استفاده از اسکراب ها، جوش های سطحی و پوست های مرده از روی پوست از بین می روند، و شما احساس خنکی، سبکی و تازگی خواهید نمود.

 

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

 

برای رفع چربی پوست صورت چکار کنم؟
اگر پوست صورت یا بدن شما چرب است، باید با دقت بیشتری محصولات مراقبت از پوست را انتخاب نمایید، زیرا اگر محصولات عمومی را اشتباهی انتخاب کنید، چه بسا چربی پوست شما بیشتر شده و عوارض آن شما را آزار دهد.
اگر پوست صورت شما دارای چربی آزار دهنده است و این ترشح چربی برای شما خوشایند نیست، پیشنهاد می شود که از انواع اسکراپ استفاده نمایید.

 

اسکراب ها برای پوست مفید هستند؟
اسکراب ها حاوی دانه های کوچکی مانند دانه پودر هستند که به پوست شما حس لطافت و جوانی می بخشند. اسکراب ها جزء آخرین ملزوماتی هستند که به مجموعه مواد آرایشی و بهداشتی بانوان راه پیدا کرده اند.

خیلی ها گمان می کنند این مواد بیش از حد فانتزی اند، اما موضوع جدی تر از مسئله فانتزی بودن است، و به جوان سازی پوست مربوط می شوند.
شاید استفاده از اسکراب ها چندان ضروری به نظر نرسد، اما این اسکراب ها هستند که سلول های مرده را از سطح پوست جدا کرده و باعث تسریع رشد سلول های جوان می شوند. اسکراب ها حاوی دانه های کوچکی مانند دانه پودر هستند که به پوست شما حس لطافت و جوانی می بخشند.

این دانه ها، سلول های مرده و پیر پوست را جدا و لایه جوان تر پوست را نمایان و جایگزین آن می کنند.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز آرایش می کنید و از پنکیک و کرم پودر برای یکنواخت ساختن پوستتان استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم که حتماَ وجود اسکراب را در لوازم آرایشی و بهداشتی پوستتان از ضروریات بدانید.

شما می توانید با توجه به نوع پوست و نوع اسکراب، از آن به عنوان یک پاک کننده استفاده کنید. اسکراب را روی پوستتان بزنید و به مدت چند دقیقه به آرامی با نوک انگشت هایتان به صورت دورانی صورتتان را ماساژ دهید.

اگر برای این کار وقت کافی صرف نکنید، اسکراب ها هیچ تأثیری نخواهند داشت. ممکن است احساس کنید پوستتان کمی ملتهب و قرمز شده، که این امر طبیعی است و به خاطر جدا شدن لایه و سلول های پیر روی پوستتان است. در صورتی که پوست حساس دارید می توانید بعد از استفاده از اسکراب از ماسک های احیاء کننده و مرطوب کننده برای آبرسانی به پوستتان استفاده کنید.

این ماسک ها التهاب پوستتان را از بین می برد و به پوست خنکی ویژه ای می بخشد.

چه اسکرابی بخرم؟
گاهی برای پاک کردن منافذ پوست به خصوص منافذ عمقی آن، حاضریم یک لیف زبر را با حرکات دوار روی پوست صورتمان بکشیم و هر دردی را تحمل کنیم! اما می توان با خرید و مصرف یک اسکراب با ترکیبات ملایم و طبیعی، و بدون درد، به پاکسازی منافذ پرداخت و سلول‌های مرده و پیر را از سطح پوست جدا کرد.

انتخاب درست و استفاده صحیح از اسکراب برای همه نوع پوستی اعم از خشک، چرب، حساس و مختلط معجزه‌ می‌آفریند.
اسکراب علاوه بر پاکسازی پوست و زدودن سلول های پیر، باعث روشن شدن رنگ پوست شده و بعد از استفاده، پوست را برای جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی به خصوص انواع مرطوب کننده ها آماده‌ می‌کند، اما نکته قابل توجه این است که، ترکیبات همه اسکراب ها با کیفیت و عالی نیستند. بسیاری از اسکراب ها حاوی ترکیبات شیمیایی قوی می باشند که باعث ایجاد حساسیت پوستی می شوند.

 

توصیه ما به شما خرید اسکراب هایی با مشخصات ذیل است:

دارای پروانه بهداشت باشد.
بسته بندی مناسب داشته، روی لیبل آن تاریخ تولید نوشته شده، و اکسپایر قابل روئیت باشد.
دارای منشاء گیاهی طبیعی باشد.
مواد شیمیایی در ترکیبات آن حداقل و رو به صفر باشد.
عاری از هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.

اسکراب را چگونه استفاده نمایم؟
۱) قبل از این که پوست خود، به خصوص پوست صورت را با اسکراب ماساژ دهید، ابتدا آن را با کف صابون بشویید تا خوب تمیز شود.
۲) اسکراب را روی پوست مرطوب استفاده نمایید.
۳) سپس اسکراب را با فشار روی پوست مالیده و ماساژ دهید.
۴) حتماَ به زمان استاندارد نگهداری اسکراب روی پوست دقت نمایید.
۵) حتماَ اسکراب را با فشار ملایم و به صورت دورانی روی پوست بمالید.
۶) در هفته بسته به میزان چربی پوست، و نیاز مراقبت از زیبایی، ۱ تا ۲ بار از اسکراب استفاده نمایید.
۷) حتماَ بعد از انجام اسکراب، مواد را از روی پوست خود بشویید.
۸) حتماَ از آب ولرم رو به خنک استفاده نمایید.
۹) حتماَ بعد از اسکراب از ماسک های آب رسان یا نرم کننده استفاده نمایید.

 

پوستی نرم و لطیف با اسكراب وانیلی

اسكراب‌ها انواع مختلفی دارند كه برای نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضرورت استفاده از اسكراب‌ها از بین بردن بافت‌های مرده و پاكسازی پوست از سلول‌های پیر و فرسوده است.

ضرورت استفاده از اسكراب‌ها با آمدن فصل پاییز چندبرابر می‌شود چراكه در پاییز فصل جدیدی از فرسودگی سلول‌های پوستی و مرگ آنها با سرد و خشك شدن هوا آغاز می‌شود.

برای تهیه اسكراب وانیلی به یك فنجان شكر دانه درشت نیاز دارید. شكر را درون یك كاسه بریزید و مقداری روغن زیتون به آن اضافه كنید تا شكر نرم شود.

سپس یک قاشق چای‌خوری پودر وانیل به آن اضافه کنید و آن را خوب به هم بزنید تا مخلوطی یک‌دست تهیه شود. این اسکراب را 10 تا 15 دقیقه بعد از ماسک کردن روی صورت با آب نیمه ولرم بشویید.

 

اسكراب قهوه ویژه برنزه‌ها

اگر پوست تیره دارید و می‌خواهید یك اسكراب مناسب و مفید برای پوست خود تهیه كنید به شما پیشنهاد می‌كنیم از اسكراب خانگی قهوه استفاده كنید.

وجود قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان‌های مفید می‌تواند تاثیر زیادی در پاكسازی پوست و رفع التهاب‌های پوستی داشته باشد. اسید كافئیك موجود در پودر قهوه با خاصیت ضدالتهابی كه دارد می‌تواند به درمان زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست كمك كند.

برای تهیه این اسكراب كافی است نصف فنجان قهوه را با نصف فنجان نمك با دانه‌های درشت مخلوط كنید و در نهایت یك تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه كنید و آن را هم بزنید.

افرادی كه از اسكراب قهوه برای پاكسازی و لایه‌برداری پوست استفاده می‌كنند ناخودآگاه از خواص آنتی‌اكسیدان‌ها و مواد مفید قهوه برای پیشگیری از چین و چروك پوست و كمرنگ‌تر شدن لك‌های صورت استفاده می‌كنند.

 

اسكراب نمك دریایی ویژه بدن

اگر می‌خواهید بعد از اسكراب پوستی نرم، درخشان و مرطوب داشته باشید می‌توانید از اسكراب نمك دریایی در منزل استفاده كنید برای تهیه این اسكراب نیاز به پودر سنگ نمك دریایی دارید كه خیلی نرم نشده باشد و در عین حال زبری‌های اولیه خود را از دست داده باشد.

برای تهیه این اسكراب می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده كنید و یك تا 2 قاشق از آن را با نصف لیوان پودر درشت نمك سنگ دریا مخلوط كنید به گونه‌ای كه در عین حال كه پودر نمك در روغن نرم می‌شود، به طور كامل حل نشود. استفاده از این اسكراب روی پوست بدن و دست‌ها به درخشندگی و افزایش رطوبت پوست كمك می‌كند.

 

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

 

اسكراب جو و عسل مخصوص پاشنه پا

یكی از نقاط بدن كه در طول ماه نیاز زیادی به لایه‌برداری و كرم‌های اسكراب دارد پوست پاشنه پاست. پوست این ناحیه گاهی به دلیل مراقبت نكردن، نپوشیدن جوراب و استفاده نكردن از روفرشی دچار زبری و پوسته پوسته شدن می‌شود.

بهترین اسكراب برای پوست پاشنه پا تركیبی از دانه‌های جو، عسل و ماست است كه می‌تواند به راحتی زبری پوست پا را برطرف كند و در عین حال آبرسانی مناسبی به پوست این ناحیه انجام دهد.

برای تهیه این اسكراب كافی است 2 قاشق مرباخوری جوی میكس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و به آن یك قاشق غذاخوری عسل اضافه كنید و از آن برای لایه‌برداری پاشنه پا و پوست زبر و سیاه رنگی كه در زانو ایجاد می‌شود، استفاده كنید.

 

اسكراب نشاسته

وی‍ژه پوست‌های خشك و حساس

اگر به دنبال تهیه یك اسكراب خانگی مناسب برای پوست خشك و حساس خود هستید به شما پیشنهاد می‌كنیم یك بار اسكراب نشاسته را بررسی كنید.

برای تهیه این اسكراب كافی است یك قاشق مرباخوری نشاسته را با یك تا 2 قاشق غذاخوری ماست تركیب كنید و از آن برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست دست و صورت‌تان استفاده كنید.

از این اسكراب طبیعی می‌توانید دو بار در هفته استفاده كنید. به خاطر داشته باشید كه در هر بار استفاده از اسكراب اجازه دهید این ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند تا علاوه بر آبرسانی به سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده پوست، برای از بین بردن سلول‌های مرده نیز موثر باشد.

 

نرم‌كننده پوست و ضدقارچ

اگر می‌خواهید علاوه بر لایه‌برداری از پوست بدن‌ خود آن موضع را از باكتری‌ها عاری كنید به شما پیشنهاد می‌كنیم از اسكراب خانگی ماست و گردو استفاده كنید.

برای تهیه این اسكراب كافی است 2 قاشق غذاخوری گردوی چرخ شده را با 2 قاشق ماست تركیب كنید و آن را روی پوست موضع مورد نظر بمالید.

این اسكراب به شما كمك می‌كند تا در كمتر از 15 دقیقه علاوه بر لایه‌برداری از پوست‌تان و آبرسانی مناسب به سطح پوست به از بین بردن باكتری‌ها و قارچ‌های احتمالی كه در آن موضع وجود دارد، كمك كنید.

 

اسكراب بادام

برای لایه‌برداری هفتگی

اگر می‌خواهید یك اسكراب مناسب و هفتگی در آشپزخانه‌تان آماده كنید كه از آن بتوانید به طور هفتگی استفاده كنید، می‌توانید اسكراب بادام بسازید. برای تهیه این اسكراب كافی است 10 تا 15 عدد بادام را چرخ کرده و آن را با یك قاشق نمك و یك قاشق عسل مخلوط كنید.

از این اسكراب می‌توانید هم برای لایه‌برداری از پوست صورت و هم برای لایه‌برداری از پوست دست‌ها استفاده كنید. حتی می‌توانید از اسكراب بادام برای لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده بافت پوست در ناحیه گردن استفاده كنید. دقت داشته باشید كه این اسكراب را بهتر است به صورت دورانی روی پوست‌تان مالش دهید و پس از پایان كار آن را با آب نیمه ولرم بشویید.

 

اسكراب توت‌فرنگی

برای داشتن پوستی رؤیایی و درخشان

علاوه بر اسكراب‌هایی كه از تركیب چند نوع ماده طبیعی به دست می‌آید می‌توانید از اسكراب‌های میوه‌ای نیز برای لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌ها و بافت‌های مرده پوست‌تان كمك بگیرید.

برای این كار تنها نیاز دارید میوه مورد نظر را به كمك یك گوشتكوب چوبی بكوبید یا آن را در میكسر به خوبی مخلوط كنید و برای 5 تا 10 دقیقه متناسب با نوع پوست‌تان از این اسكراب استفاده كنید.

از آنجا كه هنگام استفاده از این نوع اسكراب از اسیدهای موجود در میوه برای پاكسازی سلول‌های مرده استفاده می‌كنید باید مراقب باشید كه بعد از گذاشتن این اسكراب روی پوست‌ پس از 5دقیقه اگر احساس سوزش داشتید این اسكراب را از روی پوست‌تان بشویید تا به سلول‌های زنده پوست آسیب نرسد.

اسكراب آلوورا

برای پوست‌های حساس

اگر می‌خواهید برای پوست حساس‌تان اسكرابی ساده و كم دردسر درست كنید كه بتوانید به راحتی آن را در یخچال نگهداری كنید، می‌توانید از آلوورا استفاده كنید. آلوورا از جمله گیاهانی است كه با تمام پوست‌ها سازگاری دارد و می‌تواند هنگام لایه‌برداری آبرسانی مفیدی را به سطح پوست ارائه دهد.

برای تهیه اسكراب آلوورا كافی است ژله آلوورا را با ته فنجان نمك دریایی آسیاب شده مخلوط كنید. به عنوان مثال می‌توانید 2 قاشق از آلوورا را با یك قاشق نمك دریایی مخلوط كنید و از آن برای لایه‌برداری پوست صورت و بدن‌تان استفاده كنید.

تنها باید مراقب باشید هنگام لایه‌برداری از پوست بیش از اندازه دانه‌های نمك دریایی را روی پوست‌تان فشار ندهید.

 

اسکراب شکر

یکی از مهمترین نکات درباره اسکرابهای دست ساز خانگی این است که شما بتوانید تنها با ترکیبات کمی انواع متنوعی از اسکرابها را بسازید. به عنوان نمونه، این اسکراب شکر را امتحان کنید، شما فقط به سه جزء سازنده نیاز دارید تا بتوانید یک اسکراب طبیعی و موثر برای شادابی و نرمی پوست صورت و بدن خود تهیه کنید.

مواد لازم:

شکر سفید یا قهوه ای 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون یا روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری

ژل کپسول ویتامین E یا روغن آن نصف قاشق چایخوری

این ترکیبات را به خوبی با هم مخلوط کرده و بر روی پوست صورت به آرامی بمالید. می توانید هفته ای یک بار از این اسکراب استفاده کنید.

اسکراب شکر و موز (مخصوص بدن)

این اسکراب علاوه بر تاثیر بر پوست، به نظر خوشمزه می آید! اکثر ما موزهایی که خیلی رسیده اند و خمیر مانند شده اند را دوست نداریم و از اینکه آنها را دور می اندازیم احساس بدی داریم، خوشبختانه باید گفت که این موزهای خیلی رسیده بهترین گزینه برای درست کردن اسکراب هستند. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک عدد موز، مقداری شکر و عصاره وانیل یا هر روغن گیاهی دیگری که شما مایل به مصرف آن هستید، می باشد.

مواد لازم:

موز رسیده نرم 1 عدد

شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل یا هر روغن گیاهی دیگر چند قطره

چنگالی برداشته و با استفاده از آن موز را له کنید تا یک خمیر یکدست به دست آید. سپس، شکر و روغن را به آن اضافه کنید. اگر می خواهید این اسکراب را برای پوست صورت نیز استفاده کنید فقط موز را له کرده و با روغن مخلوط کنید و از شکر استفاده نکنید.

 

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

 

اسکراب گوجه فرنگی با شکر( مخصوص پوست صورت)

حتی اگر شما خوردن گوجه فرنگی را دوست ندارید، ولی بدانید که گوجه فرنگی میوه ای فوق العاده برای اسکرابهای صورت می باشد. گوجه فرنگی غنی از لیکوپن بوده که نقش آن در اصلاح عملکرد سلولی پوست و نرم کردن پوست تایید شده است.

شکر به لایه برداری پوست کمک کرده و باعث آزاد شدن لیکوپن از گوجه فرنگی می شود. این اسکراب، سریع و به آسانی تهیه شده و بدون هیچگونه مواد شیمیایی می باشد.

مواد لازم:

گوجه فرنگی 1 عدد

شکر سفید نصف فنجان

گوجه فرنگی را به دقت خرد و ریز کنید. شکر را در ظرف دیگری مثل یک کاسه ریخته و گوجه های ریز شده را درون آن بریزید. گوجه فرنگی های پوشیده شده با شکر را به آرامی و با حرکت دورانی روی پوست خود بمالید ولی از نواحی اطراف چشمها اجتناب کنید. آب شکر و گوجه فرنگی باقیمانده در ظرف را به صورت مالیده و بگذارید تا 10 دقیقه بماند، سپس صورت خود را بشویید. اگر به گوجه فرنگی حساسیت دارید از این اسکراب استفاده نکنید.

 

اسکراب شکر و دارچین( مخصوص لبها)

لبها نیز می توانند از یک اسکراب روزانه خیلی ملایم ذینفع گردند. اگر شما از یک مسواک نرم یا پارچه شستشو برای لایه برداری لبهایتان استفاده نمی کنید، این اسکراب شیرین و خوش طعم حتما شما را جذب خواهد کرد! تنها با 3 ماده اصلی موجود در آشپزخانه شما می توانید سلولهای مرده پوست لب را برداشته و لبهایی نرم و فوق العاده داشته باشید.

مواد لازم:

روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری

شکر سفید 1 قاشق غذاخوری

دارچین نصف قاشق چایخوری

ابتدا شکر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید، سپس دارچین را به آنها بیافزایید. به خوبی هم بزنید و روی لبها بمالید. این اسکراب را به آرامی و با حرکات دورانی بر روی لبها بمالید و سپس بشویید.

 

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

 

اسکراب مرکبات و نمک

اسکرابهای حاوی شکر برای انواع پوستها بسیار خوب هستند، اما برخی اوقات یک اسکراب زبر و خشن با نمک دریایی که حاوی تازگی مرکبات نیز هست برای بیدارسازی حواس ما لازم است. این اسکراب برای استفاده قبل از حمام در هنگام صبح و شروع روز بسیار عالی می باشد تا در طول روز پوستی شاداب و تازه داشته باشید.

مواد لازم:

نمک دریایی نصف فنجان

روغن زیتون یا روغن نارگیل نصف فنجان

آب پرتقال یا آب لیمو ترش تازه( یا مخلوط هر دو) 1 تا 1 و نیم قاشق چایخوری

همه مواد را با هم مخلوط کرده و به آرامی و بصورت دورانی بر روی پوست بمالید.

 

اسکراب مخصوص دست

دستهای ما غالبا در معرض ضربه و آسیب های مختلف بوده و اکثرا مورد بی توجهی واقع می شوند. دستهایتان را با این اسکراب خانگی آسان مورد توجه قرار داده و سلولهای مرده و پوسته پوسته را از روی آنها بردارید. این روشی سریع و آسان برای نرم و لطیف ساختن دستها می باشد.

مواد لازم:

نمک دریا یک چهارم فنجان

شکر سفید یک چهارم فنجان

عسل 1 تا 2 قاشق غذاخوری

روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه 1 قاشق غذاخوری

عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و در یک کاسه به خوبی هم بزنید. در یک کاسه دیگر، نمک دریا و آب لیمو را ریخته و تا وقتی یکدست شوند هم بزنید. سپس محتویات دو کاسه را با هم ترکیب کنید. این اسکراب را فورا استفاده کنید یا در یخچال نگهداری کنید.

 

اسکراب نعناع (مخصوص پا)

همانطور که می دانید فصل بهار و تابستان فصل استفاده از انواع صندل می باشد، پس بیایید پاهایمان را با این اسکراب معطر برای صندل هایمان آماده کنیم! نعناع مانند یک رایحه تقویت کننده بوده و معمولا در تهیه لوسیون ها و درمانهای مخصوص پا، مورد استفاده قرار می گیرد و این به دلیل خواص ارزشمندی است که در برگهای آن نهفته است.

اگر شما در طول روز زیاد سرپا هستید یا اینکه می خواهید پاهایتان را موردتوجه قرار دهید این اسکراب موثر و ساده بهترین گزینه می باشد.

مواد لازم:

نمک دریا 1 فنجان

روغن نعناع یا روغنهای گیاهی دیگر مثل روغن زیتون، نارگیل، آووکادو یک چهارم فنجان

برگ نعناع 1 قاشق غذاخوری

تمام مواد را در یک کاسه باهم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. این اسکراب را بلافاصله استفاده کنید یا در یک شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

اسکراب برطرف کننده کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

هم بر روی بازوهای خود این دانه های قرمز رنگ و خشن را دارید؟کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی نوعی اختلال پوستی است که در آن پوست نواحی مختلف بدن بخصوص بازوها ظاهری خشن، گاه قرمز و خشک دارد.استفاده از این اسکراب بطور مداوم برای درمان این دانه های جوش مانند قرمز، توصیه می شود.

سازنده این اسکراب تاکید می کند که هر بار که دوش می گیرید از این اسکراب استفاده کنید، اما اگر فکر می کنید که استفاده بیشتر از آن تاثیر بهتری دارد، می توانید هر زمان از روز که خواستید آن را به کار ببرید تا پوستتان در این نواحی نرمتر شده و قرمزی آن کاهش یابد.

مواد لازم:

ظرف پلاستیکی در دار

شکر سفید 1 فنجان

روغن زیتون یا آووکادو

شکر را درون ظرف ریخته تا حدود 2 و نیم سانت از بالای آن خالی باشد. روغن زیتون را بر روی شکر بریزید تا ظرف پر شود. سپس، در شیشه را بسته و به خوبی تکان دهید تا مخلوط شوند.

 

 

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

 

اسکراب روزانه مخصوص تمام انواع پوست

این اسکراب یکی دیگر از لایه بردارهای خانگی برای نرمی همه انواع پوست بوده و می توان آن را به مدت طولانی نگهداری کرد. تنها بایستی جو دوسر پودر شده و بادام پودر شده را با هم مخلوط کرده و آب یا مایعات دیگر مثل شیر را به آن بیافزایید و از بابت نگهداری آن در یخچال نگرانی نداشته باشید. این اسکراب طبیعی، زیبایی طبیعی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مواد لازم:

جو دوسر پودر شده نصف فنجان

بادام پودر شده نصف فنجان

 

آب یا آب گل رز مقداری

می توانید به جای آب، برای پوستهای خشک از شیر و برای پوستهای چرب از عنبر سائل استفاده کنید. همچنین می توانید مایع مورد نطر را در هنگام استفاده به اسکراب بیافزایید.

جو دوسر و بادام را بصورت جداگانه آسیاب کرده و سپس در یک ظرف با هم مخلوط کنید. زمانی که شما می خواهید از اسکراب استفاده کنید، به حدود نصف قاشق غذاخوری از مواد خشک، مقدار کمی از مایع مورد نظرتان را اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد خشک به خوبی خیس شده و مایع را به خود بکشند، سپس به آرامی آن را به پوست صورت مالیده و در نهایت با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت عسل – لیمو

برای از بین بردن سلول‌های مرده، حفظ و افزایش رطوبت و نرمی پوست، و روشن کردن رخساره

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری آبلیمو
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف قاشق غذاخوری شکر

مواد اولیه را به خوبی در یک‌کاسه به هم بزنید، مخلوط بدست آمده را به صورتتان بمالید، سپس با آب گرم بشویید

اسکراب نمک، لیمو، و شکر

برای لایه‌برداری و درخشنده کردن چهره

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری نمک
آب نصف یک لیمو ترش
شکر، به مقداری که مخلوط شما سفت و سخت شود، نه کاملاً خشک

تمام مواد را به خوبی در یک‌کاسه مخلوط کنید، سپس به آرامی بر روی پوستتان ماساژ دهید. اجازه دهید برای ۲ تا ۳ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آنرا با آب بشویید.

اسکراب آواکادو و بلغور جو دوسر برای پوست‌های چرب

برای نرم و مرطوب کردن پوست، و جلوه‌ای سالم

مواد لازم:

۲ قاشق چای خوری بلغور جو دوسری که به خوبی پودر شده
۱ قاشق چای خوری آواکادو
۱ قاشق چای خوری عسل

مواد را به خوبی در یک‌کاسه بهم زنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. حالا خمیر را بر روی صورت مرطوب، به شکل دایره وار ماساژ دهید، سپس با آب گرم آنرا بشویید.

اسکراب جوش شیرین برای دانه‌های سر سیاه

برای برطرف کردن دانه‌های سرسیاه

مواد تشکیل دهنده:

۱ قاشق غذاخوری شکر
۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۲ قاشق غذاخوری آب

مواد اولیه را در یک‌کاسه باهم مخلوط کنید. حالا مخلوط را بر روی صورت مرطوب ماساژ دهید، سپس با آب گرم آنرا بشویید.
اسکراب صورت موز و شکر

 

برای لایه‌برداری و تغذیه‌ی پوست

مواد لازم:

۱ موز رسیده‌ی پوست کنده
یک چهارم فنجان شکر
یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای

موز را در یک‌کاسه به خوبی له کنید، حالا بقیه‌ی مواد را به آن بیفزایید تا خمیری بدست بیاید. خمیر را بر روی صورتتان ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک زرده‌ی تخم مرغ، عسل، و روغن زیتون

این ماسک، برای پوست‌های خشک فوق‌العاده است

مواد لازم:

۱ زرده‌ی تخم مرغ
۱ قاشق غذاخوری عسل گرم
۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون

مواد اولیه را در یک‌کاسه مخلوط کنید. حالا مخلوط بدست آمده را بر روی پوستتان ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت ماست و خیار

این ماسک، برای سرحال کردن و جان بخشیدن به پوستتان عالی است.

 

مواد لازم:

نصف یک خیار
۱ قاشق غذاخوری ماست

این دو را توسط یک همزن باهم مخلوط کنید، و سپس مخلوط را بر روی پوستتان ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک عسل و آب پرتغال

برای بدست آوردن درخشش پوست

مواد لازم:

۳ قاشق غذاخوری آب پرتغال بدون پالپ

نصف فنجان عسل گرم

این دو را در کاسه‌ای مخلوط کنید، سپس بر روی صورتتان ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بنشیند، حالا با آب گرم و بعد از آن با آب خنک صورتتان را بشویید.

ماسک ویتامین سی

یک ماسک عالی برای ضد پیری پوست

 

مواد تشکیل دهنده:

نصف کیوی تازه، پوست کنده و له شده
۲ قاشق غذاخوری عسل
۲ قطره اسانس پرتغال

این مواد را در یک همزن باهم مخلوط کنید، حالا مخلوط را به پوستتان ماساژ دهید، اجازه دهید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند، در نهایت صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

اسکراب قهوه و شکر:

مخلوط ۴ قاشق قهوه با ۲ قاشق شکر قهوه ای، ۶ قاشق روغن زیتون ( روغن نارگیل مایع ) و ۱ قاشق عسل .

کافئین موجود در این اسکراب می تواند در کاهش سلولیت و نرم شدن پوست بسیار مفید باشد، شکر به عنوان یک لایه بردار ملایم، عسل پوست را تغذیه و روغن به هیدراته شدن کمک خواهد کرد و خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

پوست مرطوب را در حمام با ایناسکراب با حالت دایره ای برای چند دقیقه ماساژ دهید، ت به مناطق سلولیت و جاهایی که پوست خشک است توجه زیادی کنید، پس از آن، با آب بشویید. پوست شما بسیار نرم، مرطوب و صاف خواهد شد.

 

اسکراب بدن قهوه:

مخلوط ۴ قاشق قهوه با ۵ قاشق روغن زیتون (اگر روغن نبود بجای آن از عسل استفاده کنید)، (اگر اسکراب خیلی سفت شد و کار با آن مشکل شد – یک کمی آب اضافه کنید) پوست خود را با این اسکراب برای چند دقیقه در حمام ماساژ دهید، به جاهایی که سلولیت دارد ، توجه بیشتری می کنیم سپس آبکشی میکنیم.

توجه: وقتی که پوست خود را با یک اسکراب ماساژ میدهیم، به گردش خون بهتر کمک میکند، در نتیجه، پوست مرطوب می شود. در صورت استفاده از اسکراب بدن به طور منظم، با پوست زیر و خشن برای همیشه خداحافظی کنید.

 

اسکراب خانگی قهوه برای پوست صورت چرب

مخلوط ۱ قاشق قهوه با ۱ قاشق ماست ساده. به آرامی صورت خود را برای یک تا دو دقیقه با آن ماساژ دهید، پس از آن، با آب ولرمبشویید.

اگر پوست خشک دارید ، همین اسکراب را درست کنید فقط ، بجای ماست از یک کرم ساده استفاده کنید.

 

اسکراپ انواع پوست/ کاملترین پکیچ اسکراپ خانگی

 

نوع دیگری از اسکراب خانگی قهوه برای انواع پوست صورت:

مخلوط ۱ قاشق بلغور جو دوسر با آب گرم ۵-۱۰ دقیقه صبر کرده تا جو خوب نرم شود، . پس از آن، ۱ قاشق قهوه را بریزید. در حال حاضر،اگر پوست شما خشک است، ۱ قاشق از کرم ساده را اضافه کرده، اگر پوست شما چرب و یا نرمال است، ۱ قاشق ماست ساده اضافه کنید.

به آرامی صورت خود را با این اسکراب برای چند دقیقه ماساژ داده ، سپس، با آب ولرم بشویید. پوست شما نرم و سالم و درخشان خواهد شد

 

تکه های یخ قهوه:

اگر شما می خواهید پوستتان درخشان باشد از قهوه تازه یخ درست کرده هر روز با تکه های یخ صورت خود را پاک کنید. استفاده ازتکه های یخ بر روی صورت گردش خون را بهبود می بخشد، به پوست شما درخشش داده، منافذ را کوچک، از پیری و چین و چروک پوست پیشگیری میکند.

توجه:اگر پوست شما حساس است و مستعد ابتلا به ناراحتی های مختلف است.استفاده مستقیم از تکه های یخ بر روی صورت خودداری کنید، یک مکعب یخ در یک پارچه تمیز قرار داده و ماساژ میدهیم.

استفاده منظم از اسکراب صورت و بدن پوست را نرم و سالم نگه میدارد، چرا که این درمان می تواند به از بین بردن سلول های مرده ازسطح پوست کمک کند،

اسکراب بدن چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکراب بدن پاک‌کننده‌ای فوق‌العاده برای کل بدن، تقریبا شبیه به اسکراب صورت است. سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و عمل آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و پوستی نرم ولطیف به ارمغان می‌آورد.

اسکراب بدن از موادی زبر مانند نمک، شکر، تفاله قهوه، سبوس برنج، حتی پوست گردو تهیه می‌شود و معمولا با روغن‌های مخصوص ماساژ و اسانس‌هایی مانند روغن‌های ضروری، ترکیب می‌شود.

اگر در ترکیب یک اسکراب از نمک استفاده شود، آن را اسکراب نمکی می‌نامند، از جمله نمک‌هایی که در لایه‌برداری از آن می‌توان بهره برد: نمک شفاف یا نمک دریاست. فرایند لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست با دوش گرفتن و مالیدن لوسیون به بدن تکمیل می‌گردد. البته این ماساژ درمانی نیست.

روش صحیح اسکراب‌ بدن

با یک اسکراب خوب می‌توان تمامی پوست‌های مرده را از سطح پوست زدود تا جایی که تصور می‌کنید یک لایه از پوستتان که زبر بوده برداشته شده و پوستی لطیف جای آن را گرفته است. برای داشتن پوستی لطیف در حمام خانه خود، نکات زیر را دنبال کنید:

پوستی لطیف با اسکراب مناسب

من اسکراب‌های شکر را به اسکراب خشکِ نمک ترجیح می‌دهم. درباره نوع اسکرابی که انتخاب می‌کنید محتاط باشید زیرا انواع ارزان‌قیمت آن منافذ پوست را بیش از حد باز کرده و موجب کشیدگی پوست می‌گردد. می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید و یا اسکراب خودتان را بسازید.

از پایین تا بال همه بدن را لیف بکشید

این راز زیبایی در حمام برای من بسیار ارزشمند است. از پاهای خود شروع کنید و لیف را با حرکت دایره‌‌وار به ساق‌ها و تمام بدن کشیده و همه بدن خود را تا سرانگشتان و بازوها ماساژ دهید.

عدم استفاده از اسکراب هر روزه

از پاک‌سازی افراطی سلول‌های مرده پوست با اسکراب‌ها جدا خودداری کنید، دوبار در هفته کافیست. اگر پوستی حساس دارید، مراحل را با ملایمت بیشتری انجام دهید.

بعد از زدودن موهای بدن، اسکراب ممنوع

بعد از تمیز کردن موهای بدن، پوست به شدت حساس شده و در خطر سوزش قرار می‌گیرد. به هر حال من یک اسکراب خوب را قبل از تمیز کردن موهای بدن پیشنهاد می‌کنم که هم سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هم مانع از تراشیدن موها نمی‌شود.

چرب کردن بدن بعد از حمام

بعد از یک اسکراب لذت‌بخش در حمام، من عاشق چرب کردن بدنم با روغن نارگیل مرغوب و تازه هستم. یک لایه خیلی ضخیم از مرطوب کننده یا روغن، حسی فوق‌العاده به شما می‌دهد، اما نکته مهم این است که از مرطوب‌کننده بعد از یک اسکراب درست و کامل استفاده کنید.

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

با اسکراب و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد کرد، زیرا اجازه نفوذ به زیر سلول‌های پوستی صادر شده و سلول‌های مرده سد راه رسیدن و جذب مواد مغذی به پوست نخواهند بود.

به یاد داشته باشید که اسکراب، تفریح و سرگرمی نیست و اگر با دقت و درست صورت نپذیرد، آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌آورد. برخی از افراد با استفاده افراطی و خشن از اسکراب‌ها موجبات صدمات و خراش‌ را بر پوست فراهم می‌کنند!

برای تاثیر بیشتر، با پوست خود با ملایمت و به دور از هرگونه خشونتی رفتار کنید، تاثیر لایه‌برداری در دراز مدت و با صبر حاصل می‌شود نه با شدت و سرعت. با استفاده افراطی از اسکراب‌ها، پوست حالت جمع‌شدگی به خود گرفته و در موارد وخیم‌تر پوست بسیار نازک و شکننده خواهد شد.

از اسکراب‌ها فقط یک یا دوبار در هفته استفاده نمائید و همیشه بعد از لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست، از کرم ضد آفتاب استفاده نمائید (غیر ازشب) زیرا پوست نسبت به نور واکنش نشان خواهد داد.

مراحل:

همیشه بهترین اسکراب را انتخاب کنید. البته این به معنای گران‌ترین نوع نیست، بلکه منظور مناسب‌ترین، برای پوست شماست. شاید مجبور شوید چند محصول مختلف را امتحان کنید تا اینکه متوجه شوید کدام برای پوست شما مناسب‌تر است، اما در نهایت این امتحان کردن‌ها، ارزشمند خواهد بود.
اسکراب خود را در حمام نزدیک دوش یا وان بگذارید. فقط در این صورت فراموش نمی‌کنید که از آن استفاده کنید و در نتیجه درخشش پوستتان هم حفظ خواهد شد.
از اسکراب فقط و فقط یک‌بار در هفته استفاده نمائید. استفاده هر روزه از آن، منجر به آسیب‌های پوستی خواهد شد، پوست شما خشک و خشن شده و اگردارای پوستی حساس هستید قطعا نتایج بدتری حاصل می‌شود.

پوست خود را مرطوب کنید
اسکراب را به پوست بمالید و پوست خود را ماساژ دهید. کل صورت، گردن و بالای سینه‌ها را با اسکراب ماساژ دهید. از ماساژ دادن خشن جدا خودداری کنید و مراقب باشید که مواد اسکراب به اطراف چشم‌ها مالیده نشود.
نقاطی از صورت که می‌توان کمی محکم‌تر ماساژ داد: پیشانی، بینی و چانه می‌باشند، هنگام مالیدن اسکراب به بالا و بین سینه‌ها، باید محتاطانه عمل کنید زیرا پوست آن نقطه از بدن بسیار حساس و ظریف است.
صورت خود را خوب بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده است؛ هنگامی که تمامی مواد کاملا شسته شود، پوستی لطیف و نرم خواهید داشت.
پوست خود را خشک کنید. پوست خود را با حوله‌ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، ادامه دهید.

خواص اسکراب قهوه

سرشار از آنتی‌اکسیدان ماده شیمیایی و اصلی موجود در قهوه یک آنتی‌اکسیدان طبیعیست. آنتی‌اکسیدان‌ها فوائد زیادی در پیشگیری از بیماری قلبی و خاصیت ضدسرطان دارند، همچنین تاثیر رادیکال‌های آزاد را که لایه زیرین پوست را از بین برده و در واقع باعث بروز لکه‌های حاصل از افزایش سن و چین و چروک می‌شوند، را خنثی می‌کنند. استفاده از اسکراب قهوه باعث جذب آنتی‌اکسیدان‌ها شده، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

اسکراب قهوه، لایه ‌بردار طبیعی پوست

این اسکراب به دلیل داشتن دانه‌های ریز قهوه، نمک یا شکر، به عنوان لایه‌بردار عمل می‌کند و با برداشتن کثیفی‌های باقی‌مانده و سلول‌های مرده باعث جوان‌تر به نظر رسیدن شما می‌شود. پاکسازی باعث می‌شود پوست رطوبت را بهتر جذب کند.

بهبود جریان خون و بافت پوست

بعضی‌ها از اسکراب قهوه برای جلوگیری از واریس استفاده می‌کنند. این اسکراب جریان خون را بهبود بخشیده و می‌تواند امکان بروز سلولیت‌ها را کاهش دهد. ماساژ دورانی پوست باعث آزادسازی سموم و چربی‌های زیر پوست می‌شود.

کافئین باز کننده عروق بوده، این عمل باعث انقباض و انبساط سریع رگ‌های خونی شده که در ظاهر پوست نیز مشهود خواهد بود.

رایحه‌ درمانی اسکراب قهوه

از روغن قهوه برای آرامش استفاده می‌کنند. بوی قهوه افکار مختلف را از ذهن دور می‌کند. همچنین خاصیت ضدافسردگی داشته، ضد تهوع است. با استفاده از اسکراب قهوه از مزایای بی شمار آن بهره‌مند شوید.

آموزش انواع اسکراب قهوه

قهوه نه تنها یکی از نوشیدنی های انرژی زا مورد علاقه ما است، همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده طبیعی شگفت انگیز، است که ما می توانیم برای زیبایی استفاده کنیم. امروز، برخی دستورات خانگی اسکراب صورت و بدن با استفاده از قهوه را آموزش میدهیم:

اسکراب قهوه و شکر

مخلوط ۴ قاشق قهوه با ۲ قاشق شکر قهوه ای، ۶ قاشق روغن زیتون ( روغن نارگیل مایع ) و ۱ قاشق عسل.

کافئین موجود در این اسکراب می تواند در کاهش سلولیت و نرم شدن پوست بسیار مفید باشد، شکر به عنوان یک لایه بردار ملایم، عسل پوست را تغذیه و روغن به هیدراته شدن کمک خواهد کرد و خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

پوست مرطوب را در حمام با این اسکراب با حالت دایره ای برای چند دقیقه ماساژ دهید، ت به مناطق سلولیت و جاهایی که پوست خشک است توجه زیادی کنید، پس از آن، با آب بشویید. پوست شما بسیار نرم، مرطوب و صاف خواهد شد.

اسکراب قهوه بدن

مخلوط ۴ قاشق قهوه با ۵ قاشق روغن زیتون (اگر روغن نبود بجای آن از عسل استفاده کنید)، (اگر اسکراب خیلی سفت شد و کار با آن مشکل شد – یک کمی آب اضافه کنید) پوست خود را با این اسکراب برای چند دقیقه در حمام ماساژ دهید، به جاهایی که سلولیت دارد ، توجه بیشتری می کنیم سپس آبکشی میکنیم

توجه: وقتی که پوست خود را با یک اسکراب ماساژ میدهیم، به گردش خون بهتر کمک میکند، در نتیجه، پوست مرطوب می شود. در صورت استفاده از اسکراب بدن به طور منظم، با پوست زیر و خشن برای همیشه خداحافظی کنید.

اسکراب قهوه برای صورت های چرب

مخلوط ۱ قاشق قهوه با ۱ قاشق ماست ساده. به آرامی صورت خود را برای یک تا دو دقیقه با آن ماساژ دهید، پس از آن، با آب ولرم بشویید. اگر پوست خشک دارید ، همین اسکراب را درست کنید فقط ، بجای ماست از یک کرم ساده استفاده کنید .
اسکراب خانگی قهوه برای پوست صورت

مخلوط ۱ قاشق بلغور جو دوسر با آب گرم ۵-۱۰ دقیقه صبر کرده تا جو خوب نرم شود، . پس از آن، ۱ قاشق قهوه را بریزید. در حال حاضر، اگر پوست شما خشک است، ۱ قاشق از کرم ساده را اضافه کرده، اگر پوست شما چرب و یا نرمال است، ۱ قاشق ماست ساده اضافه کنید.

به آرامی صورت خود را با این اسکراب برای چند دقیقه ماساژ داده ، سپس، با آب ولرم بشویید. پوست شما نرم و سالم و درخشان خواهد شد.

اسکراب قهوه به صورت تکه های یخ

اگر شما می خواهید پوستتان درخشان باشد از قهوه تازه یخ درست کرده هر روز با تکه های یخ صورت خود را پاک کنید. استفاده از تکه های یخ بر روی صورت گردش خون را بهبود می بخشد، به پوست شما درخشش داده، منافذ را کوچک، از پیری و چین و چروک پوست پیشگیری میکند.

اسکراب قهوه ویشی

مخلوطی از عصاره‌ی قهوه با نمک دریایی مرده و روغن‌های ضروری انرژی‌زا، درمانی موثر برای پوست می‌باشد. هدف سلولیت‌ها و پوست‌های خشک است.

برای نتایجی مشابه در خانه، قهوه تقویت کننده بدن متشکل از پودر دانه‌های قهوه‌ی عربی، نمک دریایی مرده، روغن مرطوب کننده‌ی جوجوبا، عصاره‌ی روغن نیرو بخش نعناع و رزماری را امتحان کنید. یا اینکه دستور زیر را انجام دهید:

نصف پیمانه شکر (یا نصف پیمانه نمک سولفات منیزیم را برای اسکراب‌های شدیدتر) یک فنجان پودر قهوه‌ی سرد، ۱ و ½ قاشق چایخوری روغن جوجوبا، و برگ‌های چای ۲ بسته چای کیسه‌ای. پیش از آنکه دوش بگیرید، با ملایمت مخلوط این مواد را روی بدن خود بمالید. سپس دوش گرفته، بدن خود را به آرامی خشک نمائید و مرطوب کننده بزنید.

استفاده منظم از اسکراب صورت و بدن پوست را نرم و سالم نگه میدارد، چرا که این درمان می تواند به از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست کمک کند. توجه داشته باشید که اگر پوست شما حساس است و مستعد ابتلا به ناراحتی های مختلف است.

استفاده مستقیم از تکه های یخ بر روی صورت خودداری کنید، یک مکعب یخ در یک پارچه تمیز قرار داده و ماساژ می دهیم.

با رعایت نکات نگهداری از پوست و مصرف مرتب و مداوم اسکراپ ها همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

 

معرفی برترین اسکراب برای رفع موی زائد

سفید و پنبه ای شدن صورت

ماسک لایه برداری برای زیبایی پوست

ماسک قهوه برای نرم شدن بدن

 

Scrub Skin Types / The Complete Home Scrub Pack


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو