جزئیات روابط پشت پرده زم با سعودی ها +عکس

80

1398/7/29

09:32


محمد بن سلمان ولی عهد سعودی ، سه شنبه 30 می 2017 در مصاحبه با شبکه رسمی عربستان سعودی گفت: منتظر نخواهد شد تا درگیری در عربستان به وجود بیاید بلکه تلاش خواهد کرد تا این درگیری در ایران و نه عربستان به وجود بیاید .

جزئیات روابط پشت پرده  زم با سعودی ها +عکس

این سخن، دروغ های سران رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره توان جاسوسی خود در جهان و ایران را به یادها می آورد.

مبالغه نیست اگر بگوئیم عربستان سعودی در کنار رژیم صهیونیستی ،با حمایت نیروهای اطلاعاتی آمریکا و غرب، پس ازناکامی توان نظامی خود و فشارهای خارجی، با ایجاد فتنه های قومی، طائفی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی و با هزینه میلیاردها دلار در صدد تضعیف جمهوری اسلامی ایران است.

مراکز اطلاعاتی غرب، عربستان و رژیم صهیونیستی با جذب جاسوس ها و مزدوران ضعیف النفس از داخل و خارج ایران، از شبکه های اجتماعی برای تحریک جامعه ایران سوء استفاده می کنند که البته این مساله جدیدی نیست.این کشورها با استفاده از این شبکه ها مجازی علیه ایران فعالیت می کردند که به برخی شلوغی ها و آشوب در برخی از شهرهای ایران انجامید و تنها هدف آنها نیز ساقط کردن نظام ایران بود، فعالیت آنان تا آنجا پیش رفت که برخی از مزدوران شرکت کننده پس از عبور از خط قرمزهای سیاسی و اجتماعی مردم ایران، پرچم ایران را آتش زده و به مقدسات اسلامی ایران توهین کردند.

"روح الله زم "که در پس مسئولیت خود به عنوان "خبرنگار" در کانال آمدنیوز در تلگرام فعالیت داشت و آن را به تریبونی برای انتشار اخبار دروغین و تحریک علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده بود، از مهم ترین مزدوران و جاسوس هایی بود که خود را به دشمنان ایران فروخت و طی سالیان گذشته در ایجاد آشوب ها و اعتراض ها نقش زیادی داشت و به مقدسات اسلامی توهین و برخی از گروه های جدایی طلب را تحریک می کرد و به اختلافات طائفی و قومی و مذهبی دامن می زد و با توهین به ارزش های دینی و اخلاقی مردم ایران به ویژه جوانان به انتشار رذائل و فساد می پرداخت.

جزئیات روابط پشت پرده  زم با سعودی ها +عکس

زم پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 و حوادث پس از آن از کشور فراری شد و به سرعت مورد حمایت سازمان اطلاعات فرانسه قرار گرفت، به گونه ای که در فرانسه تحت حفاظت شدید بود و پس از تاسیس کانال آمد نیوز با حمایت و هزینه عربستان و امارات، چند خودرو و موتور پلیس فرانسه از وی حفاظت می کردند.

علیرغم همه اقدامات حفاظتی،این مزدور عربستان و اسرائیل و غرب، 14 اکتبر به دام سازمان اطلاعات سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی افتاد و اطلاعات غرب و اسرائیل و عربستان از آن زمان یعنی در دام افتادن این صید گرانبها، دچار شوک شدند.

رسانه های غربی و اسرائیلی تلاش کردند تا زیاد این پیروزی اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پوشش ندهند زیرا با بازداشت وی ضعف نهادهای اطلاعاتی کشورهای خود و میزان دخالت در حوادث و آشوب های گاه به گاه در ایران را نشان می دهند، اما عربستان به خاطر اهداف پشت پرده ، هنوز این خبر را به شکل قابل توجهی از طریق شبکه های تلویزیونی و رسانه های خود به ویژه العربیه و الحدث ، پوشش می دهد.

فهمیدن دلیل اصرار عربستان بر خبر بازداشت زم، و اصرار بر "خبرنگار بودن " وی هوش زیادی نمی خواهد، درست است که عربستان یکی از مزدوران خود را از دست داده اما می خواهد افکار عمومی عربستان و هم چنین جهان را قانع کند که فقط عربستان خبرنگاران را تعقیب نمی کند، همان کاری که با جمال خاشقچی خبرنگار خود، ایران هم همان کار را می کند.

بدون شک رسانه های سعودی از جمله دو شبکه العربیه و الحدث ، فقط به دنبال تحقق اهداف مسئولان خود هستند، و این مسئولان از ماموران بن سلمان برای خلاص کردن خاشقچی باهوش تر نیستند ، اما خبرنگاران ایرانی زیادی در اروپا و امریکا از ایران انتقاد می کنند، بدون اینکه ایران به آنان تعرض کند.

برخی خبرنگاران داخلی ایران نیز آزادانه از دولت انتقاد می کنند بدون اینکه کسی مانع انان شود این حقیقتی اثبات شده است و نه ادعایی مح

. با نگاهی گذرا به عناوین روزنامه های ایران در کیوسک روزنامه فروشی ها می توان این حقیقت را به خوبی لمس کرد. زم انگونه که العربیه و الحدث القا می کنند خبرنگار نبود این مزدور موجب به دام افتادن افراد بی گناهی بود که در چنگ عدالت افتاد و این مساله هیچ ارتباطی به عربستان ندارد .کشوری که بدن خبرنگار خود را با اره تکه تکه کرده و اجزای بدن وی را در اسید حل کرد در حالی که خاشقچی نه تنها مخالف نظام نبود، بلکه از اینکه به وی صفت مخالف بدهند نیز خودداری می کرد، وی از بدنه رژیم عربستان بود و تا لحظه آخربه دفاع از عربستان و خاندان حاکم افتخار می کرد.

سعد محمد / العالم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو