شورای نظامی‌ سودان: مذاکرات متوقف می‌شود

منبع: برترین ها

100

1398/3/14

07:26


رئیس شورای نظامی سودان بامداد سه‌شنبه از توقف مذاکرات با گروه‌های مخالف خبر داد و مدعی شد که انتخابات عمومی در این کشور حداکثر طی 9 ماه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان بامداد سه‌شنبه طی سخنانی گفت که راه‌حل حکومت در سودان از طریق صندوق انتخابات است.

وی همچنین مذاکره با ائتلاف «قوی الحریه و التغییر» را متوقف اعلام کرده و مدعی شد که انتخابات عمومی در این کشور طی حداکثر 9 ماه آینده برگزار خواهد شد.

رئیس شورای نظامی سودان از دادستانی کل نیز خواست تا به تحقیق درباره خشونت‌های روی داده در میدان تحصن‌کنندگان بپردازد.

البرهان گفت که حکومت را به کسی که ملت انتخاب کند تحویل خواهیم داد و ارتش در برابر تغییرات قرار نمی‌گیرد.

وی همچنین از تشکیل دولت پیشبرد امور برای فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات خبر داد.

از اواخر ماه مه گذشته، هجمه شورای نظامی انتقالی در سودان به تحصن کنندگان مخالف ادامه حکومت نظامی و موافق انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند شدت گرفت؛ تا آنجایی که آنها را «تهدیدی برای امنیت ملی کشور» خواند.

اقدامات خشونت‌آمیز شورای نظامی سودان علیه معترضان و مخالفان خود در روز دوشنبه تا اندازه‌ای پیش رفت که به درگیری‌های خونین در خارطوم انجامید.

در همین راستا، ائتلاف «الحریه و التغییر» که بزرگترین ائتلاف معارض در شرایط کنونی سودان محسوب می‌شود، دوشنبه‌شب ساعاتی پس از حمله نیروهای پلیس به مخالفان شورای انتقالی در خارطوم گفت که تعداد کشته‌های اعتراضات سودان به بیش از ۳۰ کشته افزایش پیدا کرده است.

اعتراضات در حالی ادامه دارد که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو