بی‌اعتنایی تماشاگران به آنجلینا جولی و ویل اسمیت

منبع: برترین ها

87

1398/7/29

16:38


شکستی تلخ در کارنامه ویل اسمیت، گیشه کم رونق فیلم جدید آنجلینا جولی و شگفتی‌ساز شدن «انگل» از رویداد‌های مهم گیشه سینمای جهان در هفته گذشته بودند.

خبرآنلاین: فیلم جدید آنجلینا جولی، محصول تازه والت دیزنی، اقتباسی آزاد از قصه «زیبای خفته»‌، همه این‌ها کافی نبود تا اکران موفق برای «مالفیسنت» رقم بزند.

بی‌اعتنایی تماشاگران به آنجلینا جولی و ویل اسمیت

فیلم «مالفیسنت» در سه روز نخست اکران با فروش ۳۶ میلیون دلاری پرفروش‌ترین اثر روی پرده در آمریکای شمالی بود اما برای فیلمی که قسمت نخستش ۵ سال پیش در افتتاحیه نزدیک ۷۰ میلیون دلار فروش داشت، این کارنامه یک معنا بیشتر ندارد، شکست. آنجلینا جولی، ال فنینگ، چیویتل اجیوفور، سم ریلی و میشل فایفر لشکر ستاره‌هایی هستند که در فیلم «مالفیسنت» جلوی دوربین رفته‌اند.

در این میان بازنده بزرگ گیشه مثل هفته پیش «مرد دوپیکر» با بازی ویل اسمیت بود که قطعا یک شکست تجاری تمام عیار است.

ویل اسمیت و ضرر ۷۵ میلیون دلاری

در موردی مشابه با آنچه درباره «مالفیسنت» نوشتیم، «مرد دو پیکر» علیرغم بازی ستاره‌ای مشهور (ویل اسمیت) و حضور کارگردان برنده جایزه اسکار پشت دوربین (انگ لی) در گیشه شکست خورد.

این فیلم که هفته پیش روی پرده سینما رفت و نتوانست تماشاگران را به سینما بکشاند، امیدوار بود در چین که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است، جبران مافات کند و به سوددهی برسد، اما چنین نشد و حالا می‌توان به فیلم لقب شکست تجاری تمام عیار داد.

«مرد دو پیکر» با ۱۴۰ میلیون دلار بودجه ساخته شده و علاوه بر آن ۱۰۰ میلیون دلار برای تبلیغات فیلم هزینه شده است. به باور کارشناسان گیشه با در نظر گرفتن فروش ۱۱۸ میلیون دلاری فیلم در جهان باید منتظر زیان حداقل ۷۵ میلیون دلاری فیلم نشست.

«جوکر»‌ در مسیر رکوردشکنی

تا سال ۲۰۱۶ که فیلم «دد پول» روی پرده سینما رفت و با روایتی تازه از فیلم‌های ابرقهرمانی به فروش ۷۸۳ میلیون دلاری رسید، فیلم‌هایی که درجه‌بندی سنی «۱۷ +» داشتند، آنقدر پرفروش‌ نمی‌شدند. اکنون که سه سال از اکران «دد پول‌» می‌گذرد این رکورد دست‌نخورده باقی مانده است و حتی قسمت دوم «ددپول» نتوانست به این رکورد برسد.

حالا که سه هفته از شروع اکران «جوکر» می‌گذرد و فروش فیلم به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده، باید منتظر ثبت رکوردی تازه در این بخش بنشینیم. «جوکر» با این روند می‌تواند به باشگاه‌ میلیارد دلاری‌های سینما هم بپیوندد.

«انگل‌» کره‌ای، شگفتی‌ساز گیشه

فیلم «انگل» به کارگردانی بونگ جون‌هو پدیده سینما در سال ۲۰۱۹ است. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و برنده نخل طلایی جشنواره شد.

نماینده کره‌جنوبی در اسکار ۲۰۲۰ نخست به صورت محدود در سه سینما در آمریکا روی پرده رفت و رکوردی تازه برای فروش فیلم‌های غیرهالیوودی در یک سالن سینما ثبت کرد. اکنون فیلم در ۳۳ سینما در آمریکا روی پرده است و در همین تعداد اندک سالنی که در اختیار دارد به فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و در مجموع به فروش یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است.

برای مقایسه کافی است بدانیم دهمین فیلم پرفروش گیشه با در اختیار داشتن بیش از هزار و ۵۰۰ سالن هفته گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گیشه سهم داشت.

تازه‌های اکران

«مالفیسنت: سردسته شیاطین» و «سرزمین‌ زامبی‌ها ۲» دو فیلم تازه اکران هفته پیش بودند. «سرزمین زامبی‌ها» کمدی ترسناکی است که قسمت نخست آن یک دهه پیش در سال ۲۰۰۹ روی پرده رفت. «سرزمین‌ زامبی‌ها» در ۳ روز نخست اکران ۲۶ میلیون دلار فروش داشت که با توجه به بودجه ۴۲ میلیون دلاری احتمالا در نهایت به سوددهی می‌رسد. قسمت نخست فیلم با بودجه ۲۴ میلیون دلاری ساخته شد و در نهایت بیش از ۱۰۲ میلیون دلار گیشه داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو