میلیاردرهای دنیای فناوری چه ولخرجی هایی با ثروت عظیم خود می کنند؟

میلیاردرهای دنیای فناوری چه ولخرجی هایی با ثروت عظیم خود می کنند؟


منبع: روزیاتو

129

1398/7/30

00:05


ثروتمندترین چهره های دنیای فناوری جزء بزرگ ترین میلیاردرهای دنیا هستند و طبیعتاً پول زیادی برای خرید چیزهای گران قیمت دارند. گرچه بسیاری از آن ها مثل بیل گیتس و مارک زاکربرگ، از ثروت خود برای کارهای بشر دوستانه استفاده می کنند، اما این چهره های مشهور ولخرجی های زیادی هم داشته اند. آن ها پول زیادی را صرف خرید انواع وسایل نقلیه، ملک و آثار هنری کرده اند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بزرگ ترین ولخرجی های چهره های میلیاردر دنیای فناوری.

ولخرجی های میلیاردرهای دنیای فناوری

جف بزوس، ثروتمندترین انسان حال حاضر دنیا، یک جت شخصی ۶۵ میلیون دلاری خریده.
بزوس، پایه گذار آمازون، که رسماً عنوان ثروتمندترین انسان حال حاضر دنیا را دارد، ۶۵ میلیون دلار را صرف خرید یک جت گلف استریم مدل G650ER کرد. این جت شخصی ظرفیت ۸ مسافر دارد.

ایلان ماسک، پایه گذار تسلا و اسپیس ایکس، ۷۰ میلیون دلار را صرف خرید جت شخصی اش کرده.
جت گلف استریم مدل G650ER ایلان ماسک زمانی خبرساز شد که معلوم شد شرکت تسلا ۷۰۰ هزار دلار را صرف سفرهای ماسک با جت شخصی اش در سال ۲۰۱۸ کرده بود.

ماسک هم مانند بسیاری از میلیاردرهای دنیای فناوری پول زیادی را صرف خرید ملک کرده.
یکی از اقامتگاه های ایلان ماسک که یک ملک ۱۷ میلیون دلاری در محله ی بل ایر لس آنجلس است، یک کتابخانه ی دو طبقه و یک انبار شراب با ظرفیت هزار بطری دارد. از دیگر میلیاردرهای دنیای فناوری هم که به کلکسیون املاک شان مشهورند، می توان به بیل گیتس اشاره کرد که عمارت لوکس و عظیمی به نام «زانادو ۲/۰» در واشنگتن دارد.

گرچه ماسک خود معمولاً از یکی از خودروهای مقرون به صرفه تر شرکت تسلا استفاده می کند، اما پول زیادی را هم صرف خرید ماشین زیردریایی فیلم «جیمز باند» کرده.
ایلان ماسک با پرداخت نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار در یکی از مزایده های لندن صاحب این ماشین لوتوس اسپریت مدل ۱۹۷۶ شد. این همان ماشین زیر دریایی ای است که در فیلم ۱۹۷۷ «جیمز باند» به نام «جاسوسی که دوستم داشت» (The Spy Who Loved Me) از آن استفاده شده بود. علاوه بر این، ماسک یک ماشین فورد مدل T و چندین ماشین دیگر دارد.

هواپیماهای لری السیون، پایه گذار اوراکل، البته نامتعارف تر هستند. الیسون دو جت جنگنده دارد.
الیسون یک جت مدل Soviet MiG-29 و هم یک جت SIAI-Marchetti S.211 دارد که متعلق به نیروی هوایی ایتالیا بوده.

الیسون البته به ولخرجی کردن مشهور است. او یک تیم قایقرانی برای شرکت در مسابقات قایق های تفریحی دارد. چندین خدمه هم در قایق های تفریحی او مشغول به کار هستند.
قایق تفریحی فعلی لری الیسون حدود ۸۸ متر طول دارد. او قبلاً یک قایق تفریحی بزرگ تر به طول ۱۳۸ متر داشت. طبق شنیده ها، الیسون آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار فروخت.

علاوه بر این، الیسون چندین جزیره ی شخصی در هاوایی دارد.
لری الیسون با پرداخت مبلغی که ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده، ۹۸ درصد از جزیره ی Lana’i را خریداری کرد. دیگر املاک الیسون شامل اقامتگاه های لوکسی در ژاپن و سیلیکون ولی می شود.

بیل گیتس، مدیر مایکروسافت هم یک جت شخصی دارد که او خود از آن به عنوان «ولخرجی بزرگش» یاد کرده.
برخلاف جت جف بزوس که فقط ظرفیت ۸ مسافر را دارد، طبق شنیده ها، هواپیمای ۴۰ میلیون دلاری گیتس، ۱۹ مسافر را در خود جای می دهد.

بیل گیتس کلکسیونی از ماشین های اسپورت هم دارد.
کلکسیون ماشین های اسپرت بیل گیتس، که طبق تخمین ها ۶۵۰ هزار دلار ارزش دارد، شامل یک ماشین جگوار مدل XJ6 و یک فراری مدل ۳۴۸ می شود. گیتس چندین پورشه هم در کلکسیون خود دارد، از جمله یک پورشه مدل ۹۱۱، یک پورشه مدل Carrera Cabriolet 964 و یک پورشه مدل ۹۵۹ Coupe که متعلق به سال ۱۹۸۸ است.

گیتس همچنین یکی از مالکین هتل ۱۶۱ میلیون دلاری ریتز کارلتون در سانفرانسیسکو است.
بیل گیتس این ملک را در سال ۲۰۱۳ به همراه چندین خریدار ناشناس، خریداری کرد.

علاوه بر این ها، گیتس ۳۶ میلیون دلار را صرف خرید یکی از تابلوهای نقاشی وینسلو هومر، هنرمند آمریکایی و ۳۰ میلیون دلار را صرف خرید یکی از کتاب های خطی لئوناردو داوینچی کرده.
هر دوی آن ها در عمارت واشنگتن گیتس نگهداری می شوند که «زانادو ۲/۰» نام دارد. گیتس تابلوی هومر را در سال ۱۹۸۸ و کتاب خطی داوینچی را ۶ سال بعد از آن خریداری کرد. از کتاب داوینچی که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی برمی گردد، در کتابخانه ی ۱۹۵ متر مربعی عمارت گیتس نگهداری می شود.

ریچارد برانسون، مؤسس گروه ویرجین، در سال ۱۹۷۸ یک جزیره ی شخصی به نام Necker خریداری کرد.
گرچه این جزیره در آن زمان تنها به قیمت ۱۸۰ هزار دلار خریداری شده بود، اما ارزش آن در سال ۲۰۰۶، شصت میلیون دلار تخمین زده شد. برانسون یک قایق دو بدنه (کاتامران) و یک زیر دریایی کوچک هم خریداری کرده که آن را به مهمانان اقامتگاهش اجاره می دهد. در واقع ولخرجی های برانسون را بیشتر نوعی سرمایه گذاری می توان دانست.

جف بزوس هم ۳ هفته را در یک زیردریایی گذراند تا بقایای مأموریت آپولو ۱۱ را جمع آوری کند.
در سال ۲۰۱۳، مؤسس آمازون ۳ هفته را درون یک زیر دریایی گذراند. این سفر موفقیت آمیز بود و آن ها توانستند راکت های کمکی به جا مانده از مأموریت سفینه ی فضایی آپولو ۱۱ را جمع آوری کنند.

لری پیج، هم‌مؤسس گوگل، یک خانه ی ۷/۲ میلیون دلاری دارد که در فهرست مکان های تاریخی ثبت شده ی آمریکا قرار دارد.
این عمارت برای پدرو دلموس، هنرمند آمریکایی ساخته شده بود. کار ساخت این خانه یک دهه یعنی از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۴۱ به طول انجامید. املاک اطراف عمارت هم متعلق به پیج هستند که یکی از آن ها یک ملک مجلل است.

هم پیج و هم سرگئی برین، دیگر هم‌مؤسس گوگل، ابر قایق های تفریحی خودشان را دارند.
ابر قایق های تفریحی یکی از ولخرجی های محبوب میلیاردرها هستند و هر دو مؤسس گوگل هم پول زیادی صرف خرید آن ها کرده اند. برین قایق تفریحی اش را ۸۰ میلیون دلار خریداری کرد که در سفر ۲۰۱۲ پیج و برین به فیجی از آن استفاده شد. پیج هم یک کشتی ۶ عرشه ای دارد که ۵ موج شکن به همراه خود دارد.

هم‌مؤسس های میلیاردر گوگل یک جت شخصی مشترک و یک هواپیمای شخصی مشترک هم دارند.
پیج و برین هواپیمای بوئینگ مدل ۷۶۷-۲۰۰ را که ظرفیت ۵۰ مسافر را دارد، در سال ۲۰۰۵ خریداری کردند. شرکت گوگل در سال ۲۰۱۴ کار ساخت یک فرودگاه شخصی را هم کلید زد که هزینه ی آن ۸۲ میلیون دلار تخمین زده شده.

طبق شنیده ها، برین هزینه ی زیادی را صرف شرکت در کلاس های آموزش بندبازی می کند.
کلاس های بندبازی پیشرفته ی سیرک نیویورک که برین در آن ها شرکت می کند ماهانه ۱،۷۶۰ دلار هزینه دارد.

مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک علاوه بر ماشین های دیگرش، یک خودروی اسپورت ۱/۳ میلیون دلاری هم دارد.
هوندا فیت و فولکس واگن جی تی آی دو ماشینی هستند که زاکربرگ معمولاً از آن ها استفاده می کند که هر دو نزدیک به ۳۰ هزار دلار قیمت دارند. با این حال، او در بین ماشین های مقرون به صرفه اش، یک خودروی لوکس هم دارد که آن ماشین اسپورت پاگانی هویرا است. این خودروی ایتالیایی حدود ۱/۳ میلیون دلار قیمت دارد.

زاکربرگ ۱۰۰ میلیون دلار هم صرف خرید یک مزرعه ی نیشکر و یک ساحل شن سفید کرده.
زاکربرگ در سال ۲۰۱۴ یک مزرعه ی نیشکر و یک ساحل سفید خریداری کرد. هر دو ملک، در جزیره ی Kauai هاوایی واقع شده اند. این دو ملک جمعاً ۳ کیلومتر مربع مساحت دارند.

مایکل دل، مؤسس شرکت دل یکی از دو مالک هتل مجللی در هاوایی است.
این هتل که در سال ۲۰۰۶ توسط مایکل دل و راب والتون، میلیاردر آمریکایی، خریداری شد، یکی از بهترین هتل های آمریکا به شمار می رود. این هتل ۷ استخر شنا، ویلاهای لوکسی رو به اقیانوس با اجاره ی هر شب ۱۸ هزار دلار و یک کلکسیون هنری بسیار ارزشمند دارد. مایکل دل علاوه بر خانه اش در شهر آستین تگزاس، یک پنت هاوس هم در شهر بوستون ماساچوست دارد.

دل ۱۰۰ میلیون دلار هم صرف خرید یک کلکسیون شخصی عکس کرده.
مایکل دل یک آرشیو عکس متشکل از ۱۸۵ هزار قطعه عکس نایاب و قدیمی را خریداری کرده. این خرید یکی از بزرگ ترین معاملات دنیا در زمینه ی عکس به شمار می رود. مایکل دل این عکس ها را به دانشگاه تگزاس در شهر آستین قرض داده.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو