بی‌خیال زیبایی شوید و با دندان‌های لکه‌دارتان بسازید

194

1398/7/30

07:35


بی‌خیال زیبایی شوید و با دندان‌های لکه‌دارتان بسازید

سلامت نیوز: حتی اگر میانه‌ای با دندان‌پزشکی نداشته باشید و با درد دندان‌هایتان بسازید، بعید نیست که خیال سرزدن به مطب یک دندان‌پزشک و تلاش برای داشتن دندان‌هایی صاف و سفید به سرتان زده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، سفیدکردن دندان‌ها، این روزها به یکی از خدمات پولساز در حوزه دندان‌پزشکی تبدیل شده و به گفته متخصصان، روشن‌کردن رنگ دندان‌ها نه‌تنها کمکی به سالم ماندنشان نمی‌کند، بلکه احتمال آسیب‌دیدن دندان‌ها را هم بالا می‌برد. با توجه به آمارهای ارائه‌شده از سوی بی‌بی‌سی، بین ۱۸ تا ۲۵ درصد افراد از رنگ دندان‌‎‏هایشان ناراضی هستند.

اما متخصصان معتقدند که سفیدی دندان، به جنس آن بستگی دارد و نمی‌توان رنگ دندان را به‌عنوان نشانه‌ای برای سالم بودن یا نبودن آن در نظر گرفت. سن، جنسیت، ژنتیک و الگوی تغذیه، بیشتر از هر عامل دیگری رنگ دندان‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.


چرا دندان‌هایم زرد شده‌اند
لکه‌های زرد روی دندان‌های شما، ممکن است به‌خاطر الگوی خاص تغذیه‌تان ایجاد شده باشند، اگر زیاد چای و قهوه می‌نوشید یا اینکه سس گوجه همراه همیشگی غذای‌تان است، احتمالا دندان‌هایی زرد دارید. با این وجود، نشستن چنین جرمی روی دندان‌ها، نشانه ناسالم بودنشان نیست.


این جرم‌ها ممکن است از دندانتان محافظت کنند
در قسمت انتهایی دندان‌های شما و نزدیک لثه‌هایتان حاشیه تیره رنگی ایجاد شده؟ این لکه‌های سیاه می‌توانند از دندان‌هایتان در برابر پوسیدگی محافظت کنند. همین دلیل کافی است تا بدون تجویز پزشک متخصص و تنها به بهانه داشتن لبخندی زیبا، به فکر پاک‌کردن جرم دندان‌هایتان نیفتید.


این سفیدی پایدار نیست
سفیدکردن دندان‌ها ممکن است شما را زیباتر کند، اما این زیبایی پایدار نیست. مصرف غذاها و نوشیدنی‌های مختلف و گذشت زمان، بار دیگر به دندان‌های شما رنگ خواهد داد. پس اگر یک بار دندان‌هایتان را سفید کردید، باید انتظار دوباره وقت گرفتن از یک دندان‌پزشک در سال‌های بعد را هم داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو