شکنجه نوزاد به بهانه درمان زردی!

105

1398/7/30

13:38


شکنجه نوزاد به بهانه درمان زردی!

سلامت نیوز:دیروز در کانال های مختلف عکس شکم نوزادی با عنوان «40تیغه کردن نوزاد برای درمان زردی» با جراحت خراش تیغ های متعدد منتشر شد که حکایت از دخالت نا به جایی داشت که به این موضوع منجر شده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه خراسان ،حکایتی که اگر صحت داشته باشد نیاز به پیگیری دارد، برداشت نادرست و اقدام نا به جا تر که به احتمال زیاد با خرافات هم بی ارتباط نیست. در حالی که زردی نوزاد بیماری نسبتا شایعی است و با راهکارهای ساده قابل درمان است ونیاز به این همه خراش های جانکاه بر پیکر نوزاد ندارد.

صحبت ما با شما پدر و مادری است که با همه زحمت و مشقتی که متحمل شده اید تا نوزادی به دنیا آورید، چگونه راضی می شوید تا او را به راحتی در معرض نسخه پیچی های این و آن قرار دهید؟ آیا با خود فکر کرده اید که این همه خراش روی بدن نوزادی که هنوز سیستم ایمنی اش مقاوم نشده است باعث عفونت و آلودگی می شود و حتی درمان زردی اش را مشکل تر می کند؟

ناگفته نماند اگر چه در طب سنتی ایجاد خراش روی نقاطی خاص آن هم توسط پزشک کار بلد به عنوان راهی برای درمان انجام می شود ولی باز هم تشخیص آن بر عهده متخصص است و مجروح کردن تمام بدن نوزاد به طور قطع مورد تایید هیچ یک از متخصصان طب سنتی نیست.

به این نکته ضروری توجه داشته باشید که اگر به تازگی صاحب نوزادی شده اید و نگران زردی او هستید برای درمان به نسخه های این و آن عمل نکنید. در این شرایط لازم ترین کار مراجعه به متخصص است زیرا زردی اگر به موقع درمان نشود باعث فلج مغزی نوزاد می شود . کودکی که در بیمارستان به دنیا می آید توسط پزشک نوزادان معاینه می شود و زردی او درمان خواهد شد و نوزادی هم که در منزل به دنیا می آید باید توسط یک متخصص معاینه شود.

نحوه تشخیص زردی نوزاد

زردی در نوزادان از همان روزهای اولیه تولد آغاز می‌شود؛ علایم آن معمولا با زردی پوست و گاهی چشم‌ها بروز می‌کند، زردی ابتدا تنها صورت را در بر می‌گیرد اما رفته‌رفته قفسه سینه، ناحیه شکم، پاها، کف پا و اندام های تحتانی را نیز درگیر می‌کند؛ زردی در نوزادان گاهی باعث خستگی مفرط و سوءتغذیه می‌شود، نوزادانی که در 24 ساعت اول پس از تولد دچار این علایم می‌شوند، باید حتماً تحت آزمایش میزان بیلی‌روبین قرار گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو