نحوه شرکت در مسابقه پرشین گات تلنت شبکه ام بی سی پرشیا+ جزئیات

منبع: کولاک

135

1398/7/30

15:32


نحوه شرکت در مسابقه پرشین گات به زودی مشخص می شود. مسابقه پرشین گات تلنت برنامه استعدادیابی شبکه ام بی سی پرشیا است که قرار است به زودی از این شبکه پخش شود. این مسابقه بعد از فراخوان شبکه و به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان اجرا و ساخته می شود. در روزهای اخیر و بلافاصله پس از پایان مسابقه تلویزیونی «عصر جدید»، شبکه ماهواره‌ای ام‌بی‌سی پرشیا متعلق به یکی از اعضای خانواده سعودی، فراخوانی برای شرکت مردم ایران در یک مسابقه استعدادیابی منتشر کرده است. این مسابقه ظاهراً قرار است با اجرای یک کمدین خارج‌نشین در دبی برگزار شود و از این شبکه روی آنتن برود.

نحوه شرکت در مسابقه پرشین گات تلنت

نحوه شرکت در مسابقه پرشین گات تلنت

در مقابل، از چندی پیش نیز شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال مزدک میرزایی مجری سابق صداوسیما را به خدمت گرفته است و شنیده می‌شود برای خرید حق پخش مسابقات ورزشی ایرانی‌ها در خارج از کشور اقدام کرده تا آن‌ها را پوشش دهد. می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاری این شبکه روی مسابقات ورزشی ادامه داشته باشد تا بتواند به رقیب سازمان صداوسیما در این زمینه تبدیل شود. در حالی که از گذشته، پخش مسابقات ورزشی، نقطه قوت سیما بوده است.

شرایطی که دو شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان با سرمایه‌گذاری سعودی‌ها به وجود خواهند آورد، بدون تردید نیازمند پاسخ مناسب از سوی برنامه‌سازان و مدیران صداوسیماست. بدیهی است که مسئولیت سازندگان «عصر جدید» برای ساخت برنامه‌ای با کیفیت بالاتر در فصل‌های بعدی، سنگین‌تر می‌شود.

از سوی دیگر مدیران تلویزیون که در فصل اول این برنامه، با سعه صدر بیشتری به اعمال ممیزی پرداختند، لازم است در ادامه نیز فضای مناسب‌تری برای شرکت‌کنندگان «عصر جدید» فراهم کنند؛ برای نمایش اجراهایی که شاید تا پیش از این به دلیل تابوهای بی‌دلیل و ممیزی های سلیقه ای کمتر فرصت پخش از آنتن رسانه ملی داشتند. این فرصت می‌تواند «عصر جدید» را در برابر رقیب متمول خود که برای رعایت هنجارهای عرفی و دینی، قید و بندی ندارد، موفق کند.

همچنین در سیاست‌های پخش مسابقات ورزشی و حواشی آن‌ها نیز تغییراتی لازم است. ایجاد تنوع بیشتر در پخش مسابقات ورزشی، به ویژه ورزش‌های محبوبی چون والیبال و کشتی که کمتر امکان پخش از تلویزیون دارند، می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و برخی ظرفیت‌های سازمان در بخش مجری‌ها و گزارشگرها که اکنون بی‌استفاده مانده، می‌تواند دوباره فعال شود. واضح است که در دوران جنگ رسانه‌ای با سعودی‌ها، دیگر اکتفای صرف به جذابیت ذاتی ورزش کافی نیست و باید برنامه‌های متنوع‌تری درباره رشته‌های مختلف ورزشی ساخته شود که با استفاده از آیتم‌های جذاب، بتواند مخاطب ورزش‌دوست را پای تلویزیون نگه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو