التهاب شدید، پیامد استرس ناشی از بیکاری

96

1398/7/30

17:41


التهاب شدید، پیامد استرس ناشی از بیکاری

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که استرس مزمن ناشی از بیکاری و اشتغال موقت، باعث بروز التهاب شدید در افراد می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه گلاسترشایر و دانشگاه لیمریک در پژوهشی جدید شاخص‌های سلامت در انواع مختلف اشتغال را مورد مطالعه قرار دادند. این پژوهشگران با استفاده از داده‌های ۴ هزار نفر از سراسر انگلستان دریافتند که بیکاری و اشتغال موقت هردو با سطوح بالای التهاب مرتبط هستند؛ نشانگری که از خطر بروز بیماری‌های قلبی در آینده حکایت دارد.



به گزارش پایگاه اینترنتی «PsyPost»،هر دو پروتئین واکنشی سی و فیبرینوژن که از نشانگرهای التهاب هستند، در زمان‌ استرس مزمن افزایش می‌یابند و پیوند قابل توجهی با سلامت قلب در آینده دارند.


نتایج مطالعات این تیم تحقیقاتی نشان داد که سطح پروتئین فیبرینوژن در افراد بیکار در مقایسه با شاغلین به طور قابل ملاحظه‌ای بالا است.
سطح این پروتئین نشانگر التهاب در هر دو گروه بیکاران و افرادی که اشتغال موقت داشتند، به یک اندازه بالا بود که نشان‌دهنده وضعیت استرس‌زایی است که این افراد تجربه می‌کنند.


پژوهش‌های بسیاری در مورد تاثیر مخرب بیکاری بر روی سلامت افراد انجام شده است. بیکاری نه تنها به عنوان منبعی برای استرس مزمن شناخته می‌شود بلکه با افزایش فاکتورهای خطر افت سلامت ناشی از محرومیت مالی و روانی-اجتماعی نیز پیوند دارد.
نتایج این پژوهش در مجله Brain, Behavior & Immunity منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو