افزایش دوباره قیمت لبنیات در کمتر از سه ماه

منبع: برترین ها

106

1398/7/30

18:33


قیمت لبنیات به فاصله کمتر از سه ماه افزایش یافته این درحالی است که بخش زیادی از مصرف کنندگان قدرت خرید این محصولات با نرخ های قبلی را نیز نداشتند.

خبرگزاری تسنیم: قیمت لبنیات به فاصله کمتر از سه ماه افزایش یافته این درحالی است که بخش زیادی از مصرف کنندگان قدرت خرید این محصولات با نرخ های قبلی را نیز نداشتند.

 درحالی که نرخ فرآورده های لبنی در 10 تیر ماه سال جاری افزایش یافته بود به فاصله کمتر از 3 ماه قیمت این محصولات دوباره با تصمیم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزایش یافت.

بنابر این گزارش رستمی مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تازگی اعلام کرده است: براساس آخرین تصمیمات گرفته شده در چهلمین جلسه کار گروه تنظیم بازار سقف قیمت کیفی ترین شیر خام و همچنین 14 قلم فرآورده‌های لبنی تعیین و ابلاغ شده است.

وی افزود : بر این اساس و با توجه به دریافت اطلاعاتی مبنی بر افزایش قیمت شیر خام به ویژه از سوی واحدهای دامداری صنعتی، پیگیری لازم در خصوص رعایت سقف قیمت‌های مصوب انجام گرفته است.

بنابر این گزارش درحالی که قیمت لبنیات دو مرتبه بر اساس تصمیم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به فاصله کمتر از سه ماه افزایش می یابد که بخش زیادی از مردم توان مصرف این محصولات با قیمتهای قبلی را نیز ندارند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم پیگیر این موضوع از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگان شد اما این سازمان تا زمان تنظیم این گزارش پاسخی ارائه نداده است. همچنین براساس پیگیری خبرنگار خبرگزاری تسنیم از انجمن صنایع لبنی هنوز نرخهای جدید لبنیات توسط سازمان حمایت به آنها ابلاغ نشده است.

بنابر این گزارش، تولید کنندگان فرآورده های لبنی برای رهایی از ضرر و زیان احتمالی ناشی از کاهش فروش محصولات در بازارهای داخلی، صادرات این محصول را افزایش داده اند؛ کاهش ارزش پول ملی باعث شده که صادرات این محصول سود مناسبی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو