دیدنی های قلعه رودخان فومن و زیبایی های خاص این منطقه

دیدنی های قلعه رودخان فومن و زیبایی های خاص این منطقه


منبع: آرگا

152

1398/7/30

19:32


قلعه رودخان یکی از جاذبه های دیدنی در دل جنگل های فومن است که دارای ارزش تاریخی بالایی است این قلعه متعلق به دوران سلجوقیان است دیدنی های قلعه رودخان هز ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند.

در تاریخچه ساخت این بنا اینگونه ذکر شده است که این قلعه یکی از پایگاه های سیاسی اسماعیلیان برای مبارزات بوده است در سردر ورودی این قلعه تاریخ ساخت آن در بین سال های ۹۱۸ تا ۹۲۱ ذکر سده است که همزمان با سلطنت سلجوقیان بوده است. این قلعه یک قلعه تاریخی است که به عنوان یک جاذبه توریستی مهم در ایران شناخته می شود و از جمله دیدنی های قلعه رودخان نیز می توان به نوع معماری باشکوه آن اشاره کرد همچنین کتیبه های موجود در بنا توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده اند.

 دیدنی های قلعه رودخان در فومن:

قلعه رودخان در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر دیدنی فومن واقع در استان گیلان قرار دارد وسعت آن برابر با ۲۶ هکتار است که در ارتفاعات دیدنی روستای رودخان دیده می شود. این قلعه از ۵ برج تشکیل شده است و اطراف آن نیز دارای دیوارهایی با طول ۱۵۰۰ متر هستند در کتاب ها و کتیبه های موجود در این بنا اینگونه نوشته شده است که این قلعه برای سلطان حسام الدین امیردباج بن امیر علاالدین اسحق ساخته شده است فضای اطراف آن نیز به دلیل سرسبزی و وجود رودخانه دارای جذابیت های طبیعی بسیار زیادی است.

جذابیت های قلعه رودخان

رودخانه ای که در سمت راست این قلعه دیده می شود از رودخانه پر آب در روستا که خود به تنهایی یکی از این جاذبه های گردشگری محسوب می گردد. در مسیر رسیدن ه این قلعه و روستای رودخان نیز می توانید از چندین روستا عبور کنید که هر یک دارای طبیعتی سرسبز و تماشایی هستند برای رسیدن به قلعه تاریخی نیز باید از پله های ورودی بگذرید که پیاده روی زیادی دارد این قلعه از دو بخش ساخته شده است که به بخش های ارگ و شاه قلعه شناخته می شود نمای کلی آن نیز با استفاده از آجر ساخته شده است.

آشنایی با دیدنی های قلعه رودخان

به عظمت این بنا می توان گفت که دیدنی های قلعه رودخان بسیار هستند و در بخش های شمالی و غربی این ارگ می توانید معماری های شگفت انگیزی از آن دوران را نظاره گر باشید. کتیبه سردر این بنا نیز در حال حاضر در یکی از موزه های رشت نگهداری می شود دژ این قلعه نیز متاسفانه در دوران های بعد تخریب شده است.

قلعه رودخان

وجود چشمه آب که در واقع تامین کننده اصلی آب درون قلعه بوده است خالی از لطف نخواهد بود که متاسفانه این چشمه نیز تخریب شده است و با این وجود یکی از مهم ترین دیدنی های قلعه رودخان است.

دیدنی قلعه رودخان

این قلعه به دلیل جذب زیاد توریست یک منطقه سیاحتی است به همین دلیل تاسیسات و امکانات زیادی در این منطقه برای رفاه گردشگران وجود دارد که امینی و راحتی آن ها را فراهم کرده است و موجب شده تا شمار گردشگران افزایش پیدا کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو