روش جدید مایکروسافت برای جلوگیری از هک شدن رایانه‌ها

منبع: بیتوته

62

1398/8/1

11:24


روش جدید مایکروسافت برای جلوگیری از هک شدن رایانه‌ها



اخبار,موبایل،لپ تاپ وتبلت,مایکروسافت

مایکروسافت با همکاری تعدادی از شرکت‌های فناوری، روش جدیدی برای افزایش ایمنی رایانه‌های شخصی ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هکر‌ها همه روزه سیستم‌های رایانه‌ای هزاران نفر در کشورهای مختلف را مورد حمله قرار می‌‌دهند و از همین رو تامین امنیت رایانه‌های شخصی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. به تازگی مایکروسافت روش جدیدی را برای ارتقاء ایمنی سیستم‌های رایانه‌ای در مقابل نفوذ هکرها طراحی کرده است.

یکی از دلایل عمده به وجود آمدن باگ‎‌های امنیتی در سیستم عامل‌های مختلف، توسعه این نرم‌افزارها توسط سازندگان قطعات سخت‌افزاری به جای تولید کنندگان اصلی آن‌ها مانند مایکروسافت است. سیستم عامل در واقع رابط اصلی بین نرم‌افزارها  و سخت‌افزارهای موجود در رایانه با کاربر است و هرگونه نقص امنیتی در آن می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف و حتی اشتباه رایانه شود.

 

اخبار,موبایل،لپ تاپ وتبلت,مایکروسافت


مایکروسافت ویژگی‌های امنیتی ویندوز را اتقاء می‌دهد
اکنون مایکروسافت راه‌حلی را برای رفع مشکلات امنیتی و مقابله با حمله هکرها به وجود آورده است. روش جدید مایکروسافت Secured-core PC نام دارد. در واقع مایکروسافت با این روش به دنبال بازطراحی رابطی جدید به سیستم عامل و قطعات سخت‌افزاری رایانه است. از آنجایی که پردازنده(CPU) مغز یک سیستم رایانه‌ای و مهم‌ترین قسمت پردازش داده‌ها است، نفوذ و ایجاد اختلال در آن یعنی از کار انداختن کل سیستم لذا مایکروسافت تلاش اصلی خود را روی ایمن نگه داشتن این قسمت از رایانه متمرکز ساخته است.

به طور دقیق‌تر مایکروسافت در روش Secured-core PC به جای استفاده از روش‌های کنونی برای ارسال داده به CPU، نوعی رابط امنیتی در مسیر ارسال و دریافت اطلاعات قرار داده است که تمام داده‌ها کد نویسی کرده و اجاز عبور را پس از بررسی‌های ایمنی صادر می‌کند. علاوه بر این رمزگذاری اطلاعات در میان راه و پیش از رسیدن به پردازنده، سیستم عامل با تشخیص هرگونه خطر با سرورهای مایکروسافت ارتباط برقرار کرده و بدون درخواست بازبینی امنیتی را سیستم‌های این شرکت ارسال می‌کند.

 

اخبار,موبایل،لپ تاپ وتبلت,مایکروسافت


در این مرحله مایکروسافت خود وارد عمل شده  با تمام قوا هرگونه نفوذ غیرمجاز یا تلاش برای ایجاد اختلال و سرقت از حریم شخصی کاربران را بررسی می‌کند. بدون شک چنین تلاشی سبب کاهش چشمگیر حمله‌های سایبری از سوی هکرها می‌شود و به طور کلی ایمنی سیستم‌های رایانه‌ای به ویژه سیستم عامل ویندوز را افزایش می‌دهد.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو