ورزش سنگین در بارداری، امکانش وجود دارد؟

منبع: نی نی بان

100

1398/8/2

18:40


اگر پزشک به شما اجازه ورزش در بارداری داده، بهترین راه برای ورزش سالم و به میزان مناسب استفاده از واکنش‌های بدن به عنوان راهنما است. ضربان قلب در بارداری نسبت به قبل از بارداری واکنش متفاوتی به ورزش دارد بنابراین بجای پیگیری ضربان قلب بهتر است از «ضربان ادراکی» استفاده کنید.

آیا امکان انجام ورزش سنگین در بارداری وجود دارد؟
خیر. هدف آن است که شدت ورزش در حد معتدل تا تقریبا چالشی باشد. در این حالت، در حین ورزش اصطلاحا نفس شما بند نمی‌آ‌‌ید و به آسانی می‌توانید صحبت کنید. اما اگر صحبت کردن برای شما مشکل است نشان می‌دهد که باید از شدت و سنگینی ورزش را کم کرده و استراحت کنید تا تپش قلب شما هم از میزان نرمال فراتر نرود. یک مزیت مهم در مورد این روش آن است که همه زنان با هر سطح آمادگی و تناسب اندام می‌توانند به ورزش سالم در بارداری ادامه دهند.

نکات ضروری برای ورزش در بارداری
در حین ورزش در بارداری نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
تا حدی ورزش کنید که بتوانید بدون تنگی نفس، و نفس نفس زدن صحبت کنید؛
با پیشرفت بارداری ورزش خود را کمی محدود کنید. به خاطر داشته باشید جنین در حال رشد وزن بدن شما را افزایش می‌دهد. مثل آن است که یک بسته در دست شما است که هر هفته این بسته سنگین‌تر می‌شود.
به صدای بدن خود گوش کنید. مورد ورزش و فعالیت روزانه خود با پزشک مشورت نمایید، به خصوص اگر بعد از ورزش احساس ناراحتی، خستگی یا درد می‌کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو