خرید و تفریح در میان مراکز خرید شهر لاله های نارنجی

خرید و تفریح در میان مراکز خرید شهر لاله های نارنجی


منبع: همگردی

268

1398/8/2

18:41


مرکزهای خرید یکی از جذابیت های توریستی شهرهایی بوده که گردشگران را به سمت خود می کشاند. به دلیل استقبال فراوان گردشگران از مرکزهای خرید و رونق گرفتن این بازارها، اغلب شهرهای توریستی جهان به دنبال ایجاد مرکزهای خریدی با امکانات بالا و جذابیت های خاص هستند. کشور لاله های نارنجی یعنی هلند به خودی خود یکی از کشورهای مورد استقبال توریست ها و گردشگران بوده و پایتخت آن، شهر آمستردام هر ساله مسافران فراوانی را به خود می بینند. شهر آمستردام شهری است که می توانید با پای پیاده همه آن را بگردید و از قدم زدن در میان خیابان ها و بناهای دیدنی آن لذت ببرید. مردم هلند معتقدند در شهر آمستردام هر روز یک بوتیک جدید افتتاح می شود که دارای رنگ و بوی خاص خود است. در ادامه قصد داریم در میان خیابان های شهر آمستردام گردشی کنیم و شما را با معروف ترین مراکز خرید آمستردام آشنا کنیم. در این پیاده روی هلندی در بین پاساژهای آمستردام با ما همراه باشید.

پاساژهای آمستردام

مرکز خرید بونتری (Maison De Bonneterie)

اگر به دنبال خرید پوشاک و لباس هایی با طراحی و مدهای انگلیسی هستید و در کنار این خرید می خواهید از یک فضای جالب هم دیدن کنید، به مرکز خرید بونتری شهر آمستردام که یکی از بهترین پاساژهای آمستردام بوده، بروید. آسانسور مهیج و گالری های چوبی از شاخصه های این فروشگاه قدیمی بوده که البته بسیار هم لوکس هست. حتی اگر به ورزش گلف علاقه هم ندارید، با آسانسور مرکز خرید بونتری شهر آمستردام هلند خود را به آخرین طبقه برسانید و از فروشگاه ویژه توپ های گلف و دیگر وسایل جانبی این ورزش در یکی از معروف ترین مراکز خرید آمستردام دیدن کنید.

مرکز خرید بونتری (Maison De Bonneterie)

خیابان لیدس استرات (Leidsestraat)

این خیابان به دلیل قرار گرفتن بازار گل سینگل کانال (Singel - kanalen) یکی از هلندی ترین خیابان های شهر آمستردام است. بازار چهار فصل گل سینگل با عرضه لاله های رنگارنگ یکی از جذاب ترین بخش های سفر به سرزمین لاله های نارنجی محسوب می شود. حتی اگر قصد خرید گل هم ندارید، سری به این بازار بزنید. البته این تمام چیری نیست که در خیابان لیدس استرات آمستردام خواهید دید. در راستای این خیابان می توانید بوتیک های فراوانی را ببینید که پیشه اصلی آن ها فروش انواع کفش است. وجود بوتیک اسپویلد (Spoiled) مشهورترین بوتیک شهر آمستردام در زمینه عرضه و فروش لباس های ورزشی، شلوارهای مدرن و به روز جین و وسایل و کتاب های قدیمی در این خیابان، یکی دیگر از دلایلی است که باید حتما سری به آن بزنید. در این خیابان خبری از بهترین پاساژهای آمستردام نبوده، اما قدم زدن در میان بوتیک ها و بازار گل یکی از به یاد ماندنی ترین گردش های شما را ثبت خواهد کرد.

خیابان لیدس استرات (Leidsestraat)

بازارهای خیابانی (street markets)

بازارهای خیابانی به دلیل عرضه محصولات بومی و داشتن رنگ و لعاب خاص، معمولا یکی از پر طرفدارترین مرکزهایی بوده که گردشگران برای خرید، در آن ها به گردش و قدم زدن می پردازند. بازارهای خیابانی شهر آمستردام هم از جمله مراکز خرید آمستردام بوده که می توانید در آن ها پوشاک و مواد غذایی را با قیمتی به مراتب مناسب تر از مرکز خریدهای لوکس و مدرن تهیه کنید. مشهورترین بازار خیابانی شهر آمستردام که بزرگترین بازار خیابانی این شهر هم هست، آمستردام آلبرت کویپ (albert cuyp) نام دارد. البته شهر آمستردام دارای چندین بازار خیابانی دیگر هم هست که می توان از لپجس مارکت (lapjesmarket)، نوردر مارکت (noorder market)، بلومن مارکت (bloemenmarket)، واتر لوپلین (waterlooplein) و لیندن گراخت (lindengracht) نام برد.

بازارهای خیابانی (street markets)

خیابان کالور استرات (Kalverstraat)

شاید وجود فروشگاه مرکزی یکی از مشهورترین برندهای هلندی در این خیابان کافی باشد تا سری به این قسمت از شهر آمستردام بزنید. برند سرشناس مکس (Mexx) با عرضه مدرن ترین لباس های امروزی در طبقه بالای فروشگاه مرکزی مکس قرار دارد. در امتداد این خیابان و بین میدان دم (Dam) و مونتپلین (Muntplein) می توانید علاوه بر این فروشگاه، مرکز خرید ریچوالز (Rituals) که یکی از مشهورترین پاساژهای آمستردام بوده را هم ببینید که لوازم آرایشی و زیبایی عرضه می کند. هر آنچه که شما در این زمینه بخواهید، می توانید در ریچوالز پیدا کنید، از پودر لباسشویی و انواع شوینده های سر و بدن تا اسپری ها خوشبو کننده و عطرهای گران قیمت. البته در این خیابان تعداد زیادی مرکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای هم قرار دارند که جدیدترین کیف، کفش و لباس ها را می توانید ببینید و بخرید.

خیابان کالور استرات (Kalverstraat)

مرکز خرید مگنا پلازا (Magna Plaza)

یک مرکز پست قدیمی در پشت کاخ کوئیز می تواند به خودی خود بسیار دیدنی باشد، اما این مرکز پست واقع در میدان دام در حال حاضر به شیک ترین وجه ممکن بازسازی شده و تبدیل به مرکز خرید مگنت پلازا که یکی از بهترین پاساژهای آمستردام بوده، گردید. چهل بوتیک فعال در این مرکز خرید که یکی از معروف ترین مراکز خرید آمستردام بوده، وجود دارند که در سه طبقه اول مشغول فروش برندهای معتبر پوشاک هستند. منگو با پوشاک زنانه و اس یو اس با عرضه شلوارهای جین را می توان به عنوان نمونه هایی از برندهای این مرکز خرید که یکی از بهترین پاساژهای آمستردام بوده، نام برد. اما رستوران ها و کافه های شیک و بی نظیر این مرکز خرید در کنار مغازه های عرضه کننده سی دی و موسیقی جذاب ترین بخش این مرکز خرید هلندی است. البته مغازه کوچکی در طبقه اول وجود دارد که پر از طعم و مزه های خاطره انگیزی است که در کشور هلند و شهر آمستردام تجربه کرده اید.

مرکز خرید مگنا پلازا (Magna Plaza)

خیابان پی سی هوف استرات (Pc Hoofstraat)

مولبری (Mulberry)، آرمانی (Armani) و چنل گوچی (Chanel Gucci) در کنار برندهای فراوان و مشهور دیگر همگی در بوتیک هایی شیک و مدرن در کنار هم جمع شده اند تا یکی از گران قیمت ترین خیابان های شهر آمستردام را تشکیل دهند. این خیابان در حال حاضر یکی از معروف ترین مراکز خرید آمستردام است برای کسانی که پول کافی دارند تا از برندهای معتبر، البسه و پوشاک لذت ببرند. البته اگر جیب شما کفاف خرید از این مرکز برند را نمی دهد، باز هم قدم زدن میان بوتیک های شیک و لوکس این خیابان خالی از لطف نیست. یکی دیگر از جذابیت های خیابان پی سی هوف استرات شهر آمستردام، وجود برندهای معتبر کفش های گرلن قیمت و شیک دنیا است. برندهایی چون مارس جاکوبز (Marc Jacobs)، دالاس اند گابانا (Dolce & Gabbana)، دیور (Dior) و میو میو (Miu Miu) را می توانید در این بخش از شهر آمستردام هلند پیدا کنید که همگی در فروشگاه های زنجیره ای کفش شو بالو (Shoebaloo) جمع شده اند.

خیابان پی سی هوف استرات (Pc Hoofstraat)

بازار گل (flower market)

نام کشور هلند با نام لاله های نارنجی و گل های زیبا پیوند خورده، بنابراین رفتن به بازاری که تخصص آن نزد هلندی ها است، نباید از قلم بیفتد. بازار گل شناور شهر آمستردام هلند با عرضه زیباترین گل هایی که شاید در تمام عمر خود هم نظیر آن ها را پیدا نکنید، یکی از جذاب ترین بخش های سفر به شهر آمستردام محسوب می شود. در این بازار زیبا و روح نواز علاوه بر خرید گل می توانید بهترین انواع پیاز گل و بذر را هم پیدا کنید و به عنوان سوغات از مراکز خرید آمستردام همراه ببرید.

بازار گل (flower market)

ناین اسمال استریتس (The Nine Small Streets)

پنیرهای خوشمزه هلندی، بوتیک های مشهور دست دوم فروشی، خانه های قدیمی و بسیار زیبا و کانال های معروف آمستردام همگی در منطقه ای بین هرنگراخت (Herengracht) و پرینت استرات وسترکرک کونینگسپین (Prinsengracht Westerkerk Koningsplein) جمع شده اند که آن را با نام ناین اسمال استریس یا «نه خیابان کوچک» می شناسند. این منطقه زیبای شهر آمستردام دارای مرکزهای خرید امروزی نیست، ولی فضای بی نظیر حاکم بر آن در کنار کافه های عالی و گالری های هنری فراوان آن را به یکی از جذاب ترین مناطق شهر آمستردام هلند تبدیل کرده است. بوتیک های دست دوم فروشی این منطقه از شهر جایی است که دست خالی از آن ها بیرون نخواهید آمد. فروشگاهی که به کیفیت و بیشترین اجناس این بخش مشهور است را می توانید با در خیابان پرینت استرات (Prinsenstraat) و با نام فروشگاه مارگریت نانینگز (Margriet Nannings) پیدا کنید.

ناین اسمال استریتس (The Nine Small Streets)

مرکز خرید بیجنکورف (De Bijenkorf)

در قلب شهر آمستردام هلند و حوالی میدان دم (Damm) می توانید یکی از محبوب ترین پاساژهای آمستردام را ببینید که شبیه آن را می توانید در شهرهای بزرگ و توریستی دنیا پیدا کنید. در این مرکز خرید بزرگ و بی نظیر هر آنچه که می خواهید وجود دارد، از لوازم خانگی و اسباب بازی گرفته تا لوازم آرایشی، مبلمان و دکوراسیون داخلی. حتی باکیفیت ترین مواد غذایی و پوشاک را هم می توانید از مرکز خرید بیجنکورف شهر آمستردام تهیه نمایید.

مرکز خرید بیجنکورف (De Bijenkorf)

مرکز خرید وی اند دی (V&D)

شعار این مورد از پاساژهای آمستردام، کیفیت است. با کیفیت ترین اجناسی که می توانید پیدا کنید در این مرکز خرید وجود دارند. وی اند دی در حقیقت بزرگترین فروشگاه زنجیره ای بوده که در سراسر کشور هلند وجود دارد. انواع نان های مرغوب و خوش پخت در طبقه همکف این مرکز خرید ارائه می شوند که طعم های آن ها از خاطرتان نخواهد رفت.

مرکز خرید وی اند دی (V&D)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو