هر ۱۲ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

منبع: برترین ها

57

1398/8/3

13:24


مدیر برنامه عمران سازمان ملل در یمن اعلام کرد، به دلیل کمبود آب، مواد غذایی اساسی و مراقبت‌های بهداشتی هر ۱۲ دقیقه یک کودک زیر پنج سال در یمن می‌میرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر برنامه عمران سازمان ملل در یمن اعلام کرد، به دلیل کمبود آب، مواد غذایی اساسی و مراقبت‌های بهداشتی هر ۱۲ دقیقه یک کودک زیر پنج سال در یمن می‌میرد.

 به نقل از روسیاالیوم، اخیم استینر، مدیر برنامه عمران سازمان ملل در یمن در توییتی نوشت، به همراه شرکای خود برای ارائه خدمات انسانی جهت برقراری صلح در یمن کار می‌کند.

برنامه عمران سازمان ملل هفته پیش نیز اعلام کرد، میزان فقر در یمن در مقایسه با ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

در همین راستا، عبدالرقیب فتح، رئیس کمیته عالی امدادرسانی وابسته به دولت مستعفی یمن از جامعه بین‌الملل خواست، تمامی تلاش خود را برای حمایت از مردم این کشور به کار گیرد.

وی گفت، وضعیت انسانی در یمن نیازمند حمایت بیشتر است.

فتح افزود: تشخیص دقیق ریشه‌های مشکلات انسانی در یمن، مقدمه‌ای درست جهت تعیین راه‌حل‌هایی برای این مشکلات است. جنگ یمن موجب وقوع یک فاجعه انسانی واقعی برای مردم این کشور شده است.

این مسؤول یمنی تاکید کرد، ۲۴ میلیون تن یعنی ۸۰ درصد یمنی‌ها به کمک‌های انسانی مختلف نیاز دارند، از این مجموع، ۱۴.۴ میلیون تن از سختی در دستیابی به آب شرب سالم، ۴.۵ میلیون از سوءتغذیه و ۱.۷ میلیون کودک و زن باردار و شیرده از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو