با توافق میان شهرداری نور و سازمان سینمایی کشور؛ احداث بیستمین پردیس سینمای امید در نور

منبع: سینما پرس

98

1398/8/3

14:03


سینماپرس: با توافق میان شهرداری نور و سازمان سینمایی کشور، بیستمین پردیس سینمایی کشور(طرح سینمای امید) در شهر نور احداث می‌شود.

احداث بیستمین پردیس سینمای امید در نور

سینماپرس: با توافق میان شهرداری نور و سازمان سینمایی کشور، بیستمین پردیس سینمایی کشور(طرح سینمای امید) در شهر نور احداث می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در نشستی که با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، عباس زارع؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اسماعیلی؛ نماینده مجلس، علی شادمان؛ فرماندار، حسینی؛ رییس شورای شهر و چمن آرا شهردار نور برگزار شد، تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی در راستای طرح سینمای امید، در شهر نور به امضاء رسید.

حیدری خلیلی، معاون سازمان سینمایی کشور با اشاره به این که مازندران دارای ظرفیت بالای فرهنگی است، گفت: سالانه میلیون‌ها گردشگر به این استان می‌آیند و احداث پردیس‌های سینمایی می‌تواند در راستای توسعه فرهنگی نقش بسزایی داشته باشد و با حمایت مسئولین استان و ورود بخش خصوصی امیدواریم که تعداد سالن‌های سینمایی این استان افزایش یابد.

وی افزود: طرح سینمای امید که در ۱۹ استان کشور عملیاتی شده، طرحی زودبازده است و با کمک مالی سازمان سینمایی به مبلغ ۷ میلیارد ریال و کمک ۵ میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها، این طرح بین ۴ تا ۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری خلیلی تصریح کرد: هم اکنون بالای ۲۰۰ سالن سینما از سوی بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور در حال احداث است و سازمان سینمایی نیز به ازای احداث هرسالن سینما ۱۶۰ میلیون تومان کمک هزینه تامین تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم اختصاص می‌دهد.

عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز ضمن سپاس از سازمان سینمایی کشور و همراهی فرماندار، نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و شهردار نور، با بیان اینکه ۱۲ سالن سینما در استان از سوی بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی و گردشگری شهرستان نور، به این نتیجه رسیدیم که سهمیه طرح سینمای امید را به این شهر اختصاص دهیم.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ سالن فعال سینما در استان مشغول فعالیت هستند و قصد داریم تا با حمایت‌های استانی و شهرستانی و نیز همراهی بخش خصوصی در شهرهای دیگر استان که فاقد سالن‌های سینما هستند، پردیس‌های سینمایی احداث نماییم.

این گزارش می افزاید؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی  عنوان کرد: 

* توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از وظایف و مسئولیت های سازمان سینمایی است.
* صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست، سرمایه گذاری است.
* در راستای شعار ایران، تهران نیست؛ سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت.
* با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیر ساخت های سینمای و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.
* با استقبال شهرداریها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۰ شهر در ۲۰ استان کشور با ظرفیت ۶۶ سالن امضا شده است.
* پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود
* تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی می باشد.
* یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت پرداخت می شود.
* پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.
* شهرستان نور به لحاظ پیشینه فرهنگی و هنری و جمعیت ۱۲۵۰۰۰ نفر و جمعیت دانشجویی ۵۰۰۰ نفر و جمعیت دانش آموزی ۱۲۰۰۰ نفر، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید گردید.
* پردیس سینمایی امید شهرستان نور در غرب استان مازندران با ۳ سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی در بلوار ساحلی امام علی (ع) نبش میدان ساحلی شهر نور با محوریت شهرداری نور احداث خواهد شد.
* در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۶ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در سطح کشور در حال احداث است.
* ۲۰ سالن سینما در استان مازندران فعال است و ۱۰ سالن سینمای دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.
* شرق استان مازندران استحقاق و ظرفیت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و با شهرداری ها برای احداث حداقل یک پردیس سینمایی را دارد.
* شهرداریها می توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند.
* احداث پردیس سینمایی امید حرکتی موثر در مسیر عدالت فرهنگی است.
* تقویت زیرساخت های فرهنگی باعث توسعه فرهنگی مناطق و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.
* احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استانهای باقیمانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو