روز گذشته قرار بود جلسه انتخابات دبیران کل احزاب در وزارت کشور برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار شود. اما به دلیل تصمیم عجیب برگزارکنندگان انتخابات در خصوص سلب حق رای از قائم مقام های دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، جمعی از دبیران کل احزاب به این موضوع اعتراض و جلسه را ترک کردند.

غلامحسین کرباسچی در این رابطه گفت: به نظرم اتفاقات روز گذشته تقصیر وزارت کشور بود. یعنی با اینکه روال مشخص شده بود ولی در این جلسه نماینده وزارت کشور برخلاف رای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصمیم گیری و قضاوت کرد. در حالی که نماینده وزارت کشور باید مطابق مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ نظر دهد. 

وی افزود: متاسفانه این نگرانی وجود دارد که آقایانی که نمی توانند انتخابات یک جمع ۵۰ الی ۶۰ نفره را برگزار کنند، چطور می خواهند انتخابات آینده مجلس را برگزار کنند؟ 

دبیرکل حزب کارگزاران درباره دلیل خروج خود و جمع دیگری از احزاب از جلسه دیروز وزارت کشور گفت: ما به دلیل توهین آمیز بودن رفتاری که با دو حزب حاضر در جلسه شد، آنجا را ترک کردیم. متاسفانه به دلیل اعتراض یک نفر که بیشتر جنبه سیاسی داشت و نه حقوقی، این تصمیم گرفته شد که آقای حضرتی و نماینده یک حزب دیگر حق رای نداشته باشد.

وی ادامه داد: من اشکال اصلی را در نحوه عملکرد وزارت کشور می بینم. اگر وزارت کشور این مساله را پیش بینی می کرد و نماینده آن در جلسه درست تصمیم می گرفت مشکل حل شده بود و همه می پذیرفتند. ولی متاسفانه نه اقدام وزارت کشور قابل دفاع بود نه تصمیمی که نماینده آن در جلسه گرفت.

کرباسچی با اشاره به برگزاری انتخابات از سوی برگزارکنندگان جلسه دیروز گفت: قانونی بودن روند این انتخابات را باید هیات نظارتی که تعیین شده، مشخص کنند. کمیسیون ماده ۱۰ سه نفر را به عنوان ناظرین بر انتخابات تعیین کرده، بنابراین آنها باید نظر خود را اعلام کنند.

وی در پایان گفت: نمایندگان ناظر بر انتخاباتی که در جلسه حضور داشتند گزارش خود را به کمیسیون ماده ۱۰ ارائه خواهند داد. بنابراین هر تصمیمی که کمیسیون ماده ۱۰ بگیرد قابل اجراست.